1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class SalainenTehtävä : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | |
---|
12 | |
---|
13 | private const double nopeus = 2000; |
---|
14 | |
---|
15 | private const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
16 | |
---|
17 | private IntMeter tahtiMittari; |
---|
18 | private int kenttaNRO = 1; |
---|
19 | private const int maxKentat = 1; |
---|
20 | |
---|
21 | int pelaajia = 1; |
---|
22 | private PhysicsObject pelaaja1; |
---|
23 | private PhysicsObject pelaaja2; |
---|
24 | |
---|
25 | private Dictionary<int, int> tahtiaKeratty = new Dictionary<int, int>(); |
---|
26 | |
---|
27 | [Save] public int[] tahtiaKerattyTaulukko = new int[maxKentat]; |
---|
28 | |
---|
29 | private Image pelaajanKuva = LoadImage("Hahmo"); |
---|
30 | private Image pelaajan2Kuva = LoadImage("Hahmo2"); |
---|
31 | private Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); |
---|
32 | private Image kovaKuutio = LoadImage("kovaKuutio"); |
---|
33 | private Image LaskeutuminenKuva = LoadImage("Laskeutuminen"); |
---|
34 | private Image SahkoansaKuva = LoadImage("Sähköansa"); |
---|
35 | private Image SahkoansaTykkiKuva = LoadImage("SahkoansaTykki"); |
---|
36 | private Image SahkoansaSahkoKuva = LoadImage("SahkoansaSahko"); |
---|
37 | private Image RajahdysKuva = LoadImage("Rajahdys"); |
---|
38 | private Image TykkiKuva = LoadImage("Tykki"); |
---|
39 | |
---|
40 | |
---|
41 | private AssaultRifle pelaajan1Ase; |
---|
42 | private AssaultRifle pelaajan2Ase; |
---|
43 | |
---|
44 | private SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
45 | |
---|
46 | public override void Begin() |
---|
47 | { |
---|
48 | ClearAll(); |
---|
49 | LataaTahdet(); |
---|
50 | LuoPaavalikko(); |
---|
51 | } |
---|
52 | |
---|
53 | void LataaTahdet() |
---|
54 | { |
---|
55 | for (int i = 1; i <= maxKentat; i++) |
---|
56 | { |
---|
57 | tahtiaKeratty.Add(i, 0); |
---|
58 | } |
---|
59 | |
---|
60 | if (DataStorage.Exists("tilanne.xml")) |
---|
61 | { |
---|
62 | // pelitilanne olemassa, ladataan se |
---|
63 | LoadGame("tilanne.xml"); |
---|
64 | int j = 0; |
---|
65 | for (int i = 1; i <= maxKentat; i++) |
---|
66 | { |
---|
67 | tahtiaKeratty[i] = tahtiaKerattyTaulukko[j]; |
---|
68 | } |
---|
69 | } |
---|
70 | |
---|
71 | } |
---|
72 | |
---|
73 | void PalaaPaavalikkoon(Window ikkuna) |
---|
74 | { |
---|
75 | LuoPaavalikko(); |
---|
76 | } |
---|
77 | |
---|
78 | void LuoPaavalikko() |
---|
79 | { |
---|
80 | Level.Background.Image = LoadImage("vuoristo"); |
---|
81 | Level.Background.FitToLevel(); |
---|
82 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
83 | Level.Background.Color = Color.Blue; |
---|
84 | MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Pelin alkuvalikko","Pelaa", "Lopeta"); |
---|
85 | Add(alkuValikko); |
---|
86 | alkuValikko.AddItemHandler(0, Pelaa); |
---|
87 | alkuValikko.AddItemHandler(1, Exit); |
---|
88 | } |
---|
89 | |
---|
90 | void Pelaa() |
---|
91 | { |
---|
92 | Level.Background.Image = LoadImage("kiviseina"); |
---|
93 | Level.Background.FitToLevel(); |
---|
94 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
95 | Level.Background.Color = Color.Gray; |
---|
96 | MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Valitse kenttä", |
---|
97 | "Kenntä 1 | Tähtiä " + tahtiaKeratty[1], |
---|
98 | /*"Kenntä 2 | Tähtiä " + tahtiaKeratty[2],*/ |
---|
99 | "Takaisin"); |
---|
100 | Add(alkuValikko); |
