source: 2016/25/SaanaR/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1.cs @ 7472

Revision 7472, 4.4 KB checked in by koannak, 3 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Tasohyppelypeli1 : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("kärpänen");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("Piste");
19    Image AmpiaisenKuva = LoadImage("Ampiainen");
20
21    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
22    Image pilvenreunat = LoadImage("Pilvi");
23    public override void Begin()
24    {
25        Gravity = new Vector(0, -1000);
26
27        LuoKentta();
28        LisaaNappaimet();
29
30        Camera.Follow(pelaaja1);
31        Camera.ZoomFactor = 1.2;
32        Camera.StayInLevel = true;
33    }
34
35    void LuoKentta()
36    {
37        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
38        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
39        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
40        kentta.SetTileMethod('A', LisaaAmpiainen);
41        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
42        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
43        Level.CreateBorders();
44        Level.Background.CreateGradient(Color.LightBlue, Color.SkyBlue);
45    }
46    void LisaaAmpiainen(Vector paikka, Double  leveys, double korkeus)
47    {
48        PhysicsObject ampiainen = new PhysicsObject(leveys, korkeus);
49        ampiainen.Position = paikka;
50        ampiainen.IgnoresGravity = true;
51        Add(ampiainen);
52        ampiainen.Image = AmpiaisenKuva;
53        PathFollowerBrain aivot = new PathFollowerBrain(paikka, paikka+new Vector(-680,0));
54        ampiainen.Brain = aivot;
55        ampiainen.Tag = "ampiainen";
56        aivot.Loop = true;
57    }
58    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
59    {
60        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
61        taso.Position = paikka;
62        taso.Color = Color.White;
63        taso.Shape = Shape.FromImage(pilvenreunat);
64        Add(taso);
65    }
66
67    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
68    {
69        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
70        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
71        tahti.Position = paikka;
72        tahti.Image = tahtiKuva;
73        tahti.Tag = "Piste";
74        Add(tahti);
75    }
76
77    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
78    {
79        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
80        pelaaja1.Position = paikka;
81        pelaaja1.Mass = 4.0;
82        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
83        AddCollisionHandler(pelaaja1, "Piste", TormaaTahteen);
84        AddCollisionHandler(pelaaja1, "ampiainen", TörmääAmpiaiseen);
85        Add(pelaaja1);
86    }
87    void TörmääAmpiaiseen (PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject ampiainen)
88    {
89        AloitaAlusta();
90
91    }
92    void AloitaAlusta ()
93    {
94        ClearAll();
95        Begin();
96    }
97    void LisaaNappaimet()
98
99    {
100        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
101        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
102
103        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
104        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
105        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
106
107        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
108
109        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
110        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
111        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
112
113        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
114    }
115
116    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
117    {
118        hahmo.Walk(nopeus);
119    }
120
121    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
122    {
123        hahmo.Jump(nopeus);
124    }
125
126    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
127    {
128        maaliAani.Play();
129        MessageDisplay.Add("You get the coin!");
130        tahti.Destroy();
131    }
132}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.