1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class MultiFuse : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | |
---|
12 | |
---|
13 | |
---|
14 | [Save] |
---|
15 | int level = 5; |
---|
16 | [Save] |
---|
17 | string nimi; |
---|
18 | |
---|
19 | DoubleMeter nopeus = new DoubleMeter(100, 100, 200); |
---|
20 | |
---|
21 | |
---|
22 | PhysicsObject palikka; |
---|
23 | PhysicsObject wiseguy; |
---|
24 | PhysicsObject kauppias; |
---|
25 | PhysicsObject pelaaja; |
---|
26 | PhysicsObject teleporter; |
---|
27 | |
---|
28 | |
---|
29 | DoubleMeter attacklvl = new DoubleMeter(1); |
---|
30 | DoubleMeter healthlvl = new DoubleMeter(10, 0, 10); |
---|
31 | DoubleMeter ranged = new DoubleMeter(1); |
---|
32 | DoubleMeter tuliskillimittari = new DoubleMeter(100, 0, 100); |
---|
33 | GameObject cursor; |
---|
34 | Image alkuvalikonKuva = LoadImage("grass"); |
---|
35 | Image cursorinKuva = LoadImage("cursor"); |
---|
36 | Image puunKuva = LoadImage("tree"); |
---|
37 | Image tuliskillinKuva = LoadImage("ultikuva"); |
---|
38 | Image miekanKuva = LoadImage("miekka"); |
---|
39 | Image healthinKuva = LoadImage("sydän"); |
---|
40 | Image paperinKuva = LoadImage("paper"); |
---|
41 | Image marketinKuva = LoadImage("lattia"); |
---|
42 | Image dungeoninlattia = LoadImage("dungeonladdi"); |
---|
43 | Image fireballinKuva = LoadImage("fireball"); |
---|
44 | private Image[] destroyerinKavely = LoadImages("anim1", "anim2", "anim3", "anim4", "anim5"); |
---|
45 | private Image[] pelaajaWalk = LoadImages("walk1", "walk2", "walk3", "walk4", "walk5", "walk6", "walk4", "walk3", "walk2", "walk1", "walk7", "walk8", "walk9", "walk10", "walk11", "walk12", "walk11", "walk10", "walk9", "walk8", "walk7"); |
---|
46 | |
---|
47 | public override void Begin() |
---|
48 | { |
---|
49 | |
---|
50 | LuoAlkuValikko(); |
---|
51 | // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän |
---|
52 | |
---|
53 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
54 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
55 | } |
---|
56 | |
---|
57 | void AloitaPeli() |
---|
58 | { |
---|
59 | TileMap level = TileMap.FromLevelAsset("test"); |
---|
60 | level.SetTileMethod('#', LuoPalikka); |
---|
61 | level.SetTileMethod('P', LuoPelaaja); |
---|
62 | level.SetTileMethod('W', LuoWiseGuy); |
---|
63 | level.SetTileMethod('T', LuoTeleporter); |
---|
64 | level.Execute(50, 50); |
---|
65 | IsMouseVisible = false; |
---|
66 | IsFullScreen = true; |
---|
67 | LuoCursor(); |
---|
68 | } |
---|
69 | |
---|
70 | void Options() |
---|
71 | { |
---|
72 | |
---|
73 | //Healthit pelaaja = new Healthit(50, 50); |
---|
74 | //pelaaja.Attack.Value = 2; |
---|
75 | |
---|
76 | } |
---|
77 | |
---|
78 | void LuoAlkuValikko() |
---|
79 | { |
---|
80 | MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("MultiFuse", |
---|
81 | "Start", "Options", "Quit"); |
---|
82 | Add(alkuValikko); |
---|
83 | alkuValikko.AddItemHandler(0, KysyNimi); |
---|
84 | alkuValikko.AddItemHandler(1, Options); |
---|
85 | alkuValikko.AddItemHandler(2, Exit); |
---|
86 | alkuValikko.Color = Color.Transparent; |
---|
87 | Level.Background.Image = alkuvalikonKuva; |
---|
88 | Level.Background.TileToLevel(); |
---|
89 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
90 | } |
---|
91 | |
---|
92 | void LuoPuu(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
93 | { |
---|