---|
101 | alkuValikko.AddItemHandler(0, delegate { ValitsePelaajat(1); }); |
---|
102 | alkuValikko.AddItemHandler(1, LuoPaavalikko); |
---|
103 | |
---|
104 | } |
---|
105 | |
---|
106 | void ValitsePelaajat(int kentta) |
---|
107 | { |
---|
108 | MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Kenttä 1. Montako pelaajaa?", "1 Pelaaja", "2 Pelaajaa"); |
---|
109 | Add(alkuValikko); |
---|
110 | alkuValikko.AddItemHandler(0, delegate { pelaajia = 1; AloitaPeli(kentta); }); |
---|
111 | alkuValikko.AddItemHandler(1, delegate { pelaajia = 2; AloitaPeli(kentta); }); |
---|
112 | } |
---|
113 | |
---|
114 | void AloitaPeli(int kentta) |
---|
115 | { |
---|
116 | this.kenttaNRO = kentta; |
---|
117 | IsMouseVisible = true; |
---|
118 | LuoKentta(); |
---|
119 | LuoTahtiLaskuri(); |
---|
120 | LisaaNappaimet(); |
---|
121 | |
---|
122 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
123 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
124 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
125 | } |
---|
126 | |
---|
127 | void LuoKentta() |
---|
128 | { |
---|
129 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta"+kenttaNRO); |
---|
130 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
131 | kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
132 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja,1); |
---|
133 | kentta.SetTileMethod('L', LisaaLaskeutuminen); |
---|
134 | kentta.SetTileMethod('R', LisaaSahkoansaTykkiVaaka); |
---|
135 | kentta.SetTileMethod('S', LisaaSahkoansaTykkiPysty); |
---|
136 | kentta.SetTileMethod('T', LisaaTykki); |
---|
137 | if(pelaajia==2) kentta.SetTileMethod('2', LisaaPelaaja, 2); |
---|
138 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
139 | Level.CreateBorders(); |
---|
140 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); |
---|
141 | Level.Background.Image = LoadImage("kiviseina"); |
---|
142 | } |
---|
143 | |
---|
144 | void LuoTahtiLaskuri() |
---|
145 | { |
---|
146 | tahtiMittari = new IntMeter(0,0,3); |
---|
147 | tahtiMittari.UpperLimit += VoimaMittariTaynna; |
---|
148 | |
---|
149 | ProgressBar voimaPalkki = new ProgressBar(150, 50); |
---|
150 | voimaPalkki.X = Screen.Right - 250; |
---|
151 | voimaPalkki.Y = Screen.Bottom + 100; |
---|
152 | voimaPalkki.BindTo(tahtiMittari); |
---|
153 | voimaPalkki.Image = LoadImage("harmaatTahdet"); |
---|
154 | voimaPalkki.BarImage = LoadImage("kultaisetTahdet"); |
---|
155 | Add(voimaPalkki); |
---|
156 | |
---|
157 | } |
---|
158 | |
---|
159 | void VoimaMittariTaynna() |
---|
160 | { |
---|
161 | MessageDisplay.Add("Keräsit kaikki kolme tähteä!"); |
---|
162 | } |
---|
163 | |
---|
164 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
165 | { |
---|
166 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
167 | taso.Position = paikka; |
---|
168 | taso.Image = kovaKuutio; |
---|
169 | Add(taso); |
---|
170 | } |
---|
171 | |
---|
172 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
173 | { |
---|
174 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
175 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
176 | tahti.Position = paikka; |
---|
177 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
178 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
179 | Add(tahti); |
---|
180 | } |
---|
181 | |
---|
182 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus, int pelaaja) |
---|
183 | { |
---|
184 | if (pelaaja == 1) |
---|
185 | { |
---|
