source: 2016/26/HennaS/Hyppelypeli/Hyppelypeli/Hyppelypeli/Hyppelypeli.cs @ 7595

Revision 7595, 4.9 KB checked in by hesipone, 3 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Hyppelypeli : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu");
18    Image[] pelaajanKuvat = LoadImages("kuva1","kuva2","kuva3","kuva4","kuva5","kuva6","kuva7","kuva8","kuva9");
19    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
20    Image timanttiKuva = LoadImage("animatedDogbone");
21
22    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
23
24    public override void Begin()
25    {
26        Gravity = new Vector(0, -1000);
27
28        LuoKentta();
29        LisaaNappaimet();
30
31        Camera.Follow(pelaaja1);
32        Camera.ZoomFactor = 1.2;
33        Camera.StayInLevel = true;
34    }
35
36    void LuoKentta()
37    {
38        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
39        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
40        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
41        kentta.SetTileMethod('@', LisaaTimantti);
42        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
43        kentta.SetTileMethod('V', LisaaVaarallinenPalikka);
44        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
45        Level.CreateBorders();
46        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
47    }
48
49    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
50    {
51        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
52        taso.Position = paikka;
53        taso.Color = Color.Green;
54        Add(taso);
55    }
56
57    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
58    {
59        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
60        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
61        tahti.Position = paikka;
62        tahti.Image = tahtiKuva;
63        tahti.Tag = "tahti";
64        Add(tahti);
65    }
66
67    void LisaaTimantti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
68    {
69        PhysicsObject timantti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
70        timantti.IgnoresCollisionResponse = true;
71        timantti.Position = paikka;
72        timantti.Image = timanttiKuva;
73        timantti.Tag = "timantti";
74        Add(timantti);
75   
76}
77
78    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
79    {
80        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys * 2.5, korkeus);
81        pelaaja1.Position = paikka;
82        pelaaja1.Mass = 4.0;
83        pelaaja1.Image = pelaajanKuvat[0];
84        pelaaja1.AnimWalk = new Animation(pelaajanKuvat);
85        AddCollisionHandler(pelaaja1, "timantti", TormaaTimanttiin);
86        AddCollisionHandler(pelaaja1, "Vaarallinen", TormaaVaaralliseen);
87        Add(pelaaja1);
88    }
89    void LisaaVaarallinenPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
90    {
91        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
92        taso.Position = paikka;
93        taso.Color = Color.Transparent;
94        taso.Tag = "Vaarallinen";
95        Add(taso);
96    }
97
98    void LisaaNappaimet()
99    {
100        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
101        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
102
103        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
104        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
105        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
106        //Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, -hyppyNopeus);
107
108        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
109
110        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
111        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
112        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
113
114        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
115    }
116
117    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
118    {
119        hahmo.Walk(nopeus);
120    }
121
122    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
123    {
124        //hahmo.Velocity = new Vector(0, nopeus);
125        hahmo.Jump(nopeus);
126    }
127
128    void TormaaTimanttiin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
129    {
130        maaliAani.Play();
131        MessageDisplay.Add("Keräsit Luun!");
132        tahti.Destroy();
133    }
134    void TormaaVaaralliseen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
135    {
136        ClearAll();
137        Begin();
138    }
139
140    protected override void Update(Time time)
141    {
142        pelaaja1.Walk(nopeus);
143
144        base.Update(time);
145    }
146}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.