1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class hyppelyydd : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 400; |
---|
12 | const double hyppyNopeus = 800; |
---|
13 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
14 | |
---|
15 | PlatformCharacter pressa; |
---|
16 | PlatformCharacter pollari; |
---|
17 | Image pressanKuva = LoadImage("pressa"); |
---|
18 | Image pollarinKuva = LoadImage("pollari"); |
---|
19 | Image nippuKuva = LoadImage("nippu"); |
---|
20 | Image aseKuva = LoadImage("asee"); |
---|
21 | |
---|
22 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
23 | |
---|
24 | public override void Begin() |
---|
25 | { |
---|
26 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
27 | |
---|
28 | LuoKentta(); |
---|
29 | LisaaNappaimet(); |
---|
30 | |
---|
31 | Camera.Follow(pressa,pollari); |
---|
32 | //Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
33 | // Camera.StayInLevel = true; |
---|
34 | } |
---|
35 | |
---|
36 | void LuoKentta() |
---|
37 | { |
---|
38 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
39 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
40 | kentta.SetTileMethod('*', LisaaNippu); |
---|
41 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPressa); |
---|
42 | kentta.SetTileMethod('M', LisaaPollari); |
---|
43 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
44 | Level.CreateBorders(); |
---|
45 | Level.Background.CreateGradient(Color.Blue, Color.SkyBlue); |
---|
46 | } |
---|
47 | void LisaaPollari(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
48 | { |
---|
49 | pollari = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
50 | pollari.Position = paikka; |
---|
51 | pollari.Mass = 4.0; |
---|
52 | pollari.Image = pollarinKuva; |
---|
53 | pollari.Tag = "pollari"; |
---|
54 | Add(pollari); |
---|
55 | |
---|
56 | |
---|
57 | //pelaaja1 on PlatformCharacter-tyyppinen |
---|
58 | pollari.Weapon = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
59 | pollari.Weapon.Image = aseKuva; |
---|
60 | pollari.Weapon.Y = pollari.Weapon.Y - 10; |
---|
61 | //Ammusten määrä aluksi: |
---|
62 | pollari.Weapon.Ammo.Value = 1000; |
---|
63 | |
---|
64 | //Mitä tapahtuu kun ammus osuu johonkin? |
---|
65 | pollari.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
66 | } |
---|
67 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
68 | { |
---|
69 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
70 | taso.Position = paikka; |
---|
71 | taso.Color = Color.Gray; |
---|
72 | Add(taso); |
---|
73 | } |
---|
74 | |
---|
75 | void LisaaNippu(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
76 | { |
---|
77 | PhysicsObject nippu = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
78 | nippu.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
79 | nippu.Position = paikka; |
---|
80 | nippu.Image = nippuKuva; |
---|
81 | nippu.Tag = "nippu"; |
---|
82 | Add(nippu); |
---|
83 | } |
---|
84 | |
---|
85 | void LisaaPressa(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
86 | { |
---|
87 | pressa = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
88 | pressa.Position = paikka; |
---|
89 | pressa.Mass = 4.0; |
---|
90 | pressa.Image = pressanKuva; |
---|
91 | AddCollisionHandler(pressa, "nippu", Tormaanippuun); |
---|
92 | Add(pressa); |
---|
93 | |
---|
94 | |
---|
95 | //pelaaja1 on PlatformCharacter-tyyppinen |
---|
96 | pressa.Weapon = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
97 | pressa.Weapon.Image = aseKuva; |
---|
98 | pressa.Weapon.Y = pressa.Weapon.Y - 10; |
---|
99 | //Ammusten määrä aluksi: |
---|
100 | pressa.Weapon.Ammo.Value = 1000; |
---|
101 | |
---|
102 | //Mitä tapahtuu kun ammus osuu johonkin? |
---|
103 | pressa.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
104 | } |
---|
105 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
106 | { |
---|
107 | ammus.Destroy(); |
---|
108 | Explosion rajahdys = new Explosion(20); |
---|
109 | rajahdys.Position = ammus.Position; |
---|
110 | Add(rajahdys); |
---|
111 | } |
---|
112 | void LisaaNappaimet() |
---|
113 | { |
---|
114 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
115 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
116 | |
---|
117 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pressa, -nopeus); |
---|
118 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pressa, nopeus); |
---|
119 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pressa, hyppyNopeus); |
---|
120 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pressa); |
---|
121 | |
---|
122 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pollari, -nopeus); |
---|
123 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pollari, nopeus); |
---|
124 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pollari, hyppyNopeus); |
---|
125 | Keyboard.Listen(Key.Q, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pollari); |
---|
126 | |
---|
127 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
128 | } |
---|
129 | |
---|
130 | void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
131 | { |
---|
132 | PhysicsObject ammus; |
---|
133 | if (pelaaja.Tag.Equals("pollari")) ammus = pollari.Weapon.Shoot(); |
---|
134 | else ammus = pressa.Weapon.Shoot(); |
---|
135 | |
---|
136 | if (ammus != null) |
---|
137 | { |
---|
138 | //ammus.Size *= 3; |
---|
139 | // ammus.Image = ... |
---|
140 | //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); |
---|
141 | } |
---|
142 | } |
---|
143 | void Liikuta(PlatformCharacter pollari, double nopeus) |
---|
144 | { |
---|
145 | pollari.Walk(nopeus); |
---|
146 | } |
---|
147 | |
---|
148 | void Hyppaa(PlatformCharacter pressa, double nopeus) |
---|
149 | { |
---|
150 | pressa.Jump(nopeus); |
---|
151 | } |
---|
152 | |
---|
153 | void Tormaanippuun(PhysicsObject pressa, PhysicsObject nippu) |
---|
154 | { |
---|
155 | maaliAani.Play(); |
---|
156 | MessageDisplay.Add("Varastit Rahan!"); |
---|
157 | nippu.Destroy(); |
---|
158 | } |
---|
159 | } |
---|