source: 2016/27/EmiliaM/PongLong/PongLong/PongLong/PongLong.cs @ 7805

Revision 7805, 4.5 KB checked in by karkaite, 3 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class PongLong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18
19    PhysicsObject vasenReuna;
20    PhysicsObject oikeaReuna;
21
22    IntMeter pelaajan1Pisteet;
23    IntMeter pelaajan2Pisteet;
24
25
26
27    public override void Begin()
28    {
29        LuoKentta();
30        AsetaOhjaimet();
31        LisaaLaskurit();
32        AloitaPeli();
33       
34       
35
36
37
38        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi
39
40
41       
42    }
43
44    void LuoKentta()
45    {
46        Camera.ZoomToLevel();
47
48        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
49        pallo.Shape = Shape.Circle;
50        Add(pallo);
51        pallo.X = -200.0;
52        pallo.Y = 0.0;
53
54        pallo.Restitution = 1.0;
55        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
56
57
58        maila1 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
59        maila2 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
60
61        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
62        vasenReuna.Restitution = 1.0;
63        vasenReuna.IsVisible = false;
64        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
65        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
66        oikeaReuna.IsVisible = false;
67        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
68        alaReuna.Restitution = 1.0;
69        alaReuna.IsVisible = false;
70        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
71        ylaReuna.Restitution = 1.0;
72        ylaReuna.IsVisible = false;
73
74        Level.Background.Color = Color.Red;
75    }
76
77    void AloitaPeli()
78    {
79        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
80        pallo.Hit(impulssi);
81
82
83
84    }
85
86    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
87    {
88        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
89        maila.Shape = Shape.Rectangle;
90        maila.X = x;
91        maila.Y = y;
92        maila.Restitution = 1.0;
93        Add(maila);
94        return maila;
95
96    }
97
98    void AsetaOhjaimet()
99    {
100        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
101        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector. Zero);
102        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
103        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
104
105        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
106        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
107        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
108        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
109
110        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
111        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
112
113    }
114
115    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
116    {
117        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
118        {
119            maila.Velocity = Vector.Zero;
120            return;
121        }
122        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
123        {
124            maila.Velocity = Vector.Zero;
125            return;
126        }
127        maila.Velocity = nopeus;
128
129    }
130
131    void LisaaLaskurit()
132    {
133        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
134        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
135    }
136
137    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
138    {
139        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
140        laskuri.MaxValue = 10;
141
142        Label naytto = new Label();
143        naytto.BindTo(laskuri);
144        naytto.X = x;
145        naytto.Y = y;
146        naytto.TextColor = Color.White;
147        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
148        naytto.Color = Level.Background.Color;
149        Add(naytto);
150
151        return laskuri;
152    }
153   
154    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
155    {
156        if (kohde == oikeaReuna)
157        {
158            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
159        }
160        else if (kohde == vasenReuna)
161        {
162            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
163        }
164    }
165
166
167}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.