source: 2016/27/JamiR/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1.cs @ 7863

Revision 7863, 3.7 KB checked in by karkaite, 3 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Tasohyppelypeli1 : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("paikallaan");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
19    Animation kävelyanimaatio;
20    Animation hyppyanimaatio;
21
22    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
23
24    public override void Begin()
25    {
26        kävelyanimaatio = LoadAnimation("animaatio");
27        hyppyanimaatio = LoadAnimation("hyppyanimaatio");
28        Gravity = new Vector(0, -1000);
29       
30
31        LuoKentta();
32        LisaaNappaimet();
33
34        Camera.Follow(pelaaja1);
35        Camera.ZoomFactor = 1.2;
36        Camera.StayInLevel = true;
37       
38    }
39
40    void LuoKentta()
41    {
42        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
43        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
44        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
45        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
46        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
47        Level.CreateBorders();
48        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
49    }
50
51    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
52    {
53        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
54        taso.Position = paikka;
55        taso.Color = Color.Green;
56        Add(taso);
57    }
58
59    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
60    {
61        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
62        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
63        tahti.Position = paikka;
64        tahti.Image = tahtiKuva;
65        tahti.Tag = "tahti";
66        Add(tahti);
67    }
68
69    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
70    {
71        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
72        pelaaja1.Position = paikka;
73        pelaaja1.Mass = 4.0;
74        pelaaja1.AnimWalk = kävelyanimaatio;
75        pelaaja1.AnimIdle = new Animation(pelaajanKuva);
76        pelaaja1.AnimJump = hyppyanimaatio;
77        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
78        Add(pelaaja1);
79    }
80
81    void LisaaNappaimet()
82    {
83        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
84        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
85
86        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
87        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
88        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
89
90        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
91
92        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
93        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
94        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
95
96        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
97    }
98
99    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
100    {
101        hahmo.Walk(nopeus);
102    }
103
104    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
105    {
106        hahmo.Jump(nopeus);
107    }
108
109    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
110    {
111        maaliAani.Play();
112        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
113        tahti.Destroy();
114    }
115}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.