source: 2016/26/PinjaV/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 7525

Revision 7525, 2.5 KB checked in by karkaite, 3 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13    PhysicsObject pallo;
14    PhysicsObject maila1;
15    PhysicsObject maila2;
16    public override void Begin()
17    {
18        LuoKentta();
19        AsetaOhjaimet();
20        AloitaPeli();
21
22    }
23    void LuoKentta()
24    {
25        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
26        pallo.X = -300.0;
27        pallo.Y = 50.0;
28        pallo.Restitution = 1.0;
29        pallo.Shape = Shape.Circle;
30        Add(pallo);
31        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
32        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
33        Level.CreateBorders(1.0, false);
34        Level.Background.Color = Color.Purple;
35        Camera.ZoomToLevel();
36    }
37    void AloitaPeli()
38    {
39        Vector impulssi = new Vector(600.0, 0.0);
40        pallo.Hit(impulssi);
41    }
42    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
43    {
44        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
45        maila.Shape = Shape.Rectangle;
46        maila.X = x;
47        maila.Y = y;
48        maila.Restitution = 1.0;
49        Add(maila);
50        return maila;
51    }
52    void AsetaOhjaimet()
53    {
54        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
55        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
56        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
57        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
58
59        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
60        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
61        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
62        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
63
64        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
65        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
66    }
67    void AsetaNopeus(IPhysicsObject maila, Vector nopeus)
68    {
69        maila.Velocity = nopeus;
70    }
71}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.