source: 2016/27/DanielL/SurvMontage/SurvMontage/SurvMontage/SurvMontage.cs @ 7970

Revision 7970, 4.4 KB checked in by daallukk, 3 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class SurvMontage : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("Character1");
18    Image pyssyKuva = LoadImage("GunDrop");
19    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti2");
20    Image tiiliKuva = LoadImage("ruohotextuuri");
21    Image kattokruunuKuva = LoadImage("Chandelier");
22    Image taustaKuva = LoadImage("background");
23    Image[] kavelyKuvat = LoadImages("Character1", "Character2", "Character3");
24   // Image
25   // Image
26
27    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
28
29    public override void Begin()
30    {
31        Gravity = new Vector(0, -1000);
32
33        LuoKentta();
34        LisaaNappaimet();
35
36        Camera.Follow(pelaaja1);
37        Camera.ZoomFactor = 1.2;
38        Camera.StayInLevel = true;
39    }
40
41    void LuoKentta()
42    {
43        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
44        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso, tiiliKuva);
45        kentta.SetTileMethod('Q', LisaaTaso, pelaajanKuva);
46        kentta.SetTileMethod('A', LisaaTaso, kattokruunuKuva);
47        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
48        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
49        kentta.SetTileMethod('G', LisaaKerattavaPyssy);
50        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
51        Level.CreateBorders();
52        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
53        Level.Background.Image = LoadImage("hUukl3e");
54    }
55
56    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Image kuva)
57    {
58        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
59        taso.Position = paikka;
60        taso.Image = kuva;
61        Add(taso);
62    }
63
64    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
65    {
66        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
67        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
68        tahti.Position = paikka;
69        tahti.Image = tahtiKuva;
70        tahti.Tag = "tahti";
71        Add(tahti);
72    }
73
74    void LisaaKerattavaPyssy(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
75    {
76        PhysicsObject pyssy = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
77        pyssy.IgnoresCollisionResponse = true;
78        pyssy.Position = paikka;
79        pyssy.Image = pyssyKuva;
80        pyssy.Tag = "pyssy";
81        Add(pyssy);
82    }
83
84
85    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
86    {
87        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
88        pelaaja1.Position = paikka;
89        pelaaja1.Mass = 4.0;
90        pelaaja1.AnimWalk = new Animation(kavelyKuvat) {FPS = 9};
91        pelaaja1.AnimIdle = new Animation(pelaajanKuva);
92        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
93        Add(pelaaja1);
94    }
95
96    void LisaaNappaimet()
97    {
98        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
99        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
100
101        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
102        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
103        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
104
105        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
106
107        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
108        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
109        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
110
111        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
112    }
113
114    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
115    {
116        hahmo.Walk(nopeus);
117    }
118
119    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
120    {
121        hahmo.Jump(nopeus);
122    }
123
124    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
125    {
126        maaliAani.Play();
127        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
128        tahti.Destroy();
129    }
130}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.