1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Trump_attack : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 200; |
---|
12 | const double hyppyNopeus = 750; |
---|
13 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
14 | |
---|
15 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
16 | |
---|
17 | Image pelaajanKuva = LoadImage(""); |
---|
18 | Image tahtiKuva = LoadImage(""); |
---|
19 | |
---|
20 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
21 | private AssaultRifle pelaajan1Ase; |
---|
22 | |
---|
23 | |
---|
24 | public override void Begin() |
---|
25 | { |
---|
26 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
27 | |
---|
28 | LuoKentta(); |
---|
29 | LisaaNappaimet(); |
---|
30 | |
---|
31 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
32 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
33 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
34 | |
---|
35 | MediaPlayer.PlayFromURL("https://www.youtube.com/watch?v=PJLSzsEjpWM"); |
---|
36 | MediaPlayer.IsRepeating = true; |
---|
37 | } |
---|
38 | |
---|
39 | |
---|
40 | void LuoKentta() |
---|
41 | { |
---|
42 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
43 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
44 | kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
45 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
46 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
47 | Level.CreateBorders(); |
---|
48 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); |
---|
49 | |
---|
50 | MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Pelin alkuvalikko", |
---|
51 | "Aloita peli", "Parhaat pisteet", "Lopeta"); |
---|
52 | |
---|
53 | Add(alkuValikko); |
---|
54 | } |
---|
55 | |
---|
56 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
57 | { |
---|
58 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
59 | taso.Position = paikka; |
---|
60 | taso.Color = Color.Beige; |
---|
61 | Add(taso); |
---|
62 | } |
---|
63 | |
---|
64 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
65 | { |
---|
66 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
67 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
68 | tahti.Position = paikka; |
---|
69 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
70 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
71 | Add(tahti); |
---|
72 | } |
---|
73 | |
---|
74 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
75 | { |
---|
76 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
77 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
78 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
79 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
80 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", ammuhanet); |
---|
81 | Add(pelaaja1); |
---|
82 | |
---|
83 | pelaajan1Ase = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
84 | |
---|
85 | //Ammusten määrä aluksi: |
---|
86 | pelaajan1Ase.Ammo.Value = 1000; |
---|
87 | |
---|
88 | //Mitä tapahtuu kun ammus osuu johonkin? |
---|
89 | pelaajan1Ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
90 | |
---|
91 | pelaaja1.Add(pelaajan1Ase); |
---|
92 | } |
---|
93 | |
---|
94 | |
---|
95 | private void AmmusOsui(PhysicsObject collidingObject, PhysicsObject otherObject) |
---|
96 | { |
---|
97 | throw new NotImplementedException(); |
---|
98 | } |
---|
99 | |
---|
100 | void LisaaNappaimet() |
---|
101 | { |
---|
102 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
103 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
104 | |
---|
105 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
106 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
107 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
108 | |
---|
109 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
110 | |
---|
111 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
112 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
113 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
114 | |
---|
115 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaajan1Ase); |
---|
116 | |
---|
117 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
118 | } |
---|
119 | void AmmuAseella(AssaultRifle ase) |
---|
120 | { |
---|
121 | PhysicsObject ammus = ase.Shoot(); |
---|
122 | |
---|
123 | if (ammus != null) |
---|
124 | { |
---|
125 | //ammus.Size *= 3; |
---|
126 | //ammus.Image = ... |
---|
127 | //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); |
---|
128 | } |
---|
129 | } |
---|
130 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
131 | { |
---|
132 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
133 | } |
---|
134 | |
---|
135 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
136 | { |
---|
137 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
138 | } |
---|
139 | |
---|
140 | void ammuhanet(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
141 | { |
---|
142 | maaliAani.Play(); |
---|
143 | MessageDisplay.Add("tapoit hänet!"); |
---|
144 | tahti.Destroy(); |
---|
145 | } |
---|
146 | |
---|
147 | |
---|
148 | |
---|
149 | class Vihu : PhysicsObject |
---|
150 | { |
---|
151 | private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(3, 0, 3); |
---|
152 | public IntMeter ElamaLaskuri |
---|
153 | { |
---|
154 | get |
---|
155 | { |
---|
156 | return elamaLaskuri; |
---|
157 | } |
---|
158 | } |
---|
159 | |
---|
160 | public Vihu(double leveys, double korkeus) |
---|
161 | : base(leveys, korkeus) |
---|
162 | { |
---|
163 | elamaLaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); }; |
---|
164 | |
---|
165 | Vihu hemmo = new Vihu(20, 20); |
---|
166 | hemmo.X = -100; |
---|
167 | hemmo.Y = -100; |
---|
168 | // ... |
---|
169 | hemmo.ElamaLaskuri.Value--; // häviää automaattsiesti jos elämät menee 0:ksi. |
---|
170 | } |
---|
171 | } |
---|
172 | } |
---|
173 | |
---|
174 | |
---|
175 | |
---|