source: 2016/26/MikkoJ/NakkiPaukku/NakkiPaukku/NakkiPaukku/NakkiPaukku.cs @ 7579

Revision 7579, 5.3 KB checked in by mijuntti, 4 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class NakkiPaukku : PhysicsGame
10{
11    Image kenttamuoto = LoadImage("Kentta.png");
12
13    PhysicsObject pelaaja1;
14    PhysicsObject pelaaja2;
15    PhysicsObject pelaaja3;
16    PhysicsObject pelaaja4;
17
18    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 10);
19    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -10);
20    Vector nopeusVasen = new Vector(-10, 0);
21    Vector nopeusOikea = new Vector(10, 0);
22
23    public override void Begin()
24    {
25        LuoMailma();
26        AsetaOhjaimet();
27
28
29    }
30    void LuoMailma()
31    {
32        ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("Kentta");
33
34       
35       
36        ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoTaso);
37        ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FFEA00"), LuoPelaaja, pelaaja1);
38        ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoPelaaja, pelaaja2);
39        ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("0026FF"), LuoPelaaja, pelaaja3);
40        ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("4CFF00"), LuoPelaaja, pelaaja4);
41       
42
43
44        ruudut.Execute(10.0, 10.0);
45    }
46    void LuoTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
47    {
48        PhysicsObject kentta = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
49        kentta.Position = paikka;
50        kentta.Color = Color.Black;
51        Add(kentta);
52
53        Level.Background.Color = Color.White;
54        Camera.ZoomToLevel();
55        IsFullScreen = true;
56    }
57    void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus, PhysicsObject pelaajaM)
58    {
59        PhysicsObject pelaaja = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
60        pelaaja.Shape = Shape.Circle;
61        pelaaja.X = paikka.X;
62        pelaaja.Y = paikka.Y;        //KORJAA
63        pelaaja.Color = Color.HotPink;
64        Add(pelaaja);
65        pelaajaM = pelaaja; //Luo pelaajat 1, 2, 3 & 4 nimisiin muuttujiin
66    }
67    void AsetaOhjaimet()
68    {
69        Keyboard.Listen(Key.W,          ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaaja1, nopeusYlos); 
70        Keyboard.Listen(Key.S,          ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaaja1, nopeusAlas);
71        Keyboard.Listen(Key.A,          ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaaja1, nopeusVasen);
72        Keyboard.Listen(Key.D,          ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaaja1, nopeusOikea);
73        Keyboard.Listen(Key.Up,         ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaaja2, nopeusYlos);
74        Keyboard.Listen(Key.Down,       ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaaja2, nopeusAlas);
75        Keyboard.Listen(Key.Left,       ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaaja2, nopeusVasen);
76        Keyboard.Listen(Key.Right,      ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaaja2, nopeusOikea);
77        Keyboard.Listen(Key.NumPad8,    ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaaja3, nopeusYlos);
78        Keyboard.Listen(Key.NumPad5,    ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaaja3, nopeusAlas);
79        Keyboard.Listen(Key.NumPad4,    ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaaja3, nopeusVasen);
80        Keyboard.Listen(Key.NumPad6,    ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaaja3, nopeusOikea);
81        Keyboard.Listen(Key.I,          ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaaja4, nopeusYlos);
82        Keyboard.Listen(Key.K,          ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaaja4, nopeusAlas);
83        Keyboard.Listen(Key.J,          ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaaja4, nopeusVasen);
84        Keyboard.Listen(Key.L,          ButtonState.Down, AsetaNopeus,"", pelaaja4, nopeusOikea);
85
86        Keyboard.Listen(Key.W,          ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja1, Vector.Zero);
87        Keyboard.Listen(Key.S,          ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja1, Vector.Zero);
88        Keyboard.Listen(Key.A,          ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja1, Vector.Zero);
89        Keyboard.Listen(Key.D,          ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja1, Vector.Zero);
90        Keyboard.Listen(Key.Up,         ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja2, Vector.Zero);
91        Keyboard.Listen(Key.Down,       ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja2, Vector.Zero);
92        Keyboard.Listen(Key.Left,       ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja2, Vector.Zero);
93        Keyboard.Listen(Key.Right,      ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja2, Vector.Zero);
94        Keyboard.Listen(Key.NumPad8,    ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja3, Vector.Zero);
95        Keyboard.Listen(Key.NumPad5,    ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja3, Vector.Zero);
96        Keyboard.Listen(Key.NumPad4,    ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja3, Vector.Zero);
97        Keyboard.Listen(Key.NumPad6,    ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja3, Vector.Zero);
98        Keyboard.Listen(Key.I,          ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja4, Vector.Zero);
99        Keyboard.Listen(Key.K,          ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja4, Vector.Zero);
100        Keyboard.Listen(Key.J,          ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja4, Vector.Zero);
101        Keyboard.Listen(Key.L,          ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja4, Vector.Zero);
102    }
103    void AsetaNopeus(PhysicsObject pelaaja, Vector nopeus)
104    {
105        pelaaja.Velocity = nopeus;
106    }
107}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.