source: 2016/26/RasmusL/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 7541

Revision 7541, 5.0 KB checked in by karkaite, 5 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13    PhysicsObject pallo;
14
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21    IntMeter pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter pelaajan2Pisteet;
23    public override void Begin()
24    {
25        LuoKentta();
26        AsetaOhjaimet();
27        AloitaPeli();
28        LisaaLaskurit();
29
30        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
31    }
32    void LuoKentta()
33    {
34        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
35        pallo.Shape = Shape.Circle;
36        pallo.X = -200.0;
37        pallo.Y = 0.0;
38        pallo.Restitution = 1.0;
39        pallo.KineticFriction = 0.0;
40        pallo.MomentOfInertia = Double.PositiveInfinity;
41        Add(pallo);
42        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
43
44        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
45        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
46
47        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
48        vasenReuna.Restitution = 1.0;
49        vasenReuna.KineticFriction = 0.0;
50        vasenReuna.IsVisible = false;
51
52        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
53        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
54        oikeaReuna.KineticFriction = 0.0;
55        oikeaReuna.IsVisible = false;
56
57        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
58        ylaReuna.Restitution = 1.0;
59        ylaReuna.KineticFriction = 0.0;
60        ylaReuna.IsVisible = false;
61
62        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
63        alaReuna.Restitution = 1.0;
64        alaReuna.IsVisible = false;
65        alaReuna.KineticFriction = 0.0;
66
67        Level.BackgroundColor = Color.Black;
68
69        Camera.ZoomToLevel();
70    } // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
71
72
73    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
74    {
75        if (kohde == oikeaReuna)
76        {
77            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
78        }
79        else if (kohde == vasenReuna)
80        {
81            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
82        }
83    }
84
85    void AloitaPeli()
86    {
87        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
88        pallo.Hit(impulssi);
89    }
90
91    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
92    {
93        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
94        maila.Shape = Shape.Rectangle;
95        maila.X = x;
96        maila.Y = y;
97        maila.Restitution = 1.0;
98        Add(maila);
99        return maila;
100    }
101
102    void AsetaOhjaimet()
103    {
104        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
105        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
106        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
107        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
108
109
110        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
111        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
112        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
113        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
114
115
116        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
117
118
119        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
120
121    }
122    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
123    {
124        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
125        {
126            maila.Velocity = Vector.Zero;
127            return;
128        }
129        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
130        {
131            maila.Velocity = Vector.Zero;
132            return;
133        }
134
135        maila.Velocity = nopeus;
136    }
137
138    void LisaaLaskurit()
139    {
140        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
141        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
142    }
143
144    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
145    {
146        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
147        laskuri.MaxValue = 10;
148
149        Label naytto = new Label();
150        naytto.BindTo(laskuri);
151        naytto.X = x;
152        naytto.Y = y;
153        naytto.TextColor = Color.White;
154        naytto.Color = Level.Background.Color;
155        Add(naytto);
156
157        return laskuri;
158
159    }
160
161    void KasittelePallonTormaus(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
162    {
163        if (kohde == oikeaReuna)
164        {
165            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
166        }
167        else if (kohde == vasenReuna)
168        {
169            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
170        }
171    }
172
173}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.