source: 2016/26/PinjaT/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 7532

Revision 7532, 5.2 KB checked in by pimasito, 4 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    IntMeter pelaajan1Pisteet;
19    IntMeter pelaajan2Pisteet;
20
21    public override void Begin()
22   
23    {
24        LuoKentta();
25        AsetaOhjaimet();
26        LisaaLaskurit();
27        AloitaPeli();
28    }
29
30    void LuoKentta()
31    {
32        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
33        pallo.Shape = Shape.Circle;
34        pallo.X = -200.0;
35        pallo.Y = 0.0;
36        pallo.Restitution = 1.0;
37
38        Add(pallo);
39
40        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
41        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
42
43        PhysicsObject vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
44        vasenReuna.Restitution = 1.0;
45        vasenReuna.IsVisible = false;
46
47        PhysicsObject oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
48        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
49        oikeaReuna.IsVisible = false;
50
51        PhysicsObject alareuna = Level.CreateBottomBorder();
52        alaReuna.Restitution = 1.0;
53        alareuna.IsVisible = false;
54
55        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
56        oikeaReuna.IsVisible = false;
57
58        Level.Background.Color = Color.Black;
59
60        Camera.ZoomToLevel();
61
62        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
63    }
64        PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
65    {
66        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
67        maila.Shape = Shape.Rectangle;
68        maila.X = x;
69        maila.Y = y;
70        maila.Restitution = 1.0;
71        Add(maila);
72        return maila;
73    }
74
75    void AloitaPeli()
76    {
77        Vector impulssi = new Vector(500.0, 200.0);
78        pallo.Hit(impulssi);
79    }
80
81    void AsetaOhjaimet()
82    {
83        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
84        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
85        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
86        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
87
88        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
89        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
90        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
91        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
92
93        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
94        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
95
96        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
97        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
98        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
99        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
100
101        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
102        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
103        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
104        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
105
106        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
107        ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
108    }
109
110    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
111    {
112        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
113        {
114            maila.Velocity = Vector.Zero;
115            return;
116        }
117        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
118        {
119            maila.Velocity = Vector.Zero;
120            return;
121        }
122
123        maila.Velocity = nopeus;
124    }
125
126    void LisaaLaskurit()
127    {
128        pelaajan1Pisteet = LuoPistelaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
129        pelaajan2Pisteet = LuoPistelaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
130    }
131   
132    IntMeter LuoPistelaskuri(double x, double y)
133    {
134        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
135        laskuri.MaxValue = 10;
136
137        Label naytto = new Label();
138        naytto.BindTo(laskuri);
139        naytto.X = x;
140        naytto.Y = y;
141        naytto.TextColor = Color.White;
142        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
143        Add(naytto);
144
145        return laskuri;
146    }
147
148    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
149    {
150
151    }
152}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.