source: 2016/24/JouniP/Ronsupeli/Ronsupeli/Ronsupeli/Ronsupeli.cs @ 7364

Revision 7364, 3.7 KB checked in by jotapoti, 3 years ago (diff)

Norsu onkin hymynaaman nakoinen

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Ronsupeli : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("pelihahmo");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
19
20    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
21    Vector alkupaikka;
22
23    public override void Begin()
24    {
25        AloitaPeli();   
26    }
27
28    void AloitaPeli()
29    {
30        ClearAll();
31        Gravity = new Vector(0, -1000);
32
33        LuoKentta();
34        LisaaNappaimet();
35
36        Camera.Follow(pelaaja1);
37        Camera.ZoomFactor = 1.2;
38        Camera.StayInLevel = true;
39    }
40
41    void LuoKentta()
42    {
43        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
44        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
45        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
46        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
47        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
48        Level.CreateBorders();
49        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
50    }
51
52    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
53    {
54        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
55        taso.Position = paikka;
56        taso.Color = Color.Green;
57        Add(taso);
58    }
59
60    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
61    {
62        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
63        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
64        tahti.Position = paikka;
65        tahti.Image = tahtiKuva;
66        tahti.Tag = "tahti";
67        Add(tahti);
68    }
69
70    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
71    {
72        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
73        pelaaja1.Position = paikka;
74        alkupaikka = paikka;
75        pelaaja1.Mass = 4.0;
76        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
77        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
78        Add(pelaaja1);
79    }
80
81    void LisaaNappaimet()
82    {
83        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
84        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
85
86        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
87        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
88        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
89
90        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
91
92        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
93        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
94        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
95
96        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
97    }
98
99    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
100    {
101        hahmo.Walk(nopeus);
102    }
103
104    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
105    {
106        hahmo.Jump(nopeus);
107    }
108
109    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
110    {
111        maaliAani.Play();
112        MessageDisplay.Add("Keräsit kuolontähden!");
113        tahti.Destroy();
114
115        //hahmo.Destroy();
116        //Timer.SingleShot(2.5, AloitaPeli);
117
118        hahmo.Position = alkupaikka;
119
120    }
121}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.