source: 2016/25/JesseK/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2.cs @ 7492

Revision 7492, 6.6 KB checked in by koannak, 3 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Tasohyppelypeli2 : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 500;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16    PlatformCharacter pelaaja2;
17    PhysicsObject maila1;
18    PhysicsObject maila2;
19    Image perttikuva = LoadImage("pertti");
20
21   
22
23    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
24
25    public override void Begin()
26    {
27        Gravity = new Vector(0, -1000);
28
29        LuoKentta();
30        LisaaNappaimet();
31
32       
33    }
34
35    void LuoKentta()
36    {
37        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
38        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso, true);
39        kentta.SetTileMethod('L', LisaaTaso, false);
40        kentta.SetTileMethod('1', LisaaPelaaja);
41        kentta.SetTileMethod('2', LisaaPelaaja2);
42        kentta.SetTileMethod('p', LisaaPallo);
43        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
44       
45        Level.Background.CreateGradient(Color.SkyBlue, Color.SkyBlue);
46        Camera.ZoomToLevel();
47    }
48
49    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus, bool nakyva)
50    {
51        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
52        taso.Position = paikka;
53        taso.Color = Color.Black;
54        Add(taso);
55        taso.IsVisible = nakyva;
56        taso.Restitution = 3.0;
57    }
58    void LisaaPallo(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
59    {
60        PhysicsObject pallo = new PhysicsObject(leveys * 0.5, korkeus * 0.5);
61        pallo.Position = paikka;
62        pallo.Color = Color.White;
63        pallo.Restitution = 1.0;
64        pallo.Tag = "seina";
65        //AddCollisionHandler(pallo, "rikottava", PalloTormasiTasoon);
66        // AddCollisionHandler(pallo, PalloTormasi);
67        pallo.Shape = Shape.Circle;
68
69
70        Add(pallo);
71    }
72
73
74
75
76        void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
77    {
78        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
79        pelaaja1.Position = paikka;
80        pelaaja1.Mass = 4.0;
81        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
82        pelaaja1.Image = perttikuva;
83       
84
85        maila1 = new PhysicsObject(5, 99);
86        maila1.Color = Color.White;
87        Add(maila1);
88        maila1.Position = pelaaja1.Position;
89        maila1.Y += pelaaja1.Height;
90        Add(pelaaja1);
91        AxleJoint liitos = new AxleJoint(pelaaja1, maila1, pelaaja1.Position);
92        pelaaja1.CollisionIgnoreGroup = 1;
93        maila1.CollisionIgnoreGroup = 1;
94        Add(liitos);
95        maila1.Restitution = 1.0;
96       
97    }
98
99    void LisaaNappaimet()
100    {
101       
102        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
103
104        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus);
105        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus);
106        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus);
107
108        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
109
110        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus);
111        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja2, nopeus);
112        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja2 hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
113        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
114        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
115        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja2 hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
116        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, LiikutaMailaa, "pysäyttää pelaajan1 mailan", pelaaja1, maila1);
117        Keyboard.Listen(Key.LeftAlt, ButtonState.Down, LiikutaMailaa, "pysäyttää pelaajan1 mailan", pelaaja1, maila1);
118        Keyboard.Listen(Key.RightControl, ButtonState.Down, LiikutaMailaa, "pysäyttää pelaajan2 mailan",pelaaja2, maila2);
119        Keyboard.Listen(Key.RightAlt, ButtonState.Down, LiikutaMailaa, "pysäyttää pelaajan2 mailan", pelaaja2, maila2);
120        Keyboard.Listen(Key.RightAlt, ButtonState.Released, Huitaise, "pysäyttää pelaajan2 mailan", pelaaja2, maila2);
121        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Released, Huitaise, "pysäyttää pelaajan1 mailan", pelaaja1, maila1);
122        Keyboard.Listen(Key.LeftAlt, ButtonState.Released, Huitaise, "pysäyttää pelaajan1 mailan", pelaaja1, maila1);
123        Keyboard.Listen(Key.RightControl, ButtonState.Released, Huitaise, "pysäyttää pelaajan2 mailan", pelaaja2, maila2);
124
125        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
126    }
127
128    void Huitaise(PlatformCharacter pelaaja, PhysicsObject maila)
129    {
130        Vector suunta = pelaaja.FacingDirection == Direction.Left ? new Vector(-800, 250) : new Vector(800, 250);
131        maila.Hit(suunta);
132
133
134    }
135    void LiikutaMailaa(PlatformCharacter pelaaja, PhysicsObject maila)
136    {
137        maila.Position = pelaaja.Position +  (pelaaja.FacingDirection == Direction.Left ? new Vector(10, 50) : new Vector(-10, 50));
138        maila.Angle = pelaaja.Angle + (pelaaja.FacingDirection == Direction.Left ? Angle.FromDegrees(-25) : Angle.FromDegrees(25));
139
140
141    }
142
143    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
144    {
145        hahmo.Walk(nopeus);
146    }
147
148    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
149    {
150        hahmo.Jump(nopeus);
151    }
152
153    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
154    {
155        maaliAani.Play();
156        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
157        tahti.Destroy();
158    }
159    void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
160    {
161        pelaaja2 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
162        pelaaja2.Position = paikka;
163        pelaaja2.Mass = 4.0;
164        pelaaja2.Image = perttikuva;
165
166
167        maila2 = new PhysicsObject(5, 99);
168        maila2.Color = Color.White;
169        Add(maila2);
170        maila2.Position = pelaaja2.Position;
171        maila2.Y += pelaaja2.Height;
172        Add(pelaaja2);
173        AxleJoint liitos = new AxleJoint(pelaaja2, maila2, pelaaja2.Position);
174        pelaaja2.CollisionIgnoreGroup = 1;
175        maila2.CollisionIgnoreGroup = 1;
176        Add(liitos);
177
178
179
180
181       
182    }
183}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.