1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | class Hahmo : PlatformCharacter |
---|
10 | { |
---|
11 | private IntMeter elamaLaskuri; |
---|
12 | public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } } |
---|
13 | |
---|
14 | public Hahmo(double leveys, double korkeus, int elama) |
---|
15 | : base(leveys, korkeus) |
---|
16 | { |
---|
17 | elamaLaskuri = new IntMeter(elama, 0, elama); |
---|
18 | elamaLaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); }; |
---|
19 | } |
---|
20 | |
---|
21 | } |
---|
22 | |
---|
23 | public class ZombiSurvi : PhysicsGame |
---|
24 | { |
---|
25 | const double nopeus = 200; |
---|
26 | const double hyppyNopeus = 950; |
---|
27 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
28 | |
---|
29 | EasyHighScore topLista = new EasyHighScore(); |
---|
30 | |
---|
31 | int vahinko = 1; |
---|
32 | |
---|
33 | IntMeter round = new IntMeter(1); |
---|
34 | |
---|
35 | Hahmo pelaaja1; |
---|
36 | GameObject tahtain; |
---|
37 | |
---|
38 | Image taustakuva = LoadImage("tausta"); |
---|
39 | Image taskulamppu = LoadImage("lampu"); |
---|
40 | Image pelaajanKuva = LoadImage("oikeajuoksu2_1"); |
---|
41 | Image zombi = LoadImage("zombi"); |
---|
42 | Image asekuva = LoadImage("käsiase"); |
---|
43 | Image panos = LoadImage("panos"); |
---|
44 | Image tahtainkuva = LoadImage("crosshairs_144"); |
---|
45 | GameObject valo; |
---|
46 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
47 | SoundEffect snipu = LoadSoundEffect("awp"); |
---|
48 | SoundEffect pistooli = LoadSoundEffect("pisla"); |
---|
49 | Image puukuva = LoadImage("dramaattinenmaa"); |
---|
50 | Image ruohokuva = LoadImage("ruoho"); |
---|
51 | Image kivikuva = LoadImage("maakivi"); |
---|
52 | Image awpkuva = LoadImage("kädetönawp"); |
---|
53 | Image awpkäsi = LoadImage("awspa"); |
---|
54 | Image tunneli = LoadImage("luola"); |
---|
55 | Image takakuva = LoadImage("zombisurvitausta"); |
---|
56 | |
---|
57 | public override void Begin() |
---|
58 | { |
---|
59 | topLista.HighScoreWindow.Closed += (Window w)=>alkuvalikko(); |
---|
60 | alkuvalikko(); |
---|
61 | } |
---|
62 | |
---|
63 | void alkuvalikko() |
---|
64 | { |
---|
65 | |
---|
66 | Level.Background.Image = takakuva; |
---|
67 | MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("ZombiSurvi", "Aloita peli", "Parhaat pisteet", "Lopeta"); |
---|
68 | Add(alkuValikko); |
---|
69 | |
---|
70 | alkuValikko.AddItemHandler(0, aloitapeli); |
---|
71 | alkuValikko.AddItemHandler(1, parhaatpisteet); |
---|
72 | alkuValikko.AddItemHandler(2, Exit); |
---|
73 | } |
---|
74 | |
---|
75 | void parhaatpisteet() |
---|
76 | { |
---|
77 | topLista.Show(); |
---|
78 | } |
---|
79 | |
---|
80 | void aloitapeli() |
---|
81 | { |
---|
82 | Mouse.IsCursorVisible = false; |
---|
83 | SmoothTextures = false; |
---|
84 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
85 | |
---|
86 | LuoKentta(); |
---|
87 | LisaaNappaimet(); |
---|
88 | LuoAikaLaskuri(); |
---|
89 | LuoroundLaskuri(); |
---|
90 | |
---|
91 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
92 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
93 | //Camera.StayInLevel = true; |
---|
94 | } |
---|
95 | |
---|
96 | void LuoKentta() |
---|
97 | { |
---|
98 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kenttä1"); |
---|
99 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("282323"), LisaaTunneli); |
---|
100 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FF0000"), LisaaPelaaja); |
---|
101 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("4FFF51"), LisaaTaso, puukuva); |
---|
102 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("F5FF49"), LisaaTaso, ruohokuva); |
---|
103 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FF388A"), LisaaTaso, kivikuva); |
---|
104 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("4CFF00"), Lisaazombi); |
---|
105 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("0037FF"), Lisaazombispawn); |
---|
106 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("DD8EFF"), Lisaasnipu); |
---|
107 | ruudut.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
108 | Level.CreateBorders(); |
---|
109 | //Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); |
---|
110 | //Level.Background.Image = taustakuva; |
---|
111 | //Level.Background.FitToLevel(); |
---|
112 | |
---|
113 | GameObject taustaPilvet = new GameObject(Screen.Width, Screen.Height); |
---|
114 | taustaPilvet.Image = taustakuva; |
