source: 2016/27/PekkaP/FinnishTroops/FinnishTroops/FinnishTroops/FinnishTroops.cs @ 7865

Revision 7865, 6.5 KB checked in by pepihlaj, 3 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class FinnishTroops : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16    Image pelaajanKuva = LoadImage("SOTILAS");
17    Image cash = LoadImage("Cash");
18    Image pahisKuva = LoadImage("Sotilas1Vihollinen");
19    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
20    IntMeter pelaajan1Pisteet;
21    Image ammus = LoadImage("Ammus2");
22    public override void Begin()
23    {
24        Gravity = new Vector(0, -1000);
25
26        LuoKentta();
27        LuoPisteLaskuri(Screen.Left +20.0, Screen.Top -20.0);
28        LisaaNappaimet();
29
30        Camera.Follow(pelaaja1);
31        Camera.ZoomFactor = 1.2;
32        Camera.StayInLevel = true;
33    }
34
35
36    void LuoKentta()
37    {
38        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
39        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
40        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
41        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
42        kentta.SetTileMethod('M', LisaaPahis);
43        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
44        Level.CreateBorders();
45        Level.Background.CreateGradient(Color.OrangeRed, Color.Black);
46    }
47
48    void LisaaPahis(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
49    {
50        PlatformCharacter pahis = new PlatformCharacter(leveys*0.8, korkeus*0.9);
51        pahis.Image = pahisKuva;
52        Add(pahis);
53        pahis.Tag = "PahisSotilas";
54
55        PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain();
56        tasoAivot.JumpSpeed = 700;
57        tasoAivot.TriesToJump = true;
58        tasoAivot.Speed = 100;
59        tasoAivot.FallsOffPlatforms = true;
60        pahis.Brain = tasoAivot;
61
62    }
63    class Vihu : PhysicsObject
64    {
65        private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(3, 0, 3);
66        public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } }
67
68        public Vihu(double leveys, double korkeus)
69            : base(leveys, korkeus)
70        {
71            elamaLaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); };
72        }
73    }
74
75    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
76    {
77        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
78        taso.Position = paikka;
79        taso.Color = Color.Charcoal;
80        Add(taso);
81    }
82
83    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
84    {
85        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
86        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
87        tahti.Position = paikka;
88        tahti.Image = cash;
89        tahti.Tag = "Cash";
90        Add(tahti);
91    }
92
93    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
94    {
95        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys*0.6, korkeus*0.9);
96        pelaaja1.Position = paikka;
97        pelaaja1.Mass = 4.0;
98        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
99        AddCollisionHandler(pelaaja1, "Cash", TormaaTahteen);
100        Add(pelaaja1);
101        pelaaja1.Tag = "pelaaja1";
102
103        //pelaaja1 on PlatformCharacter-tyyppinen
104        pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(30, 10);
105
106        //Ammusten määrä aluksi:
107        pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 1000;
108
109        //Mitä tapahtuu kun ammus osuu johonkin?
110        pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui;
111
112        Grenade kranaatti = new Grenade(4.0);
113
114
115
116
117
118
119    }
120    void HeitaKranaatti(PlatformCharacter pelaaja)
121    {
122        Grenade kranu = new Grenade(4.0);
123        Add(kranu);
124        pelaaja.Throw(kranu, Angle.FromDegrees(30), 10000);
125        kranu.Explosion.ShockwaveReachesObject += KranaattiOsui;
126    }
127    void KranaattiOsui(IPhysicsObject rajahdyksenKohde, Vector v)
128    {
129        if(rajahdyksenKohde.Tag.Equals("PahisSotilas") || rajahdyksenKohde.Tag.Equals("pelaaja1")) rajahdyksenKohde.Destroy();
130    }
131
132
133    void LisaaNappaimet()
134    {
135        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
136        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
137        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Pressed, HeitaKranaatti, "Heitä kranu", pelaaja1);
138        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
139        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
140        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
141
142        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
143
144        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
145        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
146        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
147
148        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1);
149
150        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
151    }
152
153    void Liikuta(PlatformCharacter pelaaja1, double nopeus)
154    {
155        pelaaja1.Walk(nopeus);
156    }
157
158    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
159    {
160        pelaaja1.Jump(nopeus);
161    }
162
163    void TormaaTahteen(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject tahti)
164    {
165        maaliAani.Play();
166        MessageDisplay.Add("Cash");
167        tahti.Destroy();
168        pelaajan1Pisteet.Value += 100;
169
170    }
171   
172
173    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
174    {
175        pelaajan1Pisteet = new IntMeter(0);
176        pelaajan1Pisteet.MaxValue = 1900;
177
178        Label naytto = new Label();
179        naytto.BindTo(pelaajan1Pisteet);
180        naytto.X = x;
181        naytto.Y = y;
182        naytto.TextColor = Color.Black;
183        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
184        naytto.Color = Level.Background.Color;
185        Add(naytto);
186
187
188        return pelaajan1Pisteet;
189    }
190    void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
191    {
192        ammus.Destroy();
193    }
194    void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja)
195{
196    PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot();
197
198    if(ammus != null)
199    {
200        ammus.Size *= 1.0;
201            ammus.Image = LoadImage("Ammus2");
202        ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0);
203         
204        }
205   
206}
207}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.