1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class NakkiPaukku : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | Image kenttamuoto = LoadImage("Kentta.png"); |
---|
12 | |
---|
13 | PhysicsObject[] pelaajat = new PhysicsObject[4]; |
---|
14 | |
---|
15 | const double ukkelinopeus = 250; |
---|
16 | Vector nopeusYlos = new Vector(0, ukkelinopeus); |
---|
17 | Vector nopeusAlas = new Vector(0, -ukkelinopeus); |
---|
18 | Vector nopeusVasen = new Vector(-ukkelinopeus, 0); |
---|
19 | Vector nopeusOikea = new Vector(ukkelinopeus, 0); |
---|
20 | |
---|
21 | public override void Begin() |
---|
22 | { |
---|
23 | LuoMailma(); |
---|
24 | AsetaOhjaimet(); |
---|
25 | |
---|
26 | |
---|
27 | |
---|
28 | } |
---|
29 | void LuoMailma() |
---|
30 | { |
---|
31 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("Kentta"); |
---|
32 | |
---|
33 | |
---|
34 | |
---|
35 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoTaso); |
---|
36 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FFEA00"), LuoPelaaja, 0); |
---|
37 | ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoPelaaja, 1); |
---|
38 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("0026FF"), LuoPelaaja, 2); |
---|
39 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("4CFF00"), LuoPelaaja, 3); |
---|
40 | |
---|
41 | |
---|
42 | |
---|
43 | ruudut.Execute(10.0, 10.0); |
---|
44 | } |
---|
45 | void LuoTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
46 | { |
---|
47 | PhysicsObject kentta = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
48 | kentta.Position = paikka; |
---|
49 | kentta.Color = Color.Black; |
---|
50 | Add(kentta); |
---|
51 | |
---|
52 | Level.Background.Color = Color.White; |
---|
53 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
54 | IsFullScreen = true; |
---|
55 | } |
---|
56 | void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus, int paikkaNumero) |
---|
57 | { |
---|
58 | PhysicsObject pelaaja = new PhysicsObject(leveys * 0.65, korkeus * 0.65); |
---|
59 | pelaaja.Shape = Shape.Circle; |
---|
60 | pelaaja.X = paikka.X; |
---|
61 | pelaaja.Y = paikka.Y; |
---|
62 | pelaaja.Color = Color.HotPink; |
---|
63 | pelaaja.LinearDamping = 0.1; |
---|
64 | Add(pelaaja); |
---|
65 | pelaajat[paikkaNumero] = pelaaja; //Luo pelaajat 1, 2, 3 & 4 nimisiin muuttujiin |
---|
66 | } |
---|
67 | void AsetaOhjaimet() |
---|
68 | { |
---|
69 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaajat[0], nopeusAlas); |
---|
70 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaajat[0], nopeusYlos); |
---|
71 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaajat[0], nopeusVasen); |
---|
72 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaajat[0], nopeusOikea); |
---|
73 | Keyboard.Listen(Key.Q, ButtonState.Pressed, PudotaNakki, "", pelaajat[0]); |
---|
74 | |
---|
75 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaajat[1], nopeusYlos); |
---|
76 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaajat[1], nopeusAlas); |
---|
77 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaajat[1], nopeusVasen); |
---|
78 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaajat[1], nopeusOikea); |
---|
79 | Keyboard.Listen(Key.NumPad0, ButtonState.Pressed, PudotaNakki, "", pelaajat[1]); |
---|
80 | |
---|
81 | Keyboard.Listen(Key.NumPad8, ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaajat[2], nopeusYlos); |
---|
82 | Keyboard.Listen(Key.NumPad5, ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaajat[2], nopeusAlas); |
---|
83 | Keyboard.Listen(Key.NumPad4, ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaajat[2], nopeusVasen); |
---|
84 | Keyboard.Listen(Key.NumPad6, ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaajat[2], nopeusOikea); |
---|
85 | Keyboard.Listen(Key.NumPad7, ButtonState.Pressed, PudotaNakki, "", pelaajat[2]); |
---|
86 | |
---|
87 | Keyboard.Listen(Key.I, ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaajat[3], nopeusYlos); |
---|
88 | Keyboard.Listen(Key.K, ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaajat[3], nopeusAlas); |
---|
89 | Keyboard.Listen(Key.J, ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaajat[3], nopeusVasen); |
---|
90 | Keyboard.Listen(Key.L, ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaajat[3], nopeusOikea); |
---|
91 | Keyboard.Listen(Key.U, ButtonState.Pressed, PudotaNakki,"", pelaajat[3]); |
---|
92 | |
---|
93 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaajat[0], Vector.Zero); |
---|
94 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaajat[0], Vector.Zero); |
---|
95 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaajat[0], Vector.Zero); |
---|
96 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaajat[0], Vector.Zero); |
---|
97 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaajat[1], Vector.Zero); |
---|
98 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaajat[1], Vector.Zero); |
---|
99 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaajat[1], Vector.Zero); |
---|
100 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaajat[1], Vector.Zero); |
---|
101 | Keyboard.Listen(Key.NumPad8, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaajat[2], Vector.Zero); |
---|
102 | Keyboard.Listen(Key.NumPad5, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaajat[2], Vector.Zero); |
---|
103 | Keyboard.Listen(Key.NumPad4, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaajat[2], Vector.Zero); |
---|
104 | Keyboard.Listen(Key.NumPad6, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaajat[2], Vector.Zero); |
---|
105 | Keyboard.Listen(Key.I, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaajat[3], Vector.Zero); |
---|
106 | Keyboard.Listen(Key.K, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaajat[3], Vector.Zero); |
---|
107 | Keyboard.Listen(Key.J, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaajat[3], Vector.Zero); |
---|
108 | Keyboard.Listen(Key.L, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaajat[3], Vector.Zero); |
---|
109 | |
---|
110 | } |
---|
111 | void AsetaNopeus(PhysicsObject pelaaja, Vector nopeus) |
---|
112 | { |
---|
113 | pelaaja.Hit(nopeus); |
---|
114 | } |
---|
115 | void PudotaNakki(PhysicsObject pelaaja) |
---|
116 | { |
---|
117 | PhysicsObject nakki = new PhysicsObject(1, 1); |
---|
118 | nakki.Position = pelaaja.Position; |
---|
119 | nakki.Color = Color.Blue; |
---|
120 | Explosion rajahdys = new Explosion(5); |
---|
121 | rajahdys.Position = pelaaja.Position; |
---|
122 | rajahdys.Force = 0.0; |
---|
123 | |
---|
124 | Add(rajahdys); |
---|
125 | Add(nakki); |
---|
126 | } |
---|
127 | } |
---|