94 | PhysicsObject puu = PhysicsObject.CreateStaticObject(100, 100); |
---|
95 | puu.Position = paikka; puu.Image = puunKuva; |
---|
96 | } |
---|
97 | |
---|
98 | void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
99 | { |
---|
100 | pelaaja = new PhysicsObject(50, 75); |
---|
101 | pelaaja.Position = paikka; |
---|
102 | pelaaja.CanRotate = false; |
---|
103 | pelaaja.AngularDamping = 0.95; |
---|
104 | pelaaja.LinearDamping = 0.7; |
---|
105 | pelaaja.Animation = new Animation(pelaajaWalk); |
---|
106 | Add(pelaaja); |
---|
107 | |
---|
108 | Label nimilabel = new Label(nimi + " "); |
---|
109 | |
---|
110 | |
---|
111 | PushButton juoksupainike = new PushButton("EsJuoksu"); |
---|
112 | Add(juoksupainike); |
---|
113 | juoksupainike.Clicked += Juoksee; |
---|
114 | juoksupainike.X = Screen.Right - 150; |
---|
115 | juoksupainike.Y = Screen.Bottom + 800; |
---|
116 | |
---|
117 | ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(200, 40); |
---|
118 | elamaPalkki.X = Screen.Right - 150; |
---|
119 | elamaPalkki.Y = Screen.Top - 100; |
---|
120 | elamaPalkki.BindTo(healthlvl); |
---|
121 | Add(elamaPalkki); |
---|
122 | |
---|
123 | LuoPaper(); |
---|
124 | |
---|
125 | LuoSkill(miekanKuva, attacklvl, new Vector(Screen.Right - 200, Screen.Bottom + 750)); |
---|
126 | Label healthLabel = LuoSkill(healthinKuva, null, new Vector(Screen.Right - 200, Screen.Bottom + 700)); |
---|
127 | |
---|
128 | Label tuliskilll = new Label(); |
---|
129 | tuliskilll.Image = tuliskillinKuva; |
---|
130 | tuliskilll.Size = new Vector(30, 30); |
---|
131 | tuliskilll.Position = new Vector(Screen.Right - 200, Screen.Bottom + 600); |
---|
132 | Add(tuliskilll); |
---|
133 | ProgressBar tulipalkki = new ProgressBar(100, 20); |
---|
134 | tulipalkki.X = Screen.Right - 120; |
---|
135 | tulipalkki.Y = Screen.Bottom + 600; |
---|
136 | tulipalkki.BindTo(tuliskillimittari); |
---|
137 | Add(tulipalkki); |
---|
138 | |
---|
139 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
140 | ajastin.Interval = 0.01; |
---|
141 | ajastin.Timeout += () => |
---|
142 | { |
---|
143 | nimilabel.Position = Camera.WorldToScreen(pelaaja.Position + new Vector(0, 50)); |
---|
144 | healthLabel.Text = "" + healthlvl.MaxValue; |
---|
145 | tuliskillimittari.Value += 0.1; |
---|
146 | }; |
---|
147 | ajastin.Start(); |
---|
148 | Add(nimilabel); |
---|
149 | |
---|
150 | //Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1000, 0)); |
---|
151 | //Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1000, 0)); |
---|
152 | //Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1000)); |
---|
153 | //Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1000)); |
---|
154 | |
---|
155 | Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, Lyo, "Lyö"); |
---|
156 | Mouse.Listen(MouseButton.Middle, ButtonState.Pressed, FireBall, "Ultimate"); |
---|
157 | Mouse.Listen(MouseButton.Right, ButtonState.Pressed, Liiku, "Liikkuu"); |
---|
158 | Keyboard.Listen(Key.Q, ButtonState.Pressed, Heal, "Healaa pelaajaa"); |
---|
159 | |
---|
160 | AddCollisionHandler(pelaaja, "wiseguy", Luowiseguyvalikko); |
---|
161 | AddCollisionHandler(pelaaja, "kauppias", Luokauppa); |
---|
162 | AddCollisionHandler(pelaaja, "teleporter", LuoTeleporttausvalikko); |
---|
163 | } |
---|
164 | void Juoksee() |
---|
165 | { |
---|
166 | if (nopeus.Value == nopeus.MinValue) |
---|
167 | { |
---|
168 | nopeus.Value = nopeus.MaxValue; |
---|