186 | pelaaja1 = LuoPelaaja(paikka, leveys, korkeus, pelaajanKuva, "pelaaja1"); |
---|
187 | pelaajan1Ase = LuoPelaajanAse(pelaaja1); |
---|
188 | } |
---|
189 | if (pelaaja == 2) |
---|
190 | { |
---|
191 | pelaaja2 = LuoPelaaja(paikka, leveys, korkeus, pelaajan2Kuva, "pelaaja2"); |
---|
192 | pelaajan2Ase = LuoPelaajanAse(pelaaja2); |
---|
193 | } |
---|
194 | } |
---|
195 | |
---|
196 | PhysicsObject LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus,Image kuva, string nimi) |
---|
197 | { |
---|
198 | PhysicsObject pelaaja = new PhysicsObject(leveys*0.9, korkeus*0.9); |
---|
199 | pelaaja.Position = paikka; |
---|
200 | pelaaja.Mass = 4.0; |
---|
201 | pelaaja.Image = kuva; |
---|
202 | AddCollisionHandler(pelaaja, "SahkoansaSahko", TuhoaPelaaja); |
---|
203 | AddCollisionHandler(pelaaja, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
204 | AddCollisionHandler(pelaaja, "Laskeutuminen", TormaaLaskeutumiseen); |
---|
205 | Add(pelaaja); |
---|
206 | pelaaja.LinearDamping = 0.9; |
---|
207 | pelaaja.Tag = nimi; |
---|
208 | pelaaja.CanRotate = false; |
---|
209 | |
---|
210 | return pelaaja; |
---|
211 | } |
---|
212 | |
---|
213 | AssaultRifle LuoPelaajanAse(PhysicsObject pelaaja) |
---|
214 | { |
---|
215 | AssaultRifle pelaajanAse = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
216 | pelaajanAse.Power.MaxValue = 50; |
---|
217 | pelaajanAse.FireRate = 1; |
---|
218 | pelaajanAse.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
219 | pelaaja.Add(pelaajanAse); |
---|
220 | return pelaajanAse; |
---|
221 | } |
---|
222 | |
---|
223 | void LisaaLaskeutuminen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
224 | { |
---|
225 | PhysicsObject Laskeutuminen = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
226 | Laskeutuminen.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
227 | Laskeutuminen.Position = paikka; |
---|
228 | Laskeutuminen.Image = LaskeutuminenKuva; |
---|
229 | Laskeutuminen.Tag = "Laskeutuminen"; |
---|
230 | Add(Laskeutuminen); |
---|
231 | } |
---|
232 | |
---|
233 | void LisaaSahkoansaTykkiPysty(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
234 | { |
---|
235 | PhysicsObject sahko = LisaaSahkoansaSahko(new Vector(paikka.X, paikka.Y-korkeus), leveys/2, korkeus, Angle.FromDegrees(0)); |
---|
236 | LisaaSahkoansaTykki(paikka, leveys, korkeus, sahko, Angle.FromDegrees(180)); |
---|
237 | LisaaSahkoansaTykki(new Vector(paikka.X, paikka.Y-korkeus*2), leveys, korkeus, sahko, Angle.FromDegrees(0)); |
---|
238 | } |
---|
239 | |
---|
240 | void LisaaSahkoansaTykkiVaaka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
241 | { |
---|
242 | PhysicsObject sahko = LisaaSahkoansaSahko(new Vector(paikka.X + leveys, paikka.Y), leveys/2, korkeus, Angle.FromDegrees(-90)); |
---|
243 | LisaaSahkoansaTykki(paikka,leveys,korkeus,sahko, Angle.FromDegrees(-90)); |
---|
244 | LisaaSahkoansaTykki(new Vector(paikka.X + leveys*2, paikka.Y), leveys, korkeus, sahko, Angle.FromDegrees(90)); |
---|
245 | } |
---|
246 | |
---|
247 | void LisaaSahkoansaTykki(Vector paikka, double leveys, double korkeus, PhysicsObject sahko, Angle kaanna) |
---|
248 | { |
---|
249 | SahkoansaTykki Sahkoansa = new SahkoansaTykki(leveys, korkeus, sahko); |
---|
250 | Sahkoansa.Position = paikka; |
---|
251 | Sahkoansa.Image = SahkoansaTykkiKuva; |
---|
252 | Sahkoansa.Tag = "SahkoansaTykki"; |
---|
253 | Add(Sahkoansa); |
---|
254 | Sahkoansa.RotateImage = true; |
---|
