1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class TrumpAttack : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | Image Illuminatikuva = LoadImage("illuminati"); |
---|
12 | Image Niggachukuva = LoadImage("Niggachu"); |
---|
13 | Image Doritoskuva = LoadImage("Dorito"); |
---|
14 | Image Trumpkuva = LoadImage("trumpV3"); |
---|
15 | AssaultRifle pelaajan1Ase; |
---|
16 | PhysicsObject kolmio; |
---|
17 | PhysicsObject Trump; |
---|
18 | PhysicsObject Niggachu; |
---|
19 | IntMeter trumppinhp; |
---|
20 | public override void Begin() |
---|
21 | { |
---|
22 | trumppinhp = new IntMeter(5); |
---|
23 | trumppinhp.LowerLimit += kuolee; |
---|
24 | valikko(); |
---|
25 | |
---|
26 | |
---|
27 | MediaPlayer.PlayFromURL("https://www.youtube.com/watch?v=PJLSzsEjpWM"); |
---|
28 | MediaPlayer.IsRepeating = true; |
---|
29 | |
---|
30 | } |
---|
31 | void kuolee() { |
---|
32 | Trump.Destroy(); |
---|
33 | Explosion rajahdys = new Explosion(500); |
---|
34 | rajahdys.Position = Trump.Position; |
---|
35 | Add(rajahdys); |
---|
36 | |
---|
37 | |
---|
38 | } |
---|
39 | |
---|
40 | void valikko() { |
---|
41 | MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Pelin alkuvalikko", |
---|
42 | "Aloita peli", "Lopeta"); |
---|
43 | Add(alkuValikko); |
---|
44 | |
---|
45 | alkuValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli); |
---|
46 | |
---|
47 | alkuValikko.AddItemHandler(1, Exit); |
---|
48 | |
---|
49 | alkuValikko.Color = Color.BrightGreen; |
---|
50 | |
---|
51 | MessageDisplay.Add("Osu Trumppiin!!!!!"); |
---|
52 | MessageDisplay.TextColor = Color.JungleGreen; |
---|
53 | MessageDisplay.MessageTime = new TimeSpan(0, 0, 15); |
---|
54 | } |
---|
55 | |
---|
56 | void AloitaPeli() |
---|
57 | { |
---|
58 | LuoKentta(); |
---|
59 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, |
---|
60 | liikutapelaajaa, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", new Vector(-200,0)); |
---|
61 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, |
---|
62 | liikutapelaajaa, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", Vector.Zero); |
---|
63 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, |
---|
64 | liikutapelaajaa, "Pelaaja liikkuu ylos", new Vector(0, 200)); |
---|
65 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, |
---|
66 | liikutapelaajaa, "Pelaaja liikkuu ylos", Vector.Zero); |
---|
67 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, |
---|
68 | liikutapelaajaa, "Pelaaja liikkuu alas", new Vector(0, -200)); |
---|
69 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, |
---|
70 | liikutapelaajaa, "Pelaaja liikkuu alas", Vector.Zero); |
---|
71 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, |
---|
72 | liikutapelaajaa, "Pelaaja liikkuu oikeelle", new Vector(200, 0)); |
---|
73 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, |
---|
74 | liikutapelaajaa, "Pelaaja liikkuu oikeelle", Vector.Zero); |
---|
75 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed |
---|
76 | , AmmuAseella, ""); |
---|
77 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
78 | //.. |
---|
79 | |
---|
80 | } |
---|
81 | void liikutapelaajaa(Vector suunta) |
---|
82 | { |
---|
83 | if (suunta == Vector.Zero) kolmio.Stop(); |
---|
84 | kolmio.Push(suunta); |
