source: 2016/27/PekkaP/FinnishTroops/FinnishTroops/FinnishTroops/FinnishTroops.cs @ 7955

Revision 7955, 10.5 KB checked in by pepihlaj, 3 years ago (diff)
RevLine 
[7781]1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class FinnishTroops : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16    Image pelaajanKuva = LoadImage("SOTILAS");
[7865]17    Image cash = LoadImage("Cash");
18    Image pahisKuva = LoadImage("Sotilas1Vihollinen");
[7781]19    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
[7785]20    IntMeter pelaajan1Pisteet;
[7865]21    Image ammus = LoadImage("Ammus2");
[7894]22    Image Palikka = LoadImage("Palikka");
23    IntMeter PelaajanElamat;
[7949]24    Image Tankki = LoadImage("Tankki");
[7955]25    ExplosionSystem rajahdys =
26  new ExplosionSystem(LoadImage("rajahdys_kuva"), 1);
27    MessageWindow Gameover;
28    MessageWindow TheEndForNow;
29    Image TeleporttausPalikka = LoadImage("Teleporttaus palikka");
[7781]30    public override void Begin()
31    {
[7955]32
33        ClearAll();
34
[7781]35        Gravity = new Vector(0, -1000);
36
37        LuoKentta();
[7894]38        LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 20.0, Screen.Top - 20.0);
[7781]39        LisaaNappaimet();
40
41        Camera.Follow(pelaaja1);
[7932]42        Camera.ZoomFactor = 2.5;
[7781]43        Camera.StayInLevel = true;
[7949]44
45       
[7781]46    }
47
48    void LuoKentta()
49    {
50        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
51        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
52        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
53        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
[7785]54        kentta.SetTileMethod('M', LisaaPahis);
[7949]55        kentta.SetTileMethod('T', LisaaTyyppi);
[7955]56        kentta.SetTileMethod('=', LuoLoppu);
[7781]57        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
58        Level.CreateBorders();
[7785]59        Level.Background.CreateGradient(Color.OrangeRed, Color.Black);
[7781]60    }
61
[7939]62   
63
[7785]64    void LisaaPahis(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
65    {
[7894]66        Vihu pahis = new Vihu(leveys * 0.8, korkeus * 0.9);
67        pahis.X = -100;
68        pahis.Y = -100;
69        // ...
70        pahis.ElamaLaskuri.Value--;
[7785]71        pahis.Image = pahisKuva;
[7881]72        pahis.Position = paikka;
[7785]73        Add(pahis);
[7865]74        pahis.Tag = "PahisSotilas";
[7894]75
[7785]76        PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain();
77        tasoAivot.JumpSpeed = 700;
78        tasoAivot.TriesToJump = true;
79        tasoAivot.Speed = 100;
80        tasoAivot.FallsOffPlatforms = true;
81        pahis.Brain = tasoAivot;
82
[7894]83        pahis.Weapon = new AssaultRifle(30, 10);
[7955]84        pahis.Weapon.CanHitOwner = false;
[7894]85        pahis.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui;
86        Timer ajastin = new Timer();
[7932]87        ajastin.Interval = 2.0;
[7894]88        ajastin.Timeout += delegate { PahisAmmuAseella(pahis); };
89            ajastin.Start();
90
91
[7785]92    }
[7949]93    void LisaaTyyppi(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
94    {
95        PlatformCharacter tyyppi = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
96        tyyppi.X = -100;
97        tyyppi.Y = -100;
98        tyyppi.Image = Tankki;
99        tyyppi.Position = paikka;
100        Add(tyyppi);
101        tyyppi.Tag = "Tankki";
102
103        PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain();
104        tasoAivot.JumpSpeed = 700;
105        tasoAivot.TriesToJump = true;
106        tasoAivot.Speed = 100;
107        tasoAivot.FallsOffPlatforms = true;
108        tyyppi.Brain = tasoAivot;
109
110        tyyppi.Weapon = new AssaultRifle(30, 10);
[7955]111        tyyppi.Weapon.CanHitOwner = false;
[7949]112        tyyppi.Weapon.IsVisible = false;
113        tyyppi.Weapon.AmmoIgnoresGravity = false;
114        tyyppi.Weapon.Power.Value = 2000;
115        tyyppi.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui;
116        Timer ajastin = new Timer();
117        ajastin.Interval = 1.0;
118        ajastin.Timeout += delegate { PahisAmmuAseella(tyyppi); };
119        ajastin.Start();
120
121    }
122
[7955]123    void LuoLoppu(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
124    {
125        PhysicsObject loppupalikka = new PhysicsObject(leveys, korkeus);
126        loppupalikka.Position = paikka;
127        loppupalikka.Image = TeleporttausPalikka;
128        AddCollisionHandler(pelaaja1, loppupalikka, tormaaloppuun);
129        Add(loppupalikka);
130    }
131    void tormaaloppuun(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject loppupalikka)
132    {
133        TheEndForNow = new MessageWindow("The End For Now :D I'll be back");
134        Add(TheEndForNow);
135    }
[7781]136    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
137    {
138        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
139        taso.Position = paikka;
[7894]140        taso.Image = Palikka;
[7781]141        Add(taso);
142    }
143
144    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
145    {
146        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
147        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
148        tahti.Position = paikka;
[7865]149        tahti.Image = cash;
[7785]150        tahti.Tag = "Cash";
[7781]151        Add(tahti);
152    }
153
[7939]154
155        void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
[7781]156    {
[7894]157        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys * 0.6, korkeus * 0.9);
[7781]158        pelaaja1.Position = paikka;
159        pelaaja1.Mass = 4.0;
160        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
[7785]161        AddCollisionHandler(pelaaja1, "Cash", TormaaTahteen);
[7781]162        Add(pelaaja1);
