source: 2016/27/OttoK/Survivetown/Survivetown/Survivetown/Survivetown.cs @ 7704

Revision 7704, 1.6 KB checked in by karkaite, 3 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Survivetown : PhysicsGame
10{
11    Image olionKuva = LoadImage("pelikissa");
12    Image taustakuva = LoadImage("grassbackground");
13    PhysicsObject pelaaja;
14
15    public override void Begin()
16    {
17        LuoKentta();
18        LuoPelaaja();
19        LisaaOhjaimet();     
20       
21        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down,
22  LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1000, 0));
23        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down,
24          LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1000, 0));
25        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down,
26          LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1000));
27        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down,
28          LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1000));
29    }
30     void LuoKentta()
31    {
32        IsFullScreen = true;
33        Level.Size = new Vector(4000, 4000);
34        Level.CreateBorders();
35        Level.Background.Image = taustakuva;
36        Level.Background.FitToLevel();
37    }
38    void LisaaOhjaimet()
39    {
40        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
41        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
42    }
43    void LuoPelaaja()
44    {
45        pelaaja = new PhysicsObject(80, 50);
46        pelaaja.LinearDamping = 0.9;
47        pelaaja.Color = Color.Yellow;
48        Add(pelaaja);
49        Camera.Follow(pelaaja);
50    }
51    void LiikutaPelaajaa(Vector vektori)
52    {
53    pelaaja.Push(vektori);
54    }
55}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.