source: 2016/27/EmiliaM/PongLong/PongLong/PongLong/PongLong.cs @ 7710

Revision 7710, 2.6 KB checked in by karkaite, 3 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class PongLong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18
19    public override void Begin()
20    {
21        LuoKentta();
22        AsetaOhjaimet();
23        AloitaPeli();
24       
25       
26
27
28
29        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi
30
31
32       
33    }
34
35    void LuoKentta()
36    {
37        Camera.ZoomToLevel();
38
39        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
40        pallo.Shape = Shape.Circle;
41        Add(pallo);
42        pallo.X = -200.0;
43        pallo.Y = 0.0;
44
45        pallo.Restitution = 1.0;
46
47        maila1 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
48        maila2 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
49       
50        Level.CreateBorders(1.0, false);
51        Level.Background.Color = Color.Red;
52    }
53
54    void AloitaPeli()
55    {
56        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
57        pallo.Hit(impulssi);
58
59
60
61    }
62
63    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
64    {
65        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
66        maila.Shape = Shape.Rectangle;
67        maila.X = x;
68        maila.Y = y;
69        maila.Restitution = 1.0;
70        Add(maila);
71        return maila;
72
73    }
74
75    void AsetaOhjaimet()
76    {
77        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
78        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector. Zero);
79        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
80        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
81
82        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
83        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
84        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, Vector.Zero);
85        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, nopeusAlas);
86
87        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
88        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
89
90    }
91
92    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
93    {
94        maila.Velocity = nopeus;
95    }
96 
97
98}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.