source: 2016/26/PinjaV/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 7557

Revision 7557, 4.3 KB checked in by karkaite, 3 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13    PhysicsObject pallo;
14    PhysicsObject maila1;
15    PhysicsObject maila2;
16    PhysicsObject vasenReuna;
17    PhysicsObject oikeaReuna;
18    IntMeter pelaajan1Pisteet;
19    IntMeter pelaajan2Pisteet;
20    public override void Begin()
21    {
22        LuoKentta();
23        AsetaOhjaimet();
24        LisaaLaskurit();
25        AloitaPeli();
26
27    }
28    void LuoKentta()
29    {
30        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
31        pallo.X = -300.0;
32        pallo.Y = 50.0;
33        pallo.Restitution = 1.0;
34        pallo.Shape = Shape.Circle;
35        Add(pallo);
36        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
37        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
38
39        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
40        vasenReuna.Restitution = 1.0;
41        vasenReuna.IsVisible = false;
42
43        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
44        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
45        oikeaReuna.IsVisible = false;
46
47        PhysicsObject yläReuna = Level.CreateBottomBorder();
48        yläReuna.Restitution = 1.0;
49        yläReuna.IsVisible = false;
50
51        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateTopBorder();
52        alaReuna.Restitution = 1.0;
53        alaReuna.IsVisible = false;
54
55        Level.Background.Color = Color.Purple;
56        Camera.ZoomToLevel();
57        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
58    }
59    void AloitaPeli()
60    {
61        Vector impulssi = new Vector(600.0, 0.0);
62        pallo.Hit(impulssi);
63    }
64    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
65    {
66        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
67        maila.Shape = Shape.Rectangle;
68        maila.X = x;
69        maila.Y = y;
70        maila.Restitution = 1.0;
71        Add(maila);
72        return maila;
73    }
74    void AsetaOhjaimet()
75    {
76        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
77        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
78        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
79        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
80
81        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
82        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
83        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
84        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
85
86        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
87        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
88    }
89    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
90    {
91        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
92        {
93            maila.Velocity = Vector.Zero;
94            return;
95
96        }
97        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
98        {
99            maila.Velocity = Vector.Zero;
100            return;
101        }
102        maila.Velocity = nopeus;
103    }
104    void LisaaLaskurit()
105    {
106        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
107        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
108    }
109    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
110    {
111        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
112        laskuri.MaxValue = 10;
113        Label naytto = new Label();
114        naytto.BindTo(laskuri);
115        naytto.X = x;
116        naytto.Y = y;
117        naytto.TextColor = Color.White;
118        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
119        Add(naytto);
120        return laskuri;
121    }
122    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
123    {
124    if (kohde == oikeaReuna)
125        {
126            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
127        }
128     else if (kohde == vasenReuna)
129        {
130            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
131        }
132    }
133}     
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.