source: 2016/26/JennyN/UnicornJump/UnicornJump/UnicornJump/UnicornJump.cs @ 7566

Revision 7566, 3.6 KB checked in by jehinous, 3 years ago (diff)

Tausatkuva ei toimi

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class UnicornJump : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 500;
12    const double hyppyNopeus = 1400;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("yksisarvinentaustaton");
18    Image porkkanaKuva = LoadImage("porkkana");
19    Image ruoholaattaKuva = LoadImage("ruoholaattaa");
20    Image taustakuva = LoadImage("tausta");
21   
22   
23   
24
25    public override void Begin()
26    {
27        Gravity = new Vector(0, -1000);
28
29        LuoKentta();
30        LisaaNappaimet();
31
32        Camera.Follow(pelaaja1);
33        Camera.ZoomFactor = 0.3;
34        Camera.StayInLevel = true;
35    }
36
37    void LuoKentta()
38    {
39        ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta");
40        ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FF00DC"), LisaaPelaaja);
41        ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("D1D1FF"), LisaaTaso);
42        ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FF8707"), LisaaTahti);
43
44        ruudut.Execute(80, 80);
45
46    }
47
48    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
49    {
50        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys*2, korkeus);
51        taso.Position = paikka;
52        taso.Color = Color.Green;
53        Add(taso);
54
55        taso.Image = ruoholaattaKuva;
56
57        Level.Background.Image = taustakuva;
58
59    }
60
61    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
62    {
63        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
64        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
65        tahti.Position = paikka;
66        tahti.Image = porkkanaKuva;
67        tahti.Tag = "porkkana";
68        Add(tahti);
69    }
70
71    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
72    {
73        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys*1.5, korkeus);
74        pelaaja1.Position = paikka;
75        pelaaja1.Mass = 4.0;
76        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
77        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
78        Add(pelaaja1);
79        pelaaja1.Tag = "pelaaja";
80    }
81
82    void LisaaNappaimet()
83    {
84        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
85        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
86
87        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
88        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
89        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
90
91        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
92
93        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
94        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
95        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
96
97        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
98    }
99
100    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
101    {
102        hahmo.Walk(nopeus);
103    }
104
105    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
106    {
107        hahmo.Jump(nopeus);
108    }
109
110    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject porkkana)
111    {
112   
113        MessageDisplay.Add("Hienoa!");
114        porkkana.Destroy();
115    }
116}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.