source: 2016/27/EmiliaM/NinjaNight/NinjaNight/NinjaNight/NinjaNight.cs @ 7876

Revision 7876, 4.8 KB checked in by karkaite, 3 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class NinjaNight : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    Pelaaja pelaaja1;
16    Pelaaja pelaaja2;
17    Vector aloitusPaikka;
18   
19
20    Image NinjaBlue = LoadImage("ninja1");
21    Image NinjaRed = LoadImage("Ninja2");
22    Image Talo = LoadImage("Kerrostalo");
23    Image Hirvio = LoadImage("laatikkoilkimys");
24    Image Spawn = LoadImage("Spawni");
25    Image Spawn2 = LoadImage("Spawni2");
26
27   
28
29    public override void Begin()
30    {
31        Gravity = new Vector(0, -1000);
32
33        LuoKentta();
34        LisaaNappaimet();
35
36        Camera.Follow(pelaaja1);
37        Camera.ZoomFactor = 2.0;
38        Camera.StayInLevel = true;
39    }
40
41    void LuoKentta()
42    {
43        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
44        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
45        kentta.SetTileMethod('E', LisaaPelaaja2);
46        kentta.SetTileMethod('V', LisaaPelaaja);
47        kentta.SetTileMethod('H', LisaaHirvio);
48        kentta.SetTileMethod('S', LisaaSpawn);
49        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
50        Level.CreateBorders();
51        Camera.ZoomToAllObjects();
52        Level.Background.CreateGradient(Color.Black, Color.BlueGray);
53    }
54
55    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
56    {
57        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
58        taso.Position = paikka;
59        taso.Image = Talo;
60        Add(taso);
61    }
62
63
64
65    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
66    {
67        pelaaja1 = new Pelaaja(leveys * 0.7, korkeus * 0.7);
68        pelaaja1.Position = paikka;
69        pelaaja1.Mass = 4.0;
70        pelaaja1.Image = NinjaBlue;
71        AddCollisionHandler(pelaaja1, "hirvio", TormaaHirvioon);
72        pelaaja1.elamat.LowerLimit += delegate
73        {
74            pelaaja1.Position = aloitusPaikka;
75            pelaaja1.elamat.Value = 3;
76        };
77
78
79
80        Add(pelaaja1);
81
82        GameObject spawn = new GameObject(leveys *0.5, korkeus * 0.5);
83        spawn.Position = paikka;
84        spawn.Image = Spawn;
85        Add(spawn, 2);
86        aloitusPaikka = paikka;
87
88    }
89    void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
90    {
91        pelaaja2 = new Pelaaja(leveys * 0.75, korkeus * 0.75);
92        pelaaja2.Position = paikka;
93        pelaaja2.Mass = 4.0;
94        pelaaja2.Image = NinjaRed;
95        AddCollisionHandler(pelaaja2, "hirvio", TormaaHirvioon);
96        pelaaja2.elamat.LowerLimit += delegate
97        {
98            pelaaja2.Position = aloitusPaikka;
99            pelaaja2.elamat.Value = 3;
100        };
101
102
103        Add(pelaaja2);
104    }
105
106
107   
108
109    void LisaaNappaimet()
110    {
111        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
112        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
113
114        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus);
115        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus);
116        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus);
117        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
118        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
119        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
120
121
122
123
124
125    }
126
127    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
128    {
129        hahmo.Walk(nopeus);
130    }
131
132    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
133    {
134        hahmo.Jump(nopeus);
135    }
136
137    void LisaaHirvio(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
138    {
139        PlatformCharacter hirvio = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
140        hirvio.Position = paikka;
141        hirvio.Mass = 4.0;
142        hirvio.Image = Hirvio;
143        hirvio.Tag = "hirvio";
144        Add(hirvio);
145
146        PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain();
147
148        hirvio.Brain = tasoAivot;
149   
150    }   
151
152    void TormaaHirvioon(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject vihu)
153    {
154        Pelaaja pelaaja = hahmo as Pelaaja;
155        pelaaja.elamat.Value -= 1;
156    }
157
158    void LisaaSpawn(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
159    {
160
161    }
162                   
163
164 
165
166   
167
168}
169
170public class Pelaaja : PlatformCharacter
171{
172    public IntMeter elamat;
173    public Pelaaja (double leveys, double korkeus)
174        : base(leveys, korkeus)
175    {
176        elamat = new IntMeter(3);
177       
178
179    }
180
181}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.