[7865]163        pelaaja1.Tag = "pelaaja1";
164
165        pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(30, 10);
166
167        pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 1000;
168
169        pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui;
170
171        Grenade kranaatti = new Grenade(4.0);
172
[7894]173        PelaajanElamat = new IntMeter(5);
[7865]174
[7894]175        Label pelaajanElama = new Label();
176        pelaajanElama.X = pelaaja1.X + 600;
177        pelaajanElama.Y = pelaaja1.Y + 600;
178        pelaajanElama.TextColor = Color.LightPink;
179        pelaajanElama.Color = Color.Transparent;
180        pelaajanElama.BindTo(PelaajanElamat);
181        Add(pelaajanElama);
[7865]182
[7781]183    }
[7865]184    void HeitaKranaatti(PlatformCharacter pelaaja)
185    {
186        Grenade kranu = new Grenade(4.0);
187        Add(kranu);
188        pelaaja.Throw(kranu, Angle.FromDegrees(30), 10000);
189        kranu.Explosion.ShockwaveReachesObject += KranaattiOsui;
190    }
191    void KranaattiOsui(IPhysicsObject rajahdyksenKohde, Vector v)
192    {
[7955]193        if (rajahdyksenKohde.Tag.Equals("PahisSotilas") || rajahdyksenKohde.Tag.Equals("pelaaja1") || rajahdyksenKohde.Tag.Equals("Tankki"))
194        {
195            rajahdyksenKohde.Destroy();
196            if (rajahdyksenKohde == pelaaja1)
197            {
198                Gameover = new MessageWindow("Hävisit pelin");
199                Add(Gameover);
200                Timer.SingleShot(5, Begin);
201            }
202        }
[7865]203    }
[7781]204
[7865]205
[7781]206    void LisaaNappaimet()
207    {
208        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
209        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
[7865]210        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Pressed, HeitaKranaatti, "Heitä kranu", pelaaja1);
[7781]211        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
212        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
213        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
214
215        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
216
217        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
218        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
219        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
220
[7865]221        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1);
222
[7781]223        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
224    }
225
226    void Liikuta(PlatformCharacter pelaaja1, double nopeus)
227    {
228        pelaaja1.Walk(nopeus);
229    }
230
231    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
232    {
[7785]233        pelaaja1.Jump(nopeus);
[7781]234    }
235
[7785]236    void TormaaTahteen(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject tahti)
[7781]237    {
238        maaliAani.Play();
[7785]239        MessageDisplay.Add("Cash");
[7781]240        tahti.Destroy();
[7785]241        pelaajan1Pisteet.Value += 100;
242
[7781]243    }
[7785]244
[7894]245
[7785]246    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
247    {
248        pelaajan1Pisteet = new IntMeter(0);
249        pelaajan1Pisteet.MaxValue = 1900;
250
251        Label naytto = new Label();
252        naytto.BindTo(pelaajan1Pisteet);
253        naytto.X = x;
254        naytto.Y = y;
255        naytto.TextColor = Color.Black;
256        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
257        naytto.Color = Level.Background.Color;
258        Add(naytto);
259
260
261        return pelaajan1Pisteet;
262    }
[7865]263    void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
264    {
[7894]265        if (kohde == pelaaja1)
266        {
267            if (PelaajanElamat > 0)
268            {
269                PelaajanElamat.Value -= 1;
270                if (PelaajanElamat == 0)
271                {
272                    pelaaja1.Destroy();
[7955]273                    Gameover = new MessageWindow("Hävisit pelin");
274                    Add(Gameover);
275                    Timer.SingleShot(5, Begin);
[7894]276                }
277            }
278
279        }
280        if (kohde == pelaaja1)
281        {
282            if (PelaajanElamat > 0)
283            {
284                PelaajanElamat.Value -= 1;
285                if (PelaajanElamat == 0)
286                {
287                    pelaaja1.Destroy();
288                }
289            }
290
291        }
[7932]292       if (kohde.Tag.Equals("PahisSotilas"))
293        {
294            (kohde as Vihu).ElamaLaskuri.Value -= 1;
295        }
[7894]296
297
[7865]298        ammus.Destroy();
299    }
[7894]300    void PahisAmmuAseella(PlatformCharacter pahis)
301    {
302        PhysicsObject ammus = pahis.Weapon.Shoot();
303        if (ammus != null)
304        {
305            ammus.Size *= 1.0;
306            ammus.Image = LoadImage("Ammus2");
307            ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0);
308
309        }
310
311    }
[7865]312    void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja)
313    {
[7894]314        PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot();
315        if (ammus != null)
316        {
317            ammus.Size *= 1.0;
[7865]318            ammus.Image = LoadImage("Ammus2");
[7894]319            ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0);
320
[7865]321        }
322   
[7894]323    }
324   
[7785]325}
[7881]326
327class Vihu : PlatformCharacter
328{
329    private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(3, 0, 3);
330    public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } }
[7932]331   
[7881]332    public Vihu(double leveys, double korkeus)
333        : base(leveys, korkeus)
334    {
[7932]335        elamaLaskuri.LowerLimit += delegate { Destroy(); };
336    } 
337   
338   
339   
340       
[7881]341}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.