---|
115 | Add(taustaPilvet, -3); |
---|
116 | Layers[-3].RelativeTransition = new Vector(0, 0); |
---|
117 | |
---|
118 | tahtain = new GameObject(100, 100); |
---|
119 | tahtain.Image = tahtainkuva; |
---|
120 | Add(tahtain, 3); |
---|
121 | } |
---|
122 | void Lisaasnipu(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
123 | { |
---|
124 | PhysicsObject snipu = new PhysicsObject(leveys * 1.3, korkeus / 2); |
---|
125 | Add(snipu); |
---|
126 | snipu.Position = paikka; |
---|
127 | snipu.Image = awpkuva; |
---|
128 | snipu.Tag = "snipukuva"; |
---|
129 | } |
---|
130 | |
---|
131 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Image kuva) |
---|
132 | { |
---|
133 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
134 | taso.Position = paikka; |
---|
135 | taso.Image = kuva; |
---|
136 | Add(taso); |
---|
137 | } |
---|
138 | void LisaaTunneli(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
139 | { |
---|
140 | GameObject taso = new GameObject(leveys, korkeus); |
---|
141 | taso.Position = paikka; |
---|
142 | taso.Image = tunneli; |
---|
143 | Add(taso, -2); |
---|
144 | } |
---|
145 | void Lisaazombispawn(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
146 | { |
---|
147 | Timer spawnAjastin = new Timer(); |
---|
148 | spawnAjastin.Interval = 7; |
---|
149 | spawnAjastin.Timeout += delegate |
---|
150 | { |
---|
151 | if (Vector.Distance(pelaaja1.Position, paikka) > 600 && RandomGen.NextInt(0, 100) < round.Value * 10) |
---|
152 | { |
---|
153 | Lisaazombi(paikka, leveys, korkeus); |
---|
154 | } |
---|
155 | }; |
---|
156 | spawnAjastin.Start(); |
---|
157 | } |
---|
158 | void Lisaazombi(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
159 | { |
---|
160 | Hahmo zombi = new Hahmo(leveys, korkeus, round.Value); |
---|
161 | zombi.Position = paikka; |
---|
162 | zombi.Image = this.zombi; |
---|
163 | zombi.Tag = "zombi"; |
---|
164 | Add(zombi); |
---|
165 | |
---|
166 | //PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain(); |
---|
167 | //tasoAivot.Speed = 100; |
---|
168 | //tasoAivot.TriesToJump = true; |
---|
169 | //tasoAivot.JumpSpeed = 1000; |
---|
170 | |
---|
171 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain("pelaaja"); |
---|
172 | seuraajanAivot.Speed = 300; |
---|
173 | //seuraajanAivot.DistanceFar = 800; |
---|
174 | //seuraajanAivot.FarBrain = tasoAivot; |
---|
175 | |
---|
176 | Timer hyppyAjastin = new Timer(); |
---|
177 | hyppyAjastin.Interval = 1; |
---|
178 | hyppyAjastin.Timeout += delegate { zombi.Jump(1000); }; |
---|
179 | hyppyAjastin.Start(); |
---|
180 | |
---|
181 | zombi.Brain = seuraajanAivot; |
---|
182 | } |
---|
183 | |
---|
184 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
185 | { |
---|
186 | pelaaja1 = new Hahmo(leveys * 0.5, korkeus, 3); |
---|
187 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
188 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
189 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
190 | pelaaja1.Tag = "pelaaja"; |
---|
191 | |
---|
192 | pelaaja1.ElamaLaskuri.LowerLimit += pelipäättyy; |
---|
193 | |
---|
194 | |
---|
195 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "zombi", osuizombiin); |
---|
196 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "snipukuva", osuisnipuun); |
---|
197 | |
---|
198 | Add(pelaaja1); |
---|
199 | pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(250 * 0.2, 50 * 1); |
---|
200 | pelaaja1.Weapon.Image = asekuva; |
---|
201 | pelaaja1.Weapon.FireRate = 3; |
---|
202 | pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 1000; |
---|
203 | pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
204 | pelaaja1.Weapon.AttackSound = pistooli; |
---|
205 | ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(150, 20); |
---|
206 | elamaPalkki.X = Screen.Left + 150; |
---|
207 | elamaPalkki.Y = Screen.Top - 20; |
---|
208 | elamaPalkki.BindTo(pelaaja1.ElamaLaskuri); |
---|
209 | Add(elamaPalkki); |
---|
210 | |
---|
211 | valo = new GameObject(taskulamppu); |
---|
212 | valo.Position = pelaaja1.Position; |
---|
213 | valo.IsVisible = true; |
---|
214 | Add(valo, 3); |
---|
215 | } |
---|
216 | void osuisnipuun(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject kädetönawp) |
---|
217 | { |
---|
218 | kädetönawp.Destroy(); |
---|
219 | pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(250 * 0.5, 50 * 0.4); |
---|
220 | pelaaja1.Weapon.Image = awpkäsi; |
---|
221 | pelaaja1.Weapon.FireRate = 1; |
