source: 2016/26/SallaK/Pingpong/Pingpong/Pingpong/Pingpong.cs @ 7531

Revision 7531, 4.7 KB checked in by karkaite, 5 years ago (diff)

tausta on tulessa

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pingpong : PhysicsGame
10{
11    PhysicsObject pallo;
12
13    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
14    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
15
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18
19    PhysicsObject vasenReuna;
20    PhysicsObject oikeaReuna;
21
22    IntMeter pelaajan1Pisteet;
23    IntMeter pelaajan2Pisteet;
24
25    Image taustakuva = LoadImage("tausta");
26
27    public override void Begin()
28    {
29
30        LuoKentta();
31        AloitaPeli();
32        AsetaOhjaimet();
33        LisaaLaskurit();
34
35    }
36
37    void LuoKentta()
38    {
39        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
40        pallo.Shape = Shape.Circle;
41        Add(pallo);
42        pallo.X = -200.0;
43        pallo.Y = 0.0;
44        pallo.Restitution = 1.0;
45
46        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
47
48        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
49        maila1.Color = Color.Cyan;
50
51        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
52        maila2.Color = Color.Magenta;
53
54        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
55        vasenReuna.Restitution = 1.0;
56        vasenReuna.IsVisible = false;
57
58        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
59        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
60        oikeaReuna.IsVisible = false;
61
62        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
63        alaReuna.Restitution = 1.0;
64        alaReuna.IsVisible = false;
65
66        PhysicsObject yläReuna = Level.CreateTopBorder();
67        yläReuna.Restitution = 1.0;
68        yläReuna.IsVisible = false;
69
70        GameObject taustakuva
71        Level.Background.Color = Color.Black;
72        Level.Background.Image = taustakuva;
73        Camera.ZoomToLevel();
74    }
75
76    void AloitaPeli()
77    {
78        Vector impulssi = new Vector(500.0, 600.0);
79        pallo.Hit(impulssi);
80    }
81
82     PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
83    {
84        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
85        maila.Shape = Shape.Rectangle;
86        maila.X = x;
87        maila.Y = y;
88        maila.Restitution = 1.0;
89        Add(maila);
90        return maila;
91    }
92
93    void AsetaOhjaimet()
94    {
95       
96   
97        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
98        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
99        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
100        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
101
102
103
104        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
105        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
106        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
107        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
108
109
110
111        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
112        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
113
114    }
115
116    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
117    {
118
119        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
120        {
121            maila.Velocity = Vector.Zero;
122            return;
123        }
124
125        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
126        {
127            maila.Velocity = Vector.Zero;
128            return;
129        }
130
131        maila.Velocity = nopeus;
132    }
133
134    void LisaaLaskurit()
135    {
136        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
137        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
138    }
139
140    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
141    {
142        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
143        laskuri.MaxValue = 10;
144
145        Label naytto = new Label();
146        naytto.BindTo(laskuri);
147        naytto.X = x;
148        naytto.Y = y;
149        naytto.TextColor = Color.White;
150        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
151        naytto.Color = Level.Background.Color;
152        Add(naytto);
153
154        return laskuri;
155    }
156
157    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
158    {
159        if (kohde == oikeaReuna)
160        {
161            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
162        }
163        else if (kohde == vasenReuna)
164        {
165            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
166        }
167
168    }
169
170
171
172}
173
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.