255 | Sahkoansa.Angle = kaanna; |
---|
256 | |
---|
257 | Label pisteNaytto = new Label(); |
---|
258 | //pisteNaytto.Position = Camera.WorldToScreen(paikka); |
---|
259 | pisteNaytto.TextColor = Color.Red; |
---|
260 | pisteNaytto.BindTo(Sahkoansa.ElamaLaskuri); |
---|
261 | Sahkoansa.Add(pisteNaytto); |
---|
262 | } |
---|
263 | |
---|
264 | |
---|
265 | |
---|
266 | PhysicsObject LisaaSahkoansaSahko(Vector paikka, double leveys, double korkeus,Angle kaanna) |
---|
267 | { |
---|
268 | PhysicsObject SahkoansaSahko = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
269 | SahkoansaSahko.Position = paikka; |
---|
270 | SahkoansaSahko.Image = SahkoansaSahkoKuva; |
---|
271 | SahkoansaSahko.Tag = "SahkoansaSahko"; |
---|
272 | Add(SahkoansaSahko); |
---|
273 | SahkoansaSahko.RotateImage = true; |
---|
274 | SahkoansaSahko.Angle = kaanna; |
---|
275 | return SahkoansaSahko; |
---|
276 | } |
---|
277 | |
---|
278 | void LisaaTykki(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
279 | { |
---|
280 | Tykki tykki = new Tykki(leveys, korkeus); |
---|
281 | tykki.Position = paikka; |
---|
282 | tykki.Image = TykkiKuva; |
---|
283 | tykki.Tag = "Tykki"; |
---|
284 | Add(tykki); |
---|
285 | |
---|
286 | AssaultRifle tykkiAse = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
287 | tykkiAse.IsVisible = false; |
---|
288 | tykkiAse.Power.MaxValue = 50; |
---|
289 | tykkiAse.FireRate = 0.5; |
---|
290 | tykkiAse.ProjectileCollision = AmmusOsuiPelaajaan; |
---|
291 | tykki.Add(tykkiAse); |
---|
292 | |
---|
293 | Timer tykkiAjastin = new Timer(); |
---|
294 | tykkiAjastin.Interval = 0.5; |
---|
295 | tykkiAjastin.Timeout += delegate |
---|
296 | { |
---|
297 | AmmuAseella(tykkiAse); |
---|
298 | }; |
---|
299 | tykkiAjastin.Start(); |
---|
300 | |
---|
301 | tykki.Destroyed += delegate { tykkiAjastin.Stop(); }; |
---|
302 | |
---|
303 | Label pisteNaytto = new Label(); |
---|
304 | //pisteNaytto.Position = Camera.WorldToScreen(paikka); |
---|
305 | pisteNaytto.TextColor = Color.Red; |
---|
306 | pisteNaytto.BindTo(tykki.ElamaLaskuri); |
---|
307 | tykki.Add(pisteNaytto); |
---|
308 | |
---|
309 | } |
---|
310 | |
---|
311 | void LisaaNappaimet() |
---|
312 | { |
---|
313 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
314 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
315 | |
---|
316 | //Pelaajan 1 näppäimet |
---|
317 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, new Vector(-nopeus, 0)); |
---|
318 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, new Vector(nopeus, 0)); |
---|
319 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu ylöspäin", pelaaja1, new Vector(0, nopeus)); |
---|
320 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liikuta, "pelaaja liikkuu alaspäin", pelaaja1, new Vector(0, -nopeus)); |
---|
321 | Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaajan1Ase); |
---|
322 | Mouse.ListenMovement(0.1, Tahtaa, "Tähtää aseella"); |
---|
323 | |
---|
324 | |
---|
325 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
326 | ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu ylöspäin", pelaaja1, new Vector(0, nopeus)); |
---|
327 | ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, Liikuta, "pelaaja liikkuu alaspäin", pelaaja1, new Vector(0, -nopeus)); |
---|
328 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, new Vector(-nopeus, 0)); |
---|
329 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, new Vector(nopeus, 0)); |
---|
