source: 2016/27/PekkaP/FinnishTroops/FinnishTroops/FinnishTroops/FinnishTroops.cs @ 7881

Revision 7881, 6.9 KB checked in by pepihlaj, 3 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class FinnishTroops : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16    Image pelaajanKuva = LoadImage("SOTILAS");
17    Image cash = LoadImage("Cash");
18    Image pahisKuva = LoadImage("Sotilas1Vihollinen");
19    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
20    IntMeter pelaajan1Pisteet;
21    Image ammus = LoadImage("Ammus2");
22    public override void Begin()
23    {
24        Gravity = new Vector(0, -1000);
25
26        LuoKentta();
27        LuoPisteLaskuri(Screen.Left +20.0, Screen.Top -20.0);
28        LisaaNappaimet();
29
30        Camera.Follow(pelaaja1);
31        Camera.ZoomFactor = 1.2;
32        Camera.StayInLevel = true;
33    }
34
35
36    void LuoKentta()
37    {
38        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
39        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
40        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
41        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
42        kentta.SetTileMethod('M', LisaaPahis);
43        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
44        Level.CreateBorders();
45        Level.Background.CreateGradient(Color.OrangeRed, Color.Black);
46    }
47
48    void LisaaPahis(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
49    {
50        Vihu pahis = new Vihu (leveys*0.8, korkeus*0.9);
51        pahis.Image = pahisKuva;
52        pahis.Position = paikka;
53        Add(pahis);
54        pahis.Tag = "PahisSotilas";
55       
56        PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain();
57        tasoAivot.JumpSpeed = 700;
58        tasoAivot.TriesToJump = true;
59        tasoAivot.Speed = 100;
60        tasoAivot.FallsOffPlatforms = true;
61        pahis.Brain = tasoAivot;
62
63    }
64
65    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
66    {
67        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
68        taso.Position = paikka;
69        taso.Color = Color.Charcoal;
70        Add(taso);
71    }
72
73    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
74    {
75        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
76        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
77        tahti.Position = paikka;
78        tahti.Image = cash;
79        tahti.Tag = "Cash";
80        Add(tahti);
81    }
82
83    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
84    {
85        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys*0.6, korkeus*0.9);
86        pelaaja1.Position = paikka;
87        pelaaja1.Mass = 4.0;
88        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
89        AddCollisionHandler(pelaaja1, "Cash", TormaaTahteen);
90        Add(pelaaja1);
91        pelaaja1.Tag = "pelaaja1";
92
93        //pelaaja1 on PlatformCharacter-tyyppinen
94        pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(30, 10);
95
96        //Ammusten määrä aluksi:
97        pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 1000;
98
99        //Mitä tapahtuu kun ammus osuu johonkin?
100        pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui;
101
102        Grenade kranaatti = new Grenade(4.0);
103
104
105
106
107
108
109    }
110    void HeitaKranaatti(PlatformCharacter pelaaja)
111    {
112        Grenade kranu = new Grenade(4.0);
113        Add(kranu);
114        pelaaja.Throw(kranu, Angle.FromDegrees(30), 10000);
115        kranu.Explosion.ShockwaveReachesObject += KranaattiOsui;
116    }
117    void KranaattiOsui(IPhysicsObject rajahdyksenKohde, Vector v)
118    {
119        if(rajahdyksenKohde.Tag.Equals("PahisSotilas") || rajahdyksenKohde.Tag.Equals("pelaaja1")) rajahdyksenKohde.Destroy();
120    }
121
122
123    void LisaaNappaimet()
124    {
125        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
126        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
127        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Pressed, HeitaKranaatti, "Heitä kranu", pelaaja1);
128        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
129        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
130        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
131
132        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
133
134        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
135        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
136        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
137
138        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1);
139
140        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
141    }
142
143    void Liikuta(PlatformCharacter pelaaja1, double nopeus)
144    {
145        pelaaja1.Walk(nopeus);
146    }
147
148    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
149    {
150        pelaaja1.Jump(nopeus);
151    }
152
153    void TormaaTahteen(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject tahti)
154    {
155        maaliAani.Play();
156        MessageDisplay.Add("Cash");
157        tahti.Destroy();
158        pelaajan1Pisteet.Value += 100;
159
160    }
161   
162
163    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
164    {
165        pelaajan1Pisteet = new IntMeter(0);
166        pelaajan1Pisteet.MaxValue = 1900;
167
168        Label naytto = new Label();
169        naytto.BindTo(pelaajan1Pisteet);
170        naytto.X = x;
171        naytto.Y = y;
172        naytto.TextColor = Color.Black;
173        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
174        naytto.Color = Level.Background.Color;
175        Add(naytto);
176
177
178        return pelaajan1Pisteet;
179    }
180    void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
181    {
182        ammus.Destroy();
183    }
184    void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja)
185{
186    PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot();
187
188    if(ammus != null)
189    {
190        ammus.Size *= 1.0;
191            ammus.Image = LoadImage("Ammus2");
192        ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0);
193         
194        }
195   
196}
197}
198
199class Vihu : PlatformCharacter
200{
201    private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(3, 0, 3);
202    public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } }
203
204    public Vihu(double leveys, double korkeus)
205        : base(leveys, korkeus)
206    {
207        elamaLaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); };
208       
209    }
210}
211
212class PeliHahmo : PhysicsObject
213{
214    public int Elamat { get; set; }
215    public bool OnHidas { get; set; }
216    public int KenganNumero { get; set; }
217    public int Rahat { get; set; }
218    public Vector RespausKoordinaatit { get; set; }
219
220    public PeliHahmo(double leveys, double korkeus)
221        : base(leveys, korkeus)
222    {
223        Elamat = 3;
224        OnHidas = false;
225        KenganNumero = 42;
226        Rahat = 1000;
227        RespausKoordinaatit = Vector.Zero;
228    }
229}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.