source: 2016/26/JonniN/Pong8)/Pong8)/Pong8_/Pong8_.cs @ 7529

Revision 7529, 4.5 KB checked in by jonnurmi, 6 years ago (diff)

Hienosäätöä vailla.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong8_ : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18
19    PhysicsObject vasenReuna;
20    PhysicsObject oikeaReuna;
21
22    IntMeter pelaajan1Pisteet;
23    IntMeter pelaajan2Pisteet;
24
25    public override void Begin()
26    {
27        LuoKentta();
28        AsetaOhjaimet();
29        LisaaLaskurit();
30        AloitaPeli();
31
32    }
33    void LuoKentta()
34    {
35        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
36        pallo.Shape = Shape.Star;
37        pallo.X = -200;
38        pallo.Y = 0.0;
39        Add(pallo);
40
41        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
42        vasenReuna.Restitution = 1.0;
43        vasenReuna.IsVisible = false;
44
45        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
46        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
47        oikeaReuna.IsVisible = false;
48
49        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
50        alaReuna.Restitution = 1.0;
51        alaReuna.IsVisible = false;
52        PhysicsObject yläReuna = Level.CreateTopBorder();
53        yläReuna.Restitution = 1.0;
54        yläReuna.IsVisible = false;
55
56        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
57        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
58
59        pallo.Restitution = 1.0;
60        Level.Background.Color = Color.Black;
61        pallo.Color = Color.Yellow;
62
63        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
64
65        Camera.ZoomToLevel();
66    }
67    void AloitaPeli()
68    {
69        Vector suunta = new Vector(500.0, 0.0);
70        pallo.Hit(suunta);
71    }
72    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
73    {
74        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
75        maila.Shape = Shape.Rectangle;
76        maila.X = x;
77        maila.Y = y;
78        maila.Restitution = 1.0;
79        maila.Color = Color.Magenta;
80        Add(maila);
81        return maila;
82    }
83    void AsetaOhjaimet()
84    {
85        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
86        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
87        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
88        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
89
90        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
91        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
92        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
93        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
94
95        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
96        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
97    }
98    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
99    {
100        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
101        {
102            maila.Velocity = Vector.Zero;
103            return;
104        }
105        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
106        {
107            maila.Velocity = Vector.Zero;
108            return;
109        }
110        maila.Velocity = nopeus;
111    }
112    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
113    {
114        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
115        laskuri.MaxValue = 10;
116
117        Label naytto = new Label();
118        naytto.BindTo(laskuri);
119        naytto.X = x;
120        naytto.Y = y;
121        naytto.TextColor = Color.Cyan;
122        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
123        naytto.Color = Level.Background.Color;
124        Add(naytto);
125
126        return laskuri;
127    }
128    void LisaaLaskurit()
129    {
130        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
131        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
132
133    }
134    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
135    {
136        if(kohde == oikeaReuna)
137        {
138            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
139        }
140        else if (kohde == vasenReuna)
141        {
142            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
143        }
144    }
145}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.