330 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaajan1Ase); |
---|
331 | ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.1, Tahtaa2, "Liikuta pelaajaa tattia pyörittämällä.", pelaajan1Ase); |
---|
332 | |
---|
333 | |
---|
334 | // Pelaajan 2 ohjaimet |
---|
335 | ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu ylöspäin", pelaaja2, new Vector(0, nopeus)); |
---|
336 | ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, Liikuta, "pelaaja liikkuu alaspäin", pelaaja2, new Vector(0, -nopeus)); |
---|
337 | ControllerTwo.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, new Vector(-nopeus, 0)); |
---|
338 | ControllerTwo.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja2, new Vector(nopeus, 0)); |
---|
339 | ControllerTwo.Listen(Button.A, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaajan2Ase); |
---|
340 | ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.1, Tahtaa2, "Liikuta pelaajaa tattia pyörittämällä.", pelaajan2Ase); |
---|
341 | |
---|
342 | |
---|
343 | |
---|
344 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
345 | } |
---|
346 | |
---|
347 | void Tahtaa2(AnalogState tatinTila, AssaultRifle ase) |
---|
348 | { |
---|
349 | ase.Angle = tatinTila.StateVector.Angle; |
---|
350 | } |
---|
351 | |
---|
352 | void Liikuta(PhysicsObject hahmo, Vector nopeus) |
---|
353 | { |
---|
354 | hahmo.Push(nopeus); |
---|
355 | } |
---|
356 | |
---|
357 | |
---|
358 | |
---|
359 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
360 | { |
---|
361 | maaliAani.Play(); |
---|
362 | MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!"); |
---|
363 | tahti.Destroy(); |
---|
364 | tahtiMittari.Value += 1; |
---|
365 | } |
---|
366 | |
---|
367 | void TormaaLaskeutumiseen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject Laskeutuminen) |
---|
368 | { |
---|
369 | |
---|
370 | MessageDisplay.Add("Läpäisit tason"); |
---|
371 | if (tahtiaKeratty[kenttaNRO] < tahtiMittari.Value) tahtiaKeratty[kenttaNRO] = tahtiMittari.Value; |
---|
372 | Timer.SingleShot(1, Voitit); |
---|
373 | } |
---|
374 | |
---|
375 | |
---|
376 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
377 | { |
---|
378 | ammus.Destroy(); |
---|
379 | if(kohde.Tag.ToString() == "SahkoansaTykki") |
---|
380 | { |
---|
381 | ((SahkoansaTykki)kohde).ElamaLaskuri.Value -= 10; |
---|
382 | } |
---|
383 | if (kohde.Tag.ToString() == "Tykki") |
---|
384 | { |
---|
385 | |
---|
386 | ((Tykki)kohde).ElamaLaskuri.Value -= 10; |
---|
387 | |
---|
388 | } |
---|
389 | } |
---|
390 | |
---|
391 | void AmmusOsuiPelaajaan(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
392 | { |
---|
393 | ammus.Destroy(); |
---|
394 | if (kohde.Tag.ToString() == "pelaaja1") |
---|
395 | { |
---|
396 | TuhoaPelaaja(pelaaja1, ammus); |
---|
397 | } |
---|
398 | if (kohde.Tag.ToString() == "pelaaja2") |
---|
399 | { |
---|
400 | TuhoaPelaaja(pelaaja2, ammus); |
---|
401 | } |
---|
402 | |
---|
403 | } |
---|
404 | |
---|
405 | void Tahtaa(AnalogState hiirenLiike) |
---|
406 | { |
---|
407 | Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - pelaajan1Ase.AbsolutePosition).Normalize(); |
---|
408 | pelaajan1Ase.Angle = suunta.Angle; |
---|
409 | } |
---|
410 | void AmmuAseella(AssaultRifle ase) |
---|
411 | { |
---|
412 | PhysicsObject ammus = ase.Shoot(); |
---|
413 | |
---|
414 | if (ammus != null) |
---|
415 | { |
---|
416 | ammus.Size *= 1; |
---|
417 | //ammus.Image = ... |
---|
