source: 2016/27/OnniK/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 7782

Revision 7782, 4.3 KB checked in by karkaite, 4 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18
19    IntMeter pelaajan1Pisteet;
20    IntMeter pelaajan2Pisteet;
21    public override void Begin()
22    {
23        LuoKentta();
24        AsetaOhjaimet();
25        LisaaLaskurit();
26        AloitaPeli();
27    }
28    void AsetaOhjaimet()
29    {
30        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
31        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
32        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
33        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
34
35        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylos", maila2, nopeusYlos);
36        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
37        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
38        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
39
40        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
41        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
42
43
44
45    }
46    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
47    {
48        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
49        maila.Shape = Shape.Rectangle;
50        maila.X = x;
51        maila.Y = y;
52        maila.Restitution = 1.0;
53        Add(maila);
54        return maila;
55    }
56    void KasittelePallonTormaus(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
57    {
58        if (kohde == oikeaReuna)
59
60       
61            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
62
63
64    void LuoKentta()
65    {
66
67        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
68        pallo.Shape = Shape.Circle;
69        pallo.X = -200.0;
70        pallo.Y = 0.0;
71        pallo.Restitution = 1.0;
72        Add(pallo);
73
74        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
75        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
76
77
78        PhysicsObject vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
79        vasenReuna.Restitution = 1.0;
80        vasenReuna.IsVisible = false;
81
82        PhysicsObject oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
83        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
84        oikeaReuna.IsVisible = false;
85
86        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
87        alaReuna.Restitution = 1.0;
88        alaReuna.IsVisible = false;
89
90        PhysicsObject yläReuna = Level.CreateTopBorder();
91        yläReuna.Restitution = 1.0;
92        yläReuna.IsVisible = false;
93
94        Level.Background.Color = Color.Black;
95
96        Camera.ZoomToLevel();
97    AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormaus); 
98    }
99    void AloitaPeli()
100    {
101        Vector implussi = new Vector(500.0, 0.0);
102        pallo.Hit(implussi);
103    }
104
105    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
106    {
107        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
108        {
109
110        maila.Velocity = Vector.Zero;
111            return;
112
113         }
114
115        if ((nopeus.Y >  0) && (maila.Top > Level.Top))
116        {
117            maila.Velocity = Vector.Zero;
118            return;
119
120        }
121        maila.Velocity = nopeus;
122
123    }
124
125    void LisaaLaskurit()
126    {
127        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
128        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
129
130       
131
132
133
134
135    }
136    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
137    {
138        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
139        laskuri.MaxValue = 10;
140
141        Label naytto = new Label();
142        naytto.BindTo(laskuri);
143        naytto.X = x;
144        naytto.Y = y;
145        naytto.TextColor = Color.White;
146        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
147                naytto.Color = Level.Background.Color;
148        Add(naytto);
149        return laskuri;
150
151       
152    }
153}
154   
155
156
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.