1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class UnicornJump : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 500; |
---|
12 | const double hyppyNopeus = 1500; |
---|
13 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
14 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
15 | Image pelaajanKuva = LoadImage("yksisarvinentaustaton"); |
---|
16 | Image porkkanaKuva = LoadImage("porkkanaa"); |
---|
17 | Image ruoholaattaKuva = LoadImage("ruoholaattaa"); |
---|
18 | Image sateenkaariKuva = LoadImage("sateenkaari"); |
---|
19 | Image punainenlaatikkoKuva = LoadImage("punainenlaatikko"); |
---|
20 | public override void Begin() |
---|
21 | { |
---|
22 | MediaPlayer.Play("pink_fluffy"); |
---|
23 | MediaPlayer.IsRepeating = true; |
---|
24 | MessageDisplay.Add("Tervetuloa UnicornJumpiin! Tehtävänäsi on johdattaa yksisarvinen ylös sateenkaaren päälle ja väistellä porkkanoita. Yksisarvinen kasvaa aina, kun syöt porkkanan."); |
---|
25 | |
---|
26 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
27 | LuoKentta(); |
---|
28 | LisaaNappaimet(); |
---|
29 | LuoPistelaskuri(); |
---|
30 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
31 | Camera.ZoomFactor = 0.3; |
---|
32 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
33 | |
---|
34 | MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Valikko", |
---|
35 | "Aloita peli", "Lopeta"); |
---|
36 | alkuValikko.Color = Color.FromHexCode("FF00DC"); |
---|
37 | Add(alkuValikko); |
---|
38 | } |
---|
39 | |
---|
40 | |
---|
41 | void LuoKentta() |
---|
42 | { |
---|
43 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta"); |
---|
44 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FF00DC"), LisaaPelaaja); |
---|
45 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("D1D1FF"), LisaaTaso); |
---|
46 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FF8707"), LisaaTahti); |
---|
47 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FCFFFF"), LisaaSateenkaari); |
---|
48 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("50FF35"), LisaaPunainenLaatikko); |
---|
49 | ruudut.Execute(100, 100); |
---|
50 | } |
---|
51 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
52 | { |
---|
53 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys * 2, korkeus); |
---|
54 | taso.Position = paikka; |
---|
55 | Add(taso); |
---|
56 | taso.Image = ruoholaattaKuva; |
---|
57 | } |
---|
58 | void LisaaSateenkaari(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
59 | { |
---|
60 | PhysicsObject sateenkaari = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys * 12, korkeus * 5); |
---|
61 | sateenkaari.Position = paikka; |
---|
62 | sateenkaari.Image = sateenkaariKuva; |
---|
63 | |
---|
64 | sateenkaari.Tag = "sateenkaari"; |
---|
65 | sateenkaari.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
66 | Add(sateenkaari); |
---|
67 | } |
---|
68 | |
---|
69 | |
---|
70 | void LisaaPunainenLaatikko(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
71 | { |
---|
72 | PhysicsObject punainenlaatikko = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys * 2, korkeus); |
---|
73 | punainenlaatikko.Position = paikka; |
---|
74 | AddCollisionHandler(pelaaja1, punainenlaatikko, PelaajaTormaaLaatikkoon); |
---|
75 | punainenlaatikko.Tag = "punainenlaatikko"; |
---|
76 | Add(punainenlaatikko); |
---|
77 | } |
---|
78 | void PelaajaTormaaLaatikkoon(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
79 | { |
---|
80 | Timer.SingleShot(4.0, Exit); |
---|
81 | MessageDisplay.Add("Voitit pelin!"); |
---|
82 | } |
---|
83 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
84 | { |
---|
85 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys / 2, korkeus / 2); |
---|
86 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
87 | tahti.Position = paikka; |
---|
88 | tahti.Image = porkkanaKuva; |
---|
89 | tahti.Tag = "porkkana"; |
---|
90 | Add(tahti); |
---|
91 | } |
---|
92 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
93 | { |
---|
94 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys * 1.5, korkeus); |
---|
95 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
96 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
97 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
98 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "porkkana", TormaaPorkkanaan); |
---|
99 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "sateenkaari", TormaaSateenkaareen); |
---|
100 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "porkkana", CollisionHandler.IncreaseObjectSize(0.2, 0.2)); |
---|
101 | //AddCollisionHandler(pelaaja1, "punainenlaatikko", PelaajaTormaaLaatikkoon); |
---|
102 | Add(pelaaja1); |
---|
103 | pelaaja1.Tag = "pelaaja"; |
---|
104 | |
---|
105 | } |
---|
106 | void LisaaNappaimet() |
---|
107 | { |
---|
108 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
109 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
110 | |
---|
111 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
112 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
113 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
114 | |
---|
115 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
116 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
117 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
118 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
119 | |
---|
120 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
121 | } |
---|
122 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
123 | { |
---|
124 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
125 | } |
---|
126 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
127 | { |
---|
128 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
129 | } |
---|
130 | void TormaaPorkkanaan(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject porkkana) |
---|
131 | { |
---|
132 | porkkana.Destroy(); |
---|
133 | pisteLaskuri.Value += 20; |
---|
134 | } |
---|
135 | void TormaaSateenkaareen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject sateenkaari) |
---|
136 | { |
---|
137 | |
---|
138 | } |
---|
139 | void LuoVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
140 | { |
---|
141 | PhysicsObject vihollinen = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
142 | vihollinen.Position = paikka; |
---|
143 | vihollinen.Tag = "porkkana"; |
---|
144 | Add(vihollinen); |
---|
145 | } |
---|
146 | IntMeter pisteLaskuri; |
---|
147 | void LuoPistelaskuri() |
---|
148 | { |
---|
149 | pisteLaskuri = new IntMeter(0); |
---|
150 | Label pisteNaytto = new Label(); |
---|
151 | pisteNaytto.X = Screen.Left + 70; |
---|
152 | pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; |
---|
153 | pisteNaytto.TextColor = Color.Black; |
---|
154 | pisteNaytto.Color = Color.FromHexCode("FF00DC"); |
---|
155 | pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri); |
---|
156 | Add(pisteNaytto); |
---|
157 | pisteNaytto.Title = "Paino(kg)"; |
---|
158 | pisteLaskuri.Value = 500; |
---|
159 | IntMeter keratytEsineet = new IntMeter(0); |
---|
160 | pisteLaskuri.MaxValue = 700; |
---|
161 | pisteLaskuri.UpperLimit += LopetaPeli; |
---|
162 | } |
---|
163 | |
---|
164 | |
---|
165 | void LopetaPeli() |
---|
166 | { |
---|
167 | Timer.SingleShot(10.0, Exit); |
---|
168 | MessageDisplay.Add("Yksisarvinen painaa liikaa, se ei jaksa enää hyppiä!"); |
---|
169 | } |
---|
170 | |
---|
171 | } |
---|