1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class _2016peli : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | |
---|
12 | PhysicsObject pelaaja; |
---|
13 | PhysicsObject alaLaita; |
---|
14 | PhysicsObject ylaLaita; |
---|
15 | PhysicsObject vasLaita; |
---|
16 | PhysicsObject oikLaita; |
---|
17 | |
---|
18 | AssaultRifle pelaajanAse; |
---|
19 | |
---|
20 | public override void Begin() |
---|
21 | { |
---|
22 | luoPelaaja(); |
---|
23 | luoMaailma(); |
---|
24 | nappaimet(); |
---|
25 | } |
---|
26 | |
---|
27 | void luoPelaaja() |
---|
28 | { |
---|
29 | pelaaja = new PhysicsObject(50, 50); |
---|
30 | pelaaja.Shape = Shape.Circle; |
---|
31 | pelaaja.Y = -320; |
---|
32 | Add(pelaaja); |
---|
33 | |
---|
34 | pelaajanAse = new AssaultRifle(20,20); |
---|
35 | pelaajanAse.FireRate = 10; |
---|
36 | pelaajanAse.InfiniteAmmo = true; |
---|
37 | pelaajanAse.ProjectileCollision = ammusOsui; |
---|
38 | pelaaja.Add(pelaajanAse); |
---|
39 | } |
---|
40 | |
---|
41 | void luoMaailma() |
---|
42 | { |
---|
43 | alaLaita = PhysicsObject.CreateStaticObject(2000,50); |
---|
44 | alaLaita.Y = -400; |
---|
45 | Add(alaLaita); |
---|
46 | |
---|
47 | ylaLaita = PhysicsObject.CreateStaticObject(2000,50); |
---|
48 | ylaLaita.Y = 400; |
---|
49 | Add(ylaLaita); |
---|
50 | |
---|
51 | vasLaita = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 2000); |
---|
52 | vasLaita.X = -650; |
---|
53 | Add(vasLaita); |
---|
54 | |
---|
55 | oikLaita = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 2000); |
---|
56 | oikLaita.X = 650; |
---|
57 | Add(oikLaita); |
---|
58 | } |
---|
59 | |
---|
60 | void nappaimet() |
---|
61 | { |
---|
62 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
63 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
64 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, liikkuminen, null, new Vector(0, 100)); |
---|
65 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, liikkuminen, null, new Vector(0, -100)); |
---|
66 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, liikkuminen, null, new Vector(-100, 0)); |
---|
67 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, liikkuminen, null, new Vector(100, 0)); |
---|
68 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, ammu, "", pelaajanAse); |
---|
69 | } |
---|
70 | |
---|
71 | void liikkuminen(Vector suunta) |
---|
72 | { |
---|
73 | pelaaja.Push(suunta); |
---|
74 | } |
---|
75 | |
---|
76 | void ammu(AssaultRifle pelaajanAse) |
---|
77 | { |
---|
78 | PhysicsObject ammus = pelaajanAse.Shoot(); |
---|
79 | |
---|
80 | if (ammus != null) |
---|
81 | { |
---|
82 | ammus.Size *= 1; |
---|
83 | |
---|
84 | } |
---|
85 | } |
---|
86 | |
---|
87 | void ammusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
88 | { |
---|
89 | ammus.Destroy(); |
---|
90 | } |
---|
91 | } |
---|