source: 2016/24/JoonatanJ/Pomppu/Pomppu/Pomppu/Pomppu.cs @ 7297

Revision 7297, 3.2 KB checked in by joojarvi, 3 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pomppu : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("pallopoju");
18
19    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
20
21    public override void Begin()
22    {
23        Gravity = new Vector(0, -10);
24
25        LuoKentta();
26        LisaaNappaimet();
27
28        Camera.Follow(pelaaja1);
29        Camera.ZoomFactor = 1.2;
30        Camera.StayInLevel = true;
31    }
32
33    void LuoKentta()
34    {
35        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
36        kentta.SetTileMethod('#', LisaaEsine, "taso", Color.Black);
37        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
38        kentta.SetTileMethod('W', LisaaEsine, "maali", Color.Gold);
39        kentta.SetTileMethod('L', LisaaEsine, "piikki", Color.Red);
40        kentta.SetTileMethod('O', LisaaEsine, "lattia", Color.Ruby);
41        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
42        Level.CreateBorders();
43        Level.Background.CreateGradient(Color.Black, Color.Red);
44    }
45
46    void LisaaEsine(Vector paikka, double leveys, double korkeus, string nimi, Color vari)
47    {
48        PhysicsObject esine = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
49        esine.Position = paikka;
50        esine.Color = vari;
51        esine.Tag = nimi;
52        Add(esine);
53    }
54
55    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
56    {
57        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
58        pelaaja1.Position = paikka;
59        pelaaja1.Mass = 100.0;
60        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
61        Add(pelaaja1);
62    }
63
64
65    void LisaaNappaimet()
66    {
67        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
68        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
69
70        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
71        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
72        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
73
74        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
75
76        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
77        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
78        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
79
80        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
81    }
82
83    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
84    {
85        hahmo.Walk(nopeus);
86    }
87
88    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
89    {
90        hahmo.Jump(nopeus);
91    }
92
93    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
94    {
95        maaliAani.Play();
96        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
97        tahti.Destroy();
98    }
99}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.