---|
85 | |
---|
86 | } |
---|
87 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
88 | { |
---|
89 | //ammus.Destroy(); |
---|
90 | } |
---|
91 | |
---|
92 | bool saakoAmpua = true; |
---|
93 | |
---|
94 | |
---|
95 | void AmmuAseella() |
---|
96 | { |
---|
97 | if (!saakoAmpua) return; |
---|
98 | PhysicsObject ammus = new PhysicsObject(35, 35); |
---|
99 | ammus.Image = Doritoskuva; |
---|
100 | Add(ammus); |
---|
101 | ammus.Tag = "ammus"; |
---|
102 | ammus.Position = kolmio.Position + Vector.FromLengthAndAngle(50, kolmio.Angle); |
---|
103 | ammus.CollisionIgnoreGroup = kolmio.CollisionIgnoreGroup; |
---|
104 | AddCollisionHandler(ammus, CollisionHandler.DestroyObject); |
---|
105 | ammus.Velocity = Vector.FromLengthAndAngle(150, kolmio.Angle); |
---|
106 | |
---|
107 | Timer.SingleShot(2.0, delegate { saakoAmpua = true; }); |
---|
108 | saakoAmpua = false; |
---|
109 | |
---|
110 | if (ammus != null) |
---|
111 | { |
---|
112 | //ammus.Size *= 3; |
---|
113 | //ammus.Image = ... |
---|
114 | //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); |
---|
115 | } |
---|
116 | //pelaaja1 on PlatformCharacter-tyyppinen |
---|
117 | // pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
118 | |
---|
119 | //Ammusten määrä aluksi: |
---|
120 | //pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 1000; |
---|
121 | |
---|
122 | //Mitä tapahtuu kun ammus osuu johonkin? |
---|
123 | //pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
124 | } |
---|
125 | void LuoKentta() |
---|
126 | { |
---|
127 | kolmio = new PhysicsObject(100, 50); |
---|
128 | kolmio.Shape = Shape.Triangle; |
---|
129 | kolmio.Position = new Vector(-200, 50); |
---|
130 | kolmio.Image = Illuminatikuva; |
---|
131 | kolmio.CollisionIgnoreGroup = 2; |
---|
132 | Add(kolmio); |
---|
133 | |
---|
134 | Trump = new PhysicsObject(200, 100); |
---|
135 | Trump.Shape = Shape.Pentagon; |
---|
136 | Trump.Image = Trumpkuva; |
---|
137 | Add(Trump); |
---|
138 | AddCollisionHandler(Trump, "ammus", CollisionHandler.AddMeterValue(trumppinhp, -1)); |
---|
139 | RandomMoverBrain aivot = new RandomMoverBrain(); |
---|
140 | Trump.Brain = aivot; |
---|
141 | aivot.Speed = 1500; |
---|
142 | |
---|
143 | Level.CreateBorders(); |
---|
144 | Level.Background.CreateGradient(Color.Purple, Color.DarkCyan); |
---|
145 | |
---|
146 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
147 | |
---|
148 | // pelaajan1Ase = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
149 | // |
---|
150 | // //Ammusten määrä aluksi: |
---|
151 | // pelaajan1Ase.Ammo.Value = 1000; |
---|
152 | // |
---|
153 | // //Mitä tapahtuu kun ammus osuu johonkin? |
---|
154 | // pelaajan1Ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
155 | // |
---|
156 | // |
---|
157 | // pelaajan1Ase.Ammo.Value = 500; |
---|
158 | // |
---|
159 | // //loputtomat ammukset: |
---|
160 | // pelaajan1Ase.InfiniteAmmo = true; |
---|
161 | // pelaajan1Ase.Power.Value = 2000; |
---|
162 | // pelaajan1Ase.Power.DefaultValue = 2000; |
---|
163 | // pelaajan1Ase.FireRate = 5.0; |
---|
164 | // pelaajan1Ase.AmmoIgnoresGravity = false; |
---|
165 | // pelaajan1Ase.AmmoIgnoresExplosions = true; |
---|
166 | // pelaajan1Ase.CanHitOwner = false; |
---|
167 | |
---|
168 | } |
---|
169 | } |
---|