1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class CloudJump : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 200; |
---|
12 | const double hyppyNopeus = 750; |
---|
13 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
14 | |
---|
15 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
16 | Image pelaajanKuva = LoadImage("lammas"); |
---|
17 | |
---|
18 | public override void Begin() |
---|
19 | { |
---|
20 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
21 | |
---|
22 | LuoKentta(); |
---|
23 | LisaaNappaimet(); |
---|
24 | |
---|
25 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
26 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
27 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
28 | PhysicsObject lammas = new PhysicsObject(60, 60); |
---|
29 | lammas.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
30 | Add(lammas); |
---|
31 | } |
---|
32 | |
---|
33 | void LuoKentta() |
---|
34 | { |
---|
35 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("Oikeatausta1"); |
---|
36 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); |
---|
37 | |
---|
38 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("00FF04"), LuoTaso); |
---|
39 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("0026FF"), LisaaLammas); |
---|
40 | } |
---|
41 | void LisaaPilvi(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
42 | { |
---|
43 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
44 | taso.Position = paikka; |
---|
45 | taso.Color = Color.Green; |
---|
46 | Add(taso); |
---|
47 | } |
---|
48 | void LisaaLammas(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
49 | { |
---|
50 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(10, 10); |
---|
51 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
52 | Add(pelaaja1); |
---|
53 | |
---|
54 | } |
---|
55 | void LuoTaso() |
---|
56 | { |
---|
57 | |
---|
58 | } |
---|
59 | |
---|
60 | |
---|
61 | void LisaaNappaimet() |
---|
62 | { |
---|
63 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
64 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
65 | |
---|
66 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
67 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
68 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
69 | |
---|
70 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
71 | |
---|
72 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
73 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
74 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
75 | |
---|
76 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
77 | } |
---|
78 | |
---|
79 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
80 | { |
---|
81 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
82 | } |
---|
83 | |
---|
84 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
85 | { |
---|
86 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
87 | } |
---|
88 | |
---|
89 | |
---|
90 | |
---|
91 | |
---|
92 | } |
---|