418 | ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(200.0); |
---|
419 | } |
---|
420 | } |
---|
421 | |
---|
422 | void TuhoaPelaaja(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
423 | { |
---|
424 | pelaaja.Destroy(); |
---|
425 | Explosion rajahdys = new Explosion(500); |
---|
426 | rajahdys.Position = pelaaja.Position; |
---|
427 | Add(rajahdys); |
---|
428 | |
---|
429 | Timer.SingleShot(2, delegate { if (pelaaja1.IsDestroyed && pelaaja2.IsDestroyed) |
---|
430 | { |
---|
431 | Mouse.Disable(MouseButton.Left); |
---|
432 | Havisit(); |
---|
433 | } |
---|
434 | }); |
---|
435 | } |
---|
436 | |
---|
437 | void Havisit() |
---|
438 | { |
---|
439 | ClearAll(); |
---|
440 | Level.Background.Color = Color.Black; |
---|
441 | MultiSelectWindow havioValikko = new MultiSelectWindow("Hävisit pelin", "Aloita alusta", "Päävalikko", "Lopeta"); |
---|
442 | Add(havioValikko); |
---|
443 | havioValikko.AddItemHandler(0, delegate { AloitaPeli(kenttaNRO); }); |
---|
444 | havioValikko.AddItemHandler(1, LuoPaavalikko); |
---|
445 | havioValikko.AddItemHandler(2, Exit); |
---|
446 | } |
---|
447 | |
---|
448 | void Voitit() |
---|
449 | { |
---|
450 | ClearAll(); |
---|
451 | Level.Background.Color = Color.Black; |
---|
452 | MultiSelectWindow voittoValikko = new MultiSelectWindow("Taso suoritettu", "Pelaa uudelleen", "Päävalikko","Seuraava kenttä", "Lopeta"); |
---|
453 | Add(voittoValikko); |
---|
454 | voittoValikko.AddItemHandler(0, delegate { AloitaPeli(kenttaNRO); }); |
---|
455 | voittoValikko.AddItemHandler(1, LuoPaavalikko); |
---|
456 | voittoValikko.AddItemHandler(2, delegate { if ((kenttaNRO >= maxKentat)) { MessageWindow ikkuna = new MessageWindow("Ei lisää kenttiä vielä!"); Add(ikkuna); ikkuna.Closed += PalaaPaavalikkoon; } else AloitaPeli(kenttaNRO += 1); }); |
---|
457 | voittoValikko.AddItemHandler(3, Exit); |
---|
458 | |
---|
459 | } |
---|
460 | |
---|
461 | protected override void OnExiting(object sender, EventArgs args) |
---|
462 | { |
---|
463 | int j = 0; |
---|
464 | for (int i = 1; i <= maxKentat; i++) |
---|
465 | { |
---|
466 | tahtiaKerattyTaulukko[j] = tahtiaKeratty[i]; |
---|
467 | } |
---|
468 | SaveGame("tilanne.xml"); |
---|
469 | base.OnExiting(sender, args); |
---|
470 | } |
---|
471 | |
---|
472 | } |
---|
473 | |
---|
474 | |
---|
475 | |
---|
476 | class SahkoansaTykki : PhysicsObject |
---|
477 | { |
---|
478 | private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(50, 0, 50); |
---|
479 | |
---|
480 | private PhysicsObject sahko; |
---|
481 | public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } } |
---|
482 | |
---|
483 | public SahkoansaTykki(double leveys, double korkeus, PhysicsObject sahko) |
---|
484 | : base(leveys, korkeus) |
---|
485 | { |
---|
486 | MakeStatic(); |
---|
487 | this.sahko = sahko; |
---|
488 | elamaLaskuri.LowerLimit += delegate { this.sahko.Destroy(); this.Destroy(); }; |
---|
489 | } |
---|
490 | |
---|
491 | |
---|
492 | |
---|
493 | |
---|
494 | } |
---|
495 | |
---|
496 | class Tykki : PhysicsObject |
---|
497 | { |
---|
498 | private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(20, 0, 20); |
---|
499 | public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } } |
---|
500 | |
---|
501 | public Tykki(double leveys, double korkeus) |
---|
502 | : base(leveys, korkeus) |
---|
503 | { |
---|
504 | MakeStatic(); |
---|
505 | elamaLaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); }; |
---|
506 | } |
---|
507 | } |
---|