source: 2016/26/ViiviV/Ping pong/Ping pong/Ping_pong/Ping_pong.cs @ 7548

Revision 7548, 2.8 KB checked in by vivivaur, 3 years ago (diff)

sain molemmat mailat liikkumaan

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Ping_pong : PhysicsGame
10
11
12{
13    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
14    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18
19
20    PhysicsObject pallo;
21    public override void Begin()
22    {
23        LuoKentta();
24        AsetaOhjaimet();
25
26        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
27       
28        Vector impulssi = new Vector(500.0 ,100.50);
29        Level.CreateBorders(1.0, false);
30        pallo.Hit(impulssi);
31
32
33    }
34
35    void LuoKentta()
36    {
37         pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
38        Add(pallo);
39        pallo.Shape = Shape.Circle;
40        pallo.X = -200.0;
41        Level.CreateBorders(1.0, false);
42        pallo.Restitution = 1.0;
43        Level.Background.Color = Color.Black;
44        Camera. ZoomToLevel();
45  maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
46  maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
47
48    }
49   void Aloitapeli()
50    {
51        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
52        pallo.Hit(impulssi);
53        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
54    }
55    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
56    {
57        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
58        maila.Shape = Shape.Rectangle;
59        maila.X = x;
60        maila.Y = y;
61        maila.Restitution = 1.0;
62        Add(maila);
63        return maila;
64    }
65    void AsetaOhjaimet()
66    {
67        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopetapeli");
68        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down,AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös",maila1, nopeusYlos);
69        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
70        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
71        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
72        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
73        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
74        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
75        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
76        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
77    }
78    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
79    {
80        maila.Velocity = nopeus;
81        if (maila.Top > )
82    }
83}
84   
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.