source: 2016/26/HeiniI/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 7534

Revision 7534, 4.5 KB checked in by empaheik, 5 years ago (diff)

valmis :#)

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusalas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    PhysicsObject VasenReuna;
19    PhysicsObject OikeaReuna;
20
21    IntMeter Pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter Pelaajan2Pisteet;
23
24    public override void Begin()
25    {
26        luoKentta();
27        AsetaOhjaimet();
28        LisaaLaskurit();
29        AloitaPeli();
30
31    }
32    void luoKentta()
33    {
34        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
35        pallo.Shape = Shape.Circle;
36        pallo.X = -200.0;
37        pallo.Y = 0.0;
38        pallo.Restitution = 1.0;
39        pallo.KineticFriction = 0.0;
40        pallo.MomentOfInertia = Double.PositiveInfinity;
41        Add(pallo);
42        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
43
44        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
45        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
46
47        VasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
48        VasenReuna.Restitution = 1.0;
49        VasenReuna.IsVisible = false;
50
51        OikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
52        OikeaReuna.Restitution = 1.0;
53        OikeaReuna.IsVisible = false;
54
55        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
56        ylaReuna.Restitution = 1.0;
57        ylaReuna.IsVisible = false;
58
59        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
60        alaReuna.Restitution = 1.0;
61        alaReuna.IsVisible = false;
62
63
64        Level.Background.Color = Color.Aquamarine;
65
66        Camera.ZoomToLevel();
67
68    }
69    void AloitaPeli()
70    {
71        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
72        pallo.Hit(impulssi);
73    }
74    PhysicsObject LuoMaila (double x, double y)
75    {
76        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
77        maila.Shape = Shape.Rectangle;
78        maila.X = x;
79        maila.Y = y;
80        maila.Restitution = 1.0;
81        Add(maila);
82        return maila;
83    }
84    void AsetaOhjaimet()
85    {
86        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: liikuta mailaa ylös",maila1, nopeusYlos);
87        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
88        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1. liikuta mailaa alas", maila1, nopeusalas);
89        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
90
91
92
93        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
94        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
95        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusalas);
96        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
97
98        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
99        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
100
101    }
102    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
103       
104{
105        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
106        {
107            maila.Velocity = Vector.Zero;
108            return;
109        }
110        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
111        {
112            maila.Velocity = Vector.Zero;
113            return;
114        }
115        maila.Velocity = nopeus;
116}
117    void LisaaLaskurit()
118    {
119        Pelaajan1Pisteet = LuoPistelaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
120        Pelaajan2Pisteet = LuoPistelaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
121    }
122    IntMeter LuoPistelaskuri( double x, double y)
123    {
124        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
125        laskuri.MaxValue = 10;
126        Label naytto = new Label();
127        naytto.BindTo(laskuri);
128        naytto.X = x;
129        naytto.Y = y;
130        naytto.TextColor = Color.HotPink;
131        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
132        naytto.Color = Level.Background.Color;
133        Add(naytto);
134
135        return laskuri;
136    }
137    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo,PhysicsObject kohde)
138    {
139        if (kohde == OikeaReuna)
140        {
141                Pelaajan1Pisteet.Value += 1;
142        }
143        else if (kohde == VasenReuna)
144        {
145            Pelaajan2Pisteet.Value += 1;
146        }
147
148    }
149}
150   
151   
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.