source: 2016/27/PatrikK/Seikkailu/Seikkailu/Seikkailu/Seikkailu.cs @ 7899

Revision 7899, 4.2 KB checked in by sieerinn, 3 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Seikkailu : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 400;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("creeper");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
19    Image olionKuva = LoadImage("pinksheep");
20
21    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
22
23    public override void Begin()
24    {
25        Gravity = new Vector(0, -1000);
26
27        LuoKentta();
28        LisaaNappaimet();
29
30        Camera.Follow(pelaaja1);
31        Camera.ZoomFactor = 1.2;
32        Camera.StayInLevel = true;
33    }
34
35    void LuoKentta()
36       
37    {
38        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta2");
39        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
40        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
41        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
42        kentta.SetTileMethod('v', LisaaVihu);
43        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
44        Level.CreateBorders();
45        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
46
47    }
48
49    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
50    {
51        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
52        taso.Position = paikka;
53        taso.Color = Color.Green;
54        Add(taso);
55    }
56    void LisaaVihu(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
57    {
58     
59        PhysicsObject Vihu = new PhysicsObject(leveys, korkeus);
60        //FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(pelaaja1);
61        Vihu.Image = olionKuva;
62        Vihu.Shape = Shape.Rectangle;
63        Vihu.Position = paikka;
64        Vihu.Tag = "Vihu";
65        Add(Vihu);
66       
67    }
68    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
69    {
70        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
71        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
72        tahti.Position = paikka;
73        tahti.Image = tahtiKuva;
74        tahti.Tag = "tahti";
75        Add(tahti);
76    }
77
78    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
79    {
80        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
81        pelaaja1.IgnoresExplosions = true;
82        pelaaja1.Position = paikka;
83        pelaaja1.Mass = 4.0;
84        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
85        AddCollisionHandler(pelaaja1, "Vihu", TormaaViholliseen);
86        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
87        Add(pelaaja1);
88       
89    }
90
91    void LisaaNappaimet()
92    {
93        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
94        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
95
96        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
97        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
98        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
99
100        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
101
102        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
103        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
104        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
105
106        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
107    }
108
109    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
110    {
111        hahmo.Walk(nopeus);
112    }
113
114    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
115    {
116        hahmo.Jump(nopeus);
117    }
118
119    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
120    {
121        maaliAani.Play();
122        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
123        tahti.Destroy();
124    }
125    void TormaaViholliseen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject vihu) {
126        Explosion rajahdys = new Explosion(50);
127        rajahdys.Position = vihu.Position;
128        Add(rajahdys);
129        vihu.Destroy(); }
130       
131
132
133
134}
135
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.