1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class NakkiPaukku : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | Image kenttamuoto = LoadImage("Kentta.png"); |
---|
12 | |
---|
13 | PhysicsObject pelaaja1; |
---|
14 | PhysicsObject pelaaja2; |
---|
15 | PhysicsObject pelaaja3; |
---|
16 | PhysicsObject pelaaja4; |
---|
17 | |
---|
18 | Vector nopeusYlos = new Vector(0, 10); |
---|
19 | Vector nopeusAlas = new Vector(0, -10); |
---|
20 | Vector nopeusVasen = new Vector(-10, 0); |
---|
21 | Vector nopeusOikea = new Vector(10, 0); |
---|
22 | |
---|
23 | public override void Begin() |
---|
24 | { |
---|
25 | LuoMailma(); |
---|
26 | AsetaOhjaimet(); |
---|
27 | |
---|
28 | |
---|
29 | } |
---|
30 | void LuoMailma() |
---|
31 | { |
---|
32 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("Kentta"); |
---|
33 | |
---|
34 | |
---|
35 | |
---|
36 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoTaso); |
---|
37 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FFEA00"), LuoPelaaja, pelaaja1); |
---|
38 | ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoPelaaja, pelaaja2); |
---|
39 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("0026FF"), LuoPelaaja, pelaaja3); |
---|
40 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("4CFF00"), LuoPelaaja, pelaaja4); |
---|
41 | |
---|
42 | |
---|
43 | |
---|
44 | ruudut.Execute(10.0, 10.0); |
---|
45 | } |
---|
46 | void LuoTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
47 | { |
---|
48 | PhysicsObject kentta = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
49 | kentta.Position = paikka; |
---|
50 | kentta.Color = Color.Black; |
---|
51 | Add(kentta); |
---|
52 | |
---|
53 | Level.Background.Color = Color.White; |
---|
54 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
55 | IsFullScreen = true; |
---|
56 | } |
---|
57 | void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus, PhysicsObject pelaajaM) |
---|
58 | { |
---|
59 | PhysicsObject pelaaja = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
60 | pelaaja.Shape = Shape.Circle; |
---|
61 | pelaaja.X = paikka.X; |
---|
62 | pelaaja.Y = paikka.Y; //KORJAA |
---|
63 | pelaaja.Color = Color.HotPink; |
---|
64 | Add(pelaaja); |
---|
65 | pelaajaM = pelaaja; //Luo pelaajat 1, 2, 3 & 4 nimisiin muuttujiin |
---|
66 | } |
---|
67 | void AsetaOhjaimet() |
---|
68 | { |
---|
69 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaaja1, nopeusYlos); |
---|
70 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaaja1, nopeusAlas); |
---|
71 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaaja1, nopeusVasen); |
---|
72 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaaja1, nopeusOikea); |
---|
73 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaaja2, nopeusYlos); |
---|
74 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaaja2, nopeusAlas); |
---|
75 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaaja2, nopeusVasen); |
---|
76 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaaja2, nopeusOikea); |
---|
77 | Keyboard.Listen(Key.NumPad8, ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaaja3, nopeusYlos); |
---|
78 | Keyboard.Listen(Key.NumPad5, ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaaja3, nopeusAlas); |
---|
79 | Keyboard.Listen(Key.NumPad4, ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaaja3, nopeusVasen); |
---|
80 | Keyboard.Listen(Key.NumPad6, ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaaja3, nopeusOikea); |
---|
81 | Keyboard.Listen(Key.I, ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaaja4, nopeusYlos); |
---|
82 | Keyboard.Listen(Key.K, ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaaja4, nopeusAlas); |
---|
83 | Keyboard.Listen(Key.J, ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaaja4, nopeusVasen); |
---|
84 | Keyboard.Listen(Key.L, ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaaja4, nopeusOikea); |
---|
85 | |
---|
86 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja1, Vector.Zero); |
---|
87 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja1, Vector.Zero); |
---|
88 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja1, Vector.Zero); |
---|
89 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja1, Vector.Zero); |
---|
90 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja2, Vector.Zero); |
---|
91 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja2, Vector.Zero); |
---|
92 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja2, Vector.Zero); |
---|
93 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja2, Vector.Zero); |
---|
94 | Keyboard.Listen(Key.NumPad8, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja3, Vector.Zero); |
---|
95 | Keyboard.Listen(Key.NumPad5, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja3, Vector.Zero); |
---|
96 | Keyboard.Listen(Key.NumPad4, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja3, Vector.Zero); |
---|
97 | Keyboard.Listen(Key.NumPad6, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja3, Vector.Zero); |
---|
98 | Keyboard.Listen(Key.I, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja4, Vector.Zero); |
---|
99 | Keyboard.Listen(Key.K, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja4, Vector.Zero); |
---|
100 | Keyboard.Listen(Key.J, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja4, Vector.Zero); |
---|
101 | Keyboard.Listen(Key.L, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja4, Vector.Zero); |
---|
102 | } |
---|
103 | void AsetaNopeus(PhysicsObject pelaaja, Vector nopeus) |
---|
104 | { |
---|
105 | pelaaja.Velocity = nopeus; |
---|
106 | } |
---|
107 | } |
---|