source: 2016/26/SallaK/Pingpong/Pingpong/Pingpong/Pingpong.cs @ 7521

Revision 7513, 4.2 KB checked in by karkaite, 5 years ago (diff)

reunat erikseen tehty

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pingpong : PhysicsGame
10{
11    PhysicsObject pallo;
12
13    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
14    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
15
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18
19    IntMeter pelaajan1Pisteet;
20    IntMeter pelaajan2Pisteet;
21
22    public override void Begin()
23    {
24
25        LuoKentta();
26        AloitaPeli();
27        AsetaOhjaimet();
28        LisaaLaskurit();
29
30    }
31
32    void LuoKentta()
33    {
34        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
35        pallo.Shape = Shape.Circle;
36        Add(pallo);
37        pallo.X = -200.0;
38        pallo.Y = 0.0;
39        pallo.Restitution = 1.0;
40
41        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
42
43        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
44        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
45
46        PhysicsObject vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
47        vasenReuna.Restitution = 1.0;
48        vasenReuna.IsVisible = false;
49
50        PhysicsObject oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
51        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
52        oikeaReuna.IsVisible = false;
53
54        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
55        alaReuna.Restitution = 1.0;
56        alaReuna.IsVisible = false;
57
58        PhysicsObject yläReuna = Level.CreateTopBorder();
59        yläReuna.Restitution = 1.0;
60        yläReuna.IsVisible = false;
61
62        Level.Background.Color = Color.Black;
63
64        Camera.ZoomToLevel();
65    }
66
67    void AloitaPeli()
68    {
69        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
70        pallo.Hit(impulssi);
71    }
72
73     PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
74    {
75        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
76        maila.Shape = Shape.Rectangle;
77        maila.X = x;
78        maila.Y = y;
79        maila.Restitution = 1.0;
80        Add(maila);
81        return maila;
82    }
83
84    void AsetaOhjaimet()
85    {
86       
87   
88        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
89        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
90        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
91        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
92
93
94
95        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
96        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
97        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
98        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
99
100
101
102        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
103        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
104
105    }
106
107    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
108    {
109
110        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
111        {
112            maila.Velocity = Vector.Zero;
113            return;
114        }
115
116        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
117        {
118            maila.Velocity = Vector.Zero;
119            return;
120        }
121
122        maila.Velocity = nopeus;
123    }
124
125    void LisaaLaskurit()
126    {
127        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
128        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
129    }
130
131    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
132    {
133        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
134        laskuri.MaxValue = 10;
135
136        Label naytto = new Label();
137        naytto.BindTo(laskuri);
138        naytto.X = x;
139        naytto.Y = y;
140        naytto.TextColor = Color.White;
141        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
142        naytto.Color = Level.Background.Color;
143        Add(naytto);
144
145        return laskuri;
146    }
147
148    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
149    {
150
151    }
152
153
154
155}
156
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.