---|
222 | pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 9999999; |
---|
223 | pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
224 | pelaaja1.Weapon.AttackSound = snipu; |
---|
225 | |
---|
226 | vahinko = 5; |
---|
227 | |
---|
228 | } |
---|
229 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
230 | { |
---|
231 | ammus.Destroy(); |
---|
232 | |
---|
233 | if (kohde is Hahmo) |
---|
234 | { |
---|
235 | ((Hahmo)kohde).ElamaLaskuri.Value -= vahinko; |
---|
236 | } |
---|
237 | } |
---|
238 | void LisaaNappaimet() |
---|
239 | { |
---|
240 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
241 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
242 | |
---|
243 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
244 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
245 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
246 | |
---|
247 | Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1); |
---|
248 | |
---|
249 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
250 | |
---|
251 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
252 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
253 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
254 | |
---|
255 | |
---|
256 | Mouse.ListenMovement(0.0, KuunteleLiiketta, null); |
---|
257 | |
---|
258 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
259 | } |
---|
260 | |
---|
261 | void KuunteleLiiketta(AnalogState hiirenTila) |
---|
262 | { |
---|
263 | pelaaja1.Weapon.AbsoluteAngle = (Mouse.PositionOnWorld - pelaaja1.Position).Angle; |
---|
264 | valo.AbsoluteAngle = (Mouse.PositionOnWorld - pelaaja1.Position).Angle; |
---|
265 | |
---|
266 | tahtain.Position = Mouse.PositionOnWorld; |
---|
267 | } |
---|
268 | |
---|
269 | protected override void Update(Time time) |
---|
270 | { |
---|
271 | if (pelaaja1 != null) |
---|
272 | { |
---|
273 | valo.Position = pelaaja1.Position; |
---|
274 | } |
---|
275 | |
---|
276 | base.Update(time); |
---|
277 | } |
---|
278 | |
---|
279 | void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
280 | { |
---|
281 | PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot(); |
---|
282 | |
---|
283 | if (ammus != null) |
---|
284 | { |
---|
285 | |
---|
286 | //snipu.Play(0.5, 0.0, 0.0); |
---|
287 | ammus.Size = new Vector(5, 3) * 2; |
---|
288 | ammus.Image = panos; |
---|
289 | //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); |
---|
290 | } |
---|
291 | } |
---|
292 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
293 | { |
---|
294 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
295 | } |
---|
296 | |
---|
297 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
298 | { |
---|
299 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
300 | } |
---|
301 | |
---|
302 | void LuoAikaLaskuri() |
---|
303 | { |
---|
304 | Timer aikaLaskuri = new Timer(); |
---|
305 | aikaLaskuri.Start(); |
---|
306 | |
---|
307 | Label aikaNaytto = new Label(); |
---|
308 | aikaNaytto.TextColor = Color.White; |
---|
309 | aikaNaytto.DecimalPlaces = 1; |
---|
310 | aikaNaytto.BindTo(aikaLaskuri.SecondCounter); |
---|
311 | Add(aikaNaytto); |
---|
312 | aikaNaytto.X = Screen.Right - 50; |
---|
313 | aikaNaytto.Y = Screen.Bottom + 50; |
---|
314 | } |
---|
315 | |
---|
316 | void LuoroundLaskuri() |
---|
317 | { |
---|
318 | Timer aikaLaskuri = new Timer(); |
---|
319 | aikaLaskuri.Interval = 30; |
---|
320 | aikaLaskuri.Timeout += delegate { round.Value += 1; }; |
---|
321 | aikaLaskuri.Start(); |
---|
322 | |
---|
323 | Label roundNaytto = new Label(); |
---|
324 | roundNaytto.TextColor = Color.White; |
---|
325 | roundNaytto.Y = Screen.Bottom + 50; |
---|
326 | roundNaytto.Title = "Round"; |
---|
327 | roundNaytto.BindTo(round); |
---|
328 | Add(roundNaytto); |
---|
329 | |
---|
330 | } |
---|
331 | |
---|
332 | void LuoVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
333 | { |
---|
334 | PhysicsObject vihollinen = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
335 | vihollinen.Position = paikka; |
---|
336 | vihollinen.Tag = "zombi"; |
---|
337 | Add(vihollinen); |
---|
338 | } |
---|
339 | void osuizombiin(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject zombi) |
---|
340 | { |
---|
341 | pelaaja1.ElamaLaskuri.Value -= 1; |
---|
342 | } |
---|
343 | |
---|
344 | void pelipäättyy() |
---|
345 | { |
---|
346 | ClearAll(); |
---|
347 | topLista.EnterAndShow(round.Value); |
---|
348 | } |
---|
349 | } |
---|