source: 2016/26/JennyN/UnicornJump/UnicornJump/UnicornJump/UnicornJump.cs @ 7558

Revision 7558, 3.4 KB checked in by jehinous, 3 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class UnicornJump : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 300;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("yksisarvinen");
18    Image porkkanaKuva = LoadImage("porkkana");
19
20    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
21
22    public override void Begin()
23    {
24        Gravity = new Vector(0, -1000);
25
26        LuoKentta();
27        LisaaNappaimet();
28
29        Camera.Follow(pelaaja1);
30        Camera.ZoomFactor = 1.2;
31        Camera.StayInLevel = true;
32    }
33
34    void LuoKentta()
35    {
36        ColorTileMap ruutu = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta");
37        ruutu.SetTileMethod(Color.FromHexCode ("FF00DC"), LisaaPelaaja);
38        ruutu.SetTileMethod(Color.FromHexCode ("D1D1FF"), LuoKentta);
39        ruutu.SetTileMethod(Color.FromHexCode ("FF8707"), LisaaTahti);
40
41        ruutu.Execute(10, 80);
42
43    }
44
45    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
46    {
47        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
48        taso.Position = paikka;
49        taso.Color = Color.Green;
50        Add(taso);
51    }
52
53    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
54    {
55        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
56        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
57        tahti.Position = paikka;
58        tahti.Image = porkkanaKuva;
59        tahti.Tag = "tahti";
60        Add(tahti);
61    }
62
63    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
64    {
65        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys*1.5, korkeus);
66        pelaaja1.Position = paikka;
67        pelaaja1.Mass = 4.0;
68        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
69        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
70        Add(pelaaja1);
71    }
72
73    void LisaaNappaimet()
74    {
75        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
76        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
77
78        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
79        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
80        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
81
82        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
83
84        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
85        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
86        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
87
88        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
89    }
90
91    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
92    {
93        hahmo.Walk(nopeus);
94    }
95
96    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
97    {
98        hahmo.Jump(nopeus);
99    }
100
101    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
102    {
103        maaliAani.Play();
104        MessageDisplay.Add("Hienoa!");
105        tahti.Destroy();
106    }
107}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.