source: 2016/24/MikoT/pongbong/pongbong/pongbong/pongbong.cs @ 7318

Revision 7318, 2.8 KB checked in by mioltuuk, 4 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class pongbong : PhysicsGame
10{
11    PhysicsObject pallo;
12    PhysicsObject maila1;
13    PhysicsObject maila2;
14    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 150);
15    Vector nopeusalas = new Vector(0, -150);
16    public override void Begin()
17    {
18        LuoKentta();
19        AsetaOhjaimet();
20        LisaaLaskurit();
21        AloitaPeli();
22    }
23
24    void LuoKentta()
25    {
26        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
27
28        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState. Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
29        pallo.Shape = Shape.Circle;
30        pallo.X = -200.0;
31        pallo.Y = 0.0;
32        pallo.Restitution = 1.0;
33        Add(pallo);
34        LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
35        LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
36
37
38
39        Level.CreateBorders(1.0, false);
40        Level.Background.Color = Color.Lime;
41        Camera.ZoomToLevel();
42    }
43    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
44    {
45        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
46        maila.Shape = Shape.Rectangle;
47        maila.X = x;
48        maila.Y = y;
49        maila.Restitution = 1.0;
50        Add(maila);
51        return maila;
52    }
53    void AloitaPeli(){
54        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
55        pallo.Hit(impulssi);
56    }
57
58void AsetaOhjaimet()
59{
60    Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
61    Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
62    Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
63    Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
64
65    Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
66    Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
67    Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
68    Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
69
70    Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
71    Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
72}
73
74void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
75{
76    if ((nopeus.Y < 0 ) && ( maila.Bottom < Level.Bottom))
77   {
78      maila.Velocity = Vector.Zero;
79        return; 
80if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top);
81    {
82        maila.Velocity = Vector.Zero;
83        return;
84      }
85
86       maila.Velocity = nopeus;
87  }
88}
89 
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.