source: 2016/26/PinjaT/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 10337

Revision 7547, 5.9 KB checked in by pimasito, 5 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21    IntMeter pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter pelaajan2Pisteet;
23
24
25    public override void Begin()
26   
27    {
28        LuoKentta();
29        AsetaOhjaimet();
30        LisaaLaskurit();
31        AloitaPeli();
32    }
33
34    void LuoKentta()
35    {
36        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
37        pallo.Shape = Shape.Circle;
38        pallo.X = -200.0;
39        pallo.Y = 0.0;
40        pallo.Restitution = 1.0;
41
42        Add(pallo);
43
44        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
45        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
46
47        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
48        vasenReuna.Restitution = 1.0;
49        vasenReuna.IsVisible = false;
50
51        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
52        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
53        oikeaReuna.IsVisible = false;
54
55        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
56        alaReuna.Restitution = 1.0;
57        alaReuna.IsVisible = false;
58
59        PhysicsObject yläReuna = Level.CreateTopBorder();
60        yläReuna.Restitution = 1.0;
61        yläReuna.IsVisible = false;
62
63        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
64        oikeaReuna.IsVisible = false;
65
66        Level.Background.Color = Color.Black;
67
68        Camera.ZoomToLevel();
69
70        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
71    }
72        PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
73    {
74        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
75        maila.Shape = Shape.Rectangle;
76        maila.X = x;
77        maila.Y = y;
78        maila.Restitution = 1.0;
79        Add(maila);
80        return maila;
81    }
82
83    void AloitaPeli()
84    {
85        Vector impulssi = new Vector(500.0, 200.0);
86        pallo.Hit(impulssi);
87    }
88
89    const double PALLON_MIN_NOPEUS = 500;
90
91    protected override void Update(Time time)
92    {
93        if (pallo != null && Math.Abs(pallo.Velocity.X) < PALLON_MIN_NOPEUS)
94        {
95            pallo.Velocity = new Vector(pallo.Velocity.X * 1.1, pallo.Velocity.Y);
96        }
97        base.Update(time);
98    }
99
100    void AsetaOhjaimet()
101    {
102        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
103        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
104        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
105        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
106
107        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
108        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
109        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
110        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
111
112        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
113        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
114
115        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
116        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
117        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
118        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
119
120        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
121        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
122        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
123        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
124
125        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
126        ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
127    }
128
129    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
130    {
131        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
132        {
133            maila.Velocity = Vector.Zero;
134            return;
135        }
136        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
137        {
138            maila.Velocity = Vector.Zero;
139            return;
140        }
141
142        maila.Velocity = nopeus;
143    }
144
145    void LisaaLaskurit()
146    {
147        pelaajan1Pisteet = LuoPistelaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
148        pelaajan2Pisteet = LuoPistelaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
149    }
150   
151    IntMeter LuoPistelaskuri(double x, double y)
152    {
153        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
154        laskuri.MaxValue = 10;
155
156        Label naytto = new Label();
157        naytto.BindTo(laskuri);
158        naytto.X = x;
159        naytto.Y = y;
160        naytto.TextColor = Color.White;
161        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
162        Add(naytto);
163
164        return laskuri;
165    }
166
167    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
168    {
169        if (kohde == oikeaReuna)
170        {
171            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
172        }
173        else if (kohde == vasenReuna)
174        {
175            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
176        }
177
178    }
179}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.