1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class TrumpAttack : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | Image Illuminatikuva = LoadImage("illuminati"); |
---|
12 | Image Niggachukuva = LoadImage("Niggachu"); |
---|
13 | Image Doritoskuva = LoadImage("Dorito"); |
---|
14 | Image Trumpkuva = LoadImage(""); |
---|
15 | AssaultRifle pelaajan1Ase; |
---|
16 | PhysicsObject kolmio; |
---|
17 | PhysicsObject Trump; |
---|
18 | public override void Begin() |
---|
19 | { |
---|
20 | valikko(); |
---|
21 | |
---|
22 | |
---|
23 | MediaPlayer.PlayFromURL("https://www.youtube.com/watch?v=PJLSzsEjpWM"); |
---|
24 | MediaPlayer.IsRepeating = true; |
---|
25 | |
---|
26 | |
---|
27 | } |
---|
28 | void valikko() { |
---|
29 | MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Pelin alkuvalikko", |
---|
30 | "Aloita peli", "Lopeta"); |
---|
31 | Add(alkuValikko); |
---|
32 | |
---|
33 | alkuValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli); |
---|
34 | |
---|
35 | alkuValikko.AddItemHandler(1, Exit); |
---|
36 | |
---|
37 | alkuValikko.Color = Color.BrightGreen; |
---|
38 | |
---|
39 | MessageDisplay.Add("Osu Trumppiin!!!!!"); |
---|
40 | MessageDisplay.TextColor = Color.JungleGreen; |
---|
41 | MessageDisplay.MessageTime = new TimeSpan(0, 0, 15); |
---|
42 | } |
---|
43 | |
---|
44 | void AloitaPeli() |
---|
45 | { |
---|
46 | LuoKentta(); |
---|
47 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, |
---|
48 | liikutapelaajaa, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", new Vector(-200,0)); |
---|
49 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, |
---|
50 | liikutapelaajaa, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", Vector.Zero); |
---|
51 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, |
---|
52 | liikutapelaajaa, "Pelaaja liikkuu ylos", new Vector(0, 200)); |
---|
53 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, |
---|
54 | liikutapelaajaa, "Pelaaja liikkuu ylos", Vector.Zero); |
---|
55 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, |
---|
56 | liikutapelaajaa, "Pelaaja liikkuu alas", new Vector(0, -200)); |
---|
57 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, |
---|
58 | liikutapelaajaa, "Pelaaja liikkuu alas", Vector.Zero); |
---|
59 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, |
---|
60 | liikutapelaajaa, "Pelaaja liikkuu oikeelle", new Vector(200, 0)); |
---|
61 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, |
---|
62 | liikutapelaajaa, "Pelaaja liikkuu oikeelle", Vector.Zero); |
---|
63 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down |
---|
64 | , AmmuAseella, ""); |
---|
65 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
66 | //.. |
---|
67 | |
---|
68 | } |
---|
69 | void liikutapelaajaa(Vector suunta) |
---|
70 | { |
---|
71 | if (suunta == Vector.Zero) kolmio.Stop(); |
---|
72 | kolmio.Push(suunta); |
---|
73 | |
---|
74 | } |
---|
75 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
76 | { |
---|
77 | //ammus.Destroy(); |
---|
78 | } |
---|
79 | void AmmuAseella() |
---|
80 | { |
---|
81 | PhysicsObject ammus = new PhysicsObject(50, 50); |
---|
82 | ammus.Image = Doritoskuva; |
---|
83 | Add(ammus); |
---|
84 | |
---|
85 | ammus.Position = kolmio.Position + Vector.FromLengthAndAngle(50, kolmio.Angle); |
---|
86 | ammus.CollisionIgnoreGroup = kolmio.CollisionIgnoreGroup; |
---|
87 | AddCollisionHandler(ammus, CollisionHandler.DestroyObject); |
---|
88 | ammus.Velocity = Vector.FromLengthAndAngle(150, kolmio.Angle); |
---|
89 | |
---|
90 | |
---|
91 | if (ammus != null) |
---|
92 | { |
---|
93 | //ammus.Size *= 3; |
---|
94 | //ammus.Image = ... |
---|
95 | //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); |
---|
96 | } |
---|
97 | //pelaaja1 on PlatformCharacter-tyyppinen |
---|
98 | // pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
99 | |
---|
100 | //Ammusten määrä aluksi: |
---|
101 | //pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 1000; |
---|
102 | |
---|
103 | //Mitä tapahtuu kun ammus osuu johonkin? |
---|
104 | //pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
105 | } |
---|
106 | void LuoKentta() |
---|
107 | { |
---|
108 | PhysicsObject muuri = new PhysicsObject(100, Screen.Height); |
---|
109 | muuri.X = Screen.Left + 50; |
---|
110 | muuri.Color = Color.Gray; |
---|
111 | Add(muuri); |
---|
112 | |
---|
113 | kolmio = new PhysicsObject(100, 50); |
---|
114 | kolmio.Shape = Shape.Triangle; |
---|
115 | kolmio.Image = Illuminatikuva; |
---|
116 | kolmio.CollisionIgnoreGroup = 2; |
---|
117 | Add(kolmio); |
---|
118 | |
---|
119 | Trump = new PhysicsObject(200, 100); |
---|
120 | Trump.Shape = Shape.Pentagon; |
---|
121 | Trump.Image = Trumpkuva; |
---|
122 | Add(Trump); |
---|
123 | |
---|
124 | Level.CreateBorders(); |
---|
125 | |
---|
126 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
127 | |
---|
128 | // pelaajan1Ase = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
129 | // |
---|
130 | // //Ammusten määrä aluksi: |
---|
131 | // pelaajan1Ase.Ammo.Value = 1000; |
---|
132 | // |
---|
133 | // //Mitä tapahtuu kun ammus osuu johonkin? |
---|
134 | // pelaajan1Ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
135 | // |
---|
136 | // |
---|
137 | // pelaajan1Ase.Ammo.Value = 500; |
---|
138 | // |
---|
139 | // //loputtomat ammukset: |
---|
140 | // pelaajan1Ase.InfiniteAmmo = true; |
---|
141 | // pelaajan1Ase.Power.Value = 2000; |
---|
142 | // pelaajan1Ase.Power.DefaultValue = 2000; |
---|
143 | // pelaajan1Ase.FireRate = 5.0; |
---|
144 | // pelaajan1Ase.AmmoIgnoresGravity = false; |
---|
145 | // pelaajan1Ase.AmmoIgnoresExplosions = true; |
---|
146 | // pelaajan1Ase.CanHitOwner = false; |
---|
147 | |
---|
148 | } |
---|
149 | } |
---|