source: 2016/26/SallaK/Pingpong/Pingpong/Pingpong/Pingpong.cs @ 7546

Revision 7546, 4.8 KB checked in by karkaite, 3 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pingpong : PhysicsGame
10{
11    PhysicsObject pallo;
12
13    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
14    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
15
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18
19    PhysicsObject vasenReuna;
20    PhysicsObject oikeaReuna;
21
22    IntMeter pelaajan1Pisteet;
23    IntMeter pelaajan2Pisteet;
24
25    Image taustakuva2 = LoadImage("tausta");
26
27    public override void Begin()
28    {
29
30        LuoKentta();
31        AloitaPeli();
32        AsetaOhjaimet();
33        LisaaLaskurit();
34
35    }
36
37    void LuoKentta()
38    {
39        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
40        pallo.Shape = Shape.Circle;
41        Add(pallo);
42        pallo.X = -200.0;
43        pallo.Y = 0.0;
44        pallo.Restitution = 1.0;
45
46        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
47
48        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
49        maila1.Color = Color.Cyan;
50
51        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
52        maila2.Color = Color.Magenta;
53
54        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
55        vasenReuna.Restitution = 1.0;
56        vasenReuna.IsVisible = false;
57
58        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
59        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
60        oikeaReuna.IsVisible = false;
61
62        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
63        alaReuna.Restitution = 1.0;
64        alaReuna.IsVisible = false;
65
66        PhysicsObject yläReuna = Level.CreateTopBorder();
67        yläReuna.Restitution = 1.0;
68        yläReuna.IsVisible = false;
69
70        GameObject taustakuva= new GameObject(Level.Width, Level.Height);
71        taustakuva.Shape = Shape.Rectangle;
72        Add(taustakuva, -3);
73        taustakuva.Image = taustakuva2;
74
75        Level.Background.Color = Color.Black;
76        //Level.Background.Image = taustakuva2;
77        Camera.ZoomToLevel();
78    }
79
80    void AloitaPeli()
81    {
82        Vector impulssi = new Vector(500.0, 600.0);
83        pallo.Hit(impulssi);
84    }
85
86     PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
87    {
88        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
89        maila.Shape = Shape.Rectangle;
90        maila.X = x;
91        maila.Y = y;
92        maila.Restitution = 1.0;
93        Add(maila);
94        return maila;
95    }
96
97    void AsetaOhjaimet()
98    {
99       
100   
101        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
102        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
103        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
104        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
105
106
107
108        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
109        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
110        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
111        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
112
113
114
115        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
116        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
117
118    }
119
120    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
121    {
122
123        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
124        {
125            maila.Velocity = Vector.Zero;
126            return;
127        }
128
129        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
130        {
131            maila.Velocity = Vector.Zero;
132            return;
133        }
134
135        maila.Velocity = nopeus;
136    }
137
138    void LisaaLaskurit()
139    {
140        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
141        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
142    }
143
144    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
145    {
146        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
147        laskuri.MaxValue = 10;
148
149        Label naytto = new Label();
150        naytto.BindTo(laskuri);
151        naytto.X = x;
152        naytto.Y = y;
153        naytto.TextColor = Color.White;
154        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
155        naytto.Color = Level.Background.Color;
156        Add(naytto);
157
158        return laskuri;
159    }
160
161    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
162    {
163        if (kohde == oikeaReuna)
164        {
165            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
166        }
167        else if (kohde == vasenReuna)
168        {
169            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
170        }
171
172    }
173
174
175
176}
177
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.