1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Tormailijat : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | PhysicsObject pelaaja1; |
---|
12 | Timer aikaLaskuri; |
---|
13 | EasyHighScore topLista = new EasyHighScore(); |
---|
14 | |
---|
15 | public override void Begin() |
---|
16 | { |
---|
17 | |
---|
18 | Alkuvalikko(); |
---|
19 | } |
---|
20 | |
---|
21 | void Alkuvalikko() |
---|
22 | { |
---|
23 | Level.Background.Color = Color.Black; |
---|
24 | // koodi jolla alkuvalikko luodaan |
---|
25 | MultiSelectWindow alkuvalikko = new MultiSelectWindow("Pelin alkuvalikko", |
---|
26 | "Aloita peli", "Parhaat pisteet", "Peliohjeet", "Lopeta"); |
---|
27 | Add(alkuvalikko); |
---|
28 | |
---|
29 | alkuvalikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli); |
---|
30 | alkuvalikko.AddItemHandler(1, ParhaatPisteet); |
---|
31 | alkuvalikko.AddItemHandler(2, Peliohjeet); |
---|
32 | alkuvalikko.AddItemHandler(3, Exit); |
---|
33 | |
---|
34 | alkuvalikko.DefaultCancel = 3; |
---|
35 | alkuvalikko.Color = Color.Red; |
---|
36 | alkuvalikko.SetButtonColor(Color.AshGray); |
---|
37 | } |
---|
38 | |
---|
39 | void ParhaatPisteet() |
---|
40 | { |
---|
41 | topLista.Show(); |
---|
42 | // TODO korjaa, että palaa takaisin alkuvalikkoon, kun tämä topLista suljetaan |
---|
43 | } |
---|
44 | |
---|
45 | void Peliohjeet() |
---|
46 | { |
---|
47 | MessageWindow ikkuna = new MessageWindow("Väistele kaikkia palloja mahdollisimman kauan! Liiku nuolilla."); |
---|
48 | Add(ikkuna); |
---|
49 | ikkuna.Closed += delegate |
---|
50 | { |
---|
51 | Alkuvalikko(); |
---|
52 | }; |
---|
53 | } |
---|
54 | |
---|
55 | void AloitaPeli() |
---|
56 | { |
---|
57 | Level.Background.Color = Color.Blue; |
---|
58 | pelaaja1 = new PhysicsObject(10.0, 10.0); |
---|
59 | pelaaja1.X = -400.0; |
---|
60 | pelaaja1.Y = 0.0; |
---|
61 | Add(pelaaja1); |
---|
62 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "pahis", PelaajaOsuuPahikseen); |
---|
63 | |
---|
64 | Level.CreateBorders(1.0, false); |
---|
65 | double leveys = 50.0; |
---|
66 | double korkeus = 50.0; |
---|
67 | |
---|
68 | for (int i = 0; i < 5; i++) |
---|
69 | { |
---|
70 | double arvottuXkoordinaatti = RandomGen.NextDouble(Level.Left, Level.Right); |
---|
71 | double arvottuYkoordinaatti = RandomGen.NextDouble(Level.Bottom, Level.Top); |
---|
72 | Color arvottuVari = RandomGen.SelectOne<Color>(Color.Red, Color.White, Color.Green, Color.HotPink); |
---|
73 | LuoOlio(arvottuXkoordinaatti, arvottuYkoordinaatti, leveys, korkeus, arvottuVari, Shape.Circle); |
---|
74 | } |
---|
75 | //LuoOlio(200.0, 200.0, leveys, korkeus, Color.Black, Shape.Circle); |
---|
76 | //LuoOlio(-200.0, -200.0, leveys, korkeus, Color.Black, Shape.Circle); |
---|
77 | |
---|
78 | //PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
79 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1000, 0)); |
---|
80 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1000, 0)); |
---|
81 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1000)); |
---|
82 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1000)); |
---|
83 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
84 | |
---|
85 | LuoAikaLaskuri(); |
---|
86 | } |
---|
87 | |
---|
88 | void PelaajaOsuuPahikseen(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
89 | { |
---|
90 | pelaaja.Destroy(); |
---|
91 | MessageDisplay.Add("Nyt osui!"); |
---|
92 | |
---|
93 | double aikaaKulunut = aikaLaskuri.SecondCounter.Value; |
---|
94 | aikaLaskuri.Stop(); |
---|
95 | topLista.EnterAndShow(aikaaKulunut); |
---|
96 | topLista.HighScoreWindow.Closed += delegate |
---|
97 | { |
---|
98 | ClearAll(); |
---|
99 | Alkuvalikko(); |
---|
100 | } ; |
---|
101 | } |
---|
102 | |
---|
103 | |
---|
104 | void LiikutaPelaajaa(Vector vektori) |
---|
105 | { |
---|
106 | pelaaja1.Push(vektori); |
---|
107 | } |
---|
108 | |
---|
109 | void LuoOlio(double x, double y, double leveys, double korkeus, Color vari, Shape muoto) |
---|
110 | { |
---|
111 | PhysicsObject olio = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
112 | olio.Shape = muoto; |
---|
113 | olio.Color = vari; |
---|
114 | olio.X = x; |
---|
115 | olio.Y = y; |
---|
116 | olio.Tag = "pahis"; |
---|
117 | Add(olio); |
---|
118 | |
---|
119 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(pelaaja1); |
---|
120 | //seuraajanAivot.Speed = 50.0; |
---|
121 | olio.Brain = seuraajanAivot; |
---|
122 | |
---|
123 | |
---|
124 | } |
---|
125 | |
---|
126 | void LuoAikaLaskuri() |
---|
127 | { |
---|
128 | aikaLaskuri = new Timer(); |
---|
129 | aikaLaskuri.Start(); |
---|
130 | |
---|
131 | Label aikaNaytto = new Label(); |
---|
132 | aikaNaytto.TextColor = Color.White; |
---|
133 | aikaNaytto.DecimalPlaces = 1; |
---|
134 | aikaNaytto.BindTo(aikaLaskuri.SecondCounter); |
---|
135 | Add(aikaNaytto); |
---|
136 | } |
---|
137 | } |
---|