169 | } |
---|
170 | else |
---|
171 | { |
---|
172 | nopeus.Value = nopeus.MinValue; |
---|
173 | } |
---|
174 | |
---|
175 | } |
---|
176 | void Liiku() |
---|
177 | { |
---|
178 | pelaaja.MoveTo(Mouse.PositionOnWorld, nopeus.Value, pelaaja.Animation.Stop); |
---|
179 | pelaaja.Animation.Start(); |
---|
180 | } |
---|
181 | |
---|
182 | void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
183 | { |
---|
184 | palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
185 | palikka.Position = paikka; |
---|
186 | palikka.Color = Color.Black; |
---|
187 | Add(palikka); |
---|
188 | |
---|
189 | } |
---|
190 | |
---|
191 | |
---|
192 | void KysyNimi() |
---|
193 | { |
---|
194 | InputWindow kysymysIkkuna = new InputWindow("This tale of"); |
---|
195 | kysymysIkkuna.TextEntered += ProcessInput; |
---|
196 | Add(kysymysIkkuna); |
---|
197 | |
---|
198 | } |
---|
199 | |
---|
200 | void ProcessInput(InputWindow ikkuna) |
---|
201 | { |
---|
202 | string vastaus = ikkuna.InputBox.Text; |
---|
203 | MessageDisplay.Add(vastaus); |
---|
204 | nimi = vastaus; |
---|
205 | AloitaPeli(); |
---|
206 | } |
---|
207 | |
---|
208 | void LiikutaPelaajaa(Vector vektori) |
---|
209 | { |
---|
210 | pelaaja.Push(vektori); |
---|
211 | } |
---|
212 | |
---|
213 | void LuoWiseGuy(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
214 | { |
---|
215 | wiseguy = new PhysicsObject(50, 50); |
---|
216 | wiseguy.Position = paikka; |
---|
217 | wiseguy.AngularDamping = 0.95; |
---|
218 | wiseguy.LinearDamping = 0.7; |
---|
219 | wiseguy.Tag = "wiseguy"; |
---|
220 | Add(wiseguy); |
---|
221 | } |
---|
222 | |
---|
223 | void LuoCursor() |
---|
224 | { |
---|
225 | cursor = new GameObject(15, 15); |
---|
226 | cursor.Image = cursorinKuva; |
---|
227 | //cursor.Position = Mouse.PositionOnScreen; |
---|
228 | Mouse.ListenMovement(0.1, KuunteleLiiketta, null); |
---|
229 | Add(cursor); |
---|
230 | } |
---|
231 | |
---|
232 | Label LuoSkill(Image kuva, DoubleMeter mittari, Vector Position) |
---|
233 | { |
---|
234 | Label label = new Label(); |
---|
235 | label.Image = kuva; |
---|
236 | label.Size = new Vector(30, 30); |
---|
237 | label.Position = Position; |
---|
238 | Add(label); |
---|
239 | |
---|
240 | Label numero = new Label(); |
---|
241 | if (mittari != null) |
---|
242 | { |
---|
243 | numero.BindTo(mittari); |
---|
244 | } |
---|
245 | numero.Position = Position + new Vector(60, 0); |
---|
246 | numero.DoubleFormatString = "{0:0}"; |
---|
247 | Add(numero); |
---|
248 | return numero; |
---|
249 | } |
---|
250 | |
---|
251 | void Luowiseguyvalikko(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
252 | { |
---|
253 | wiseguyvalikko(); |
---|
254 | } |
---|
255 | |
---|
256 | void KuunteleLiiketta(AnalogState hiirenTila) |
---|
257 | { |
---|
258 | cursor.X = Mouse.PositionOnWorld.X; |
---|
259 | cursor.Y = Mouse.PositionOnWorld.Y; |
---|
260 | |
---|
261 | pelaaja.Angle = (cursor.Position - pelaaja.Position).Angle; |
---|
262 | |
---|
263 | Vector hiirenLiike = hiirenTila.MouseMovement; |
---|
264 | } |
---|
265 | |
---|
266 | void TeleportValikko() |
---|
267 | { |
---|
268 | MultiSelectWindow teleportvalikko = new MultiSelectWindow("Where do you want to teleport?", |
---|
269 | "Markeplace", "asdasdasd", "Back"); |
---|
270 | teleportvalikko.AddItemHandler(0, MarketPlace); |
---|
271 | teleportvalikko.AddItemHandler(1, TeleportValikko); |
---|
272 | teleportvalikko.AddItemHandler(2, wiseguyvalikko); |
---|
273 | Add(teleportvalikko); |
---|
274 | } |
---|
275 | |
---|
276 | void wiseguyvalikko() |
---|
277 | { |
---|
278 | MessageDisplay.Add("Bump!"); |
---|
279 | MultiSelectWindow wiseguyvalikko = new MultiSelectWindow("What do you want?", |
---|
280 | "Have you got anything for me?", "Where can i teleport?", "See you again!"); |
---|
281 | Add(wiseguyvalikko); |
---|
282 | wiseguyvalikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli); |
---|
283 | wiseguyvalikko.AddItemHandler(1, TeleportValikko); |
---|
284 | wiseguyvalikko.AddItemHandler(2, Exit); |
---|
285 | } |
---|
286 | |
---|
287 | void MarketPlace() |
---|
288 | { |
---|
289 | ClearAll(); |
---|
290 | TileMap marketplace = TileMap.FromLevelAsset("marketplace"); |
---|
291 | marketplace.SetTileMethod('#', LuoPalikka); |
---|
292 | marketplace.SetTileMethod('P', LuoPelaaja); |
---|
293 | marketplace.SetTileMethod('W', LuoWiseGuy); |
---|
294 | marketplace.SetTileMethod('T', LuoTeleporter); |
---|
295 | marketplace.SetTileMethod('K', LuoKauppias); |
---|
296 | marketplace.Execute(50, 50); |
---|
297 | IsMouseVisible = false; |
---|
298 | IsFullScreen = true; |
---|
299 | LuoCursor(); |
---|
300 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
301 | Level.Background.Image = marketinKuva; |
---|
302 | Level.Background.TileToLevel(); |
---|
303 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
304 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
305 | } |
---|
306 | |
---|
307 | void LuoKauppias(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
308 | { |
---|
309 | kauppias = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50); |
---|
310 | kauppias.Shape = Shape.Circle; |
---|
311 | kauppias.Tag = "kauppias"; |
---|
312 | kauppias.Position = paikka; |
---|
313 | Add(kauppias); |
---|
314 | } |
---|
315 | |
---|
316 | void Luokauppa(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
317 | { |
---|
318 | MultiSelectWindow kauppavalikko = new MultiSelectWindow("S Market", |
---|
319 | "Food", "arrow", "exit"); |
---|
320 | Add(kauppavalikko); |
---|
321 | } |
---|
322 | |
---|
323 | void LuoTeleporter(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
324 | { |
---|
325 | teleporter = PhysicsObject.CreateStaticObject(100, 100); |
---|
326 | teleporter.Position = paikka; |
---|
327 | teleporter.Shape = Shape.Circle; |
---|
328 | teleporter.Color = Color.Violet; |
---|
329 | teleporter.Tag = "teleporter"; |
---|
330 | Add(teleporter); |
---|
331 | } |
---|
332 | |
---|
333 | void LuoTeleporttausvalikko(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
334 | { |
---|
335 | MultiSelectWindow teleportaatioValikko = new MultiSelectWindow("Where would you like to go?", |
---|
336 | "Dungeons", "Bosses", "TutorialPlace"); |
---|
337 | Add(teleportaatioValikko); |
---|
338 | |
---|
339 | teleportaatioValikko.AddItemHandler(0, Dungeons); |
---|
340 | teleportaatioValikko.AddItemHandler(1, Bosses); |
---|
341 | teleportaatioValikko.AddItemHandler(2, TutorialPlace); |
---|
342 | } |
---|
343 | |
---|
344 | void Dungeons() |
---|
345 | |
---|
346 | { |
---|
347 | MultiSelectWindow dungeonsValikko = new MultiSelectWindow("Dungeons", |
---|
348 | "Dungeon lvl 1-100", "Dungeon lvl 100-1000", "Dungeon lvl 1000-10000"); |
---|
349 | Add(dungeonsValikko); |
---|
350 | dungeonsValikko.AddItemHandler(0, Dungeon1); |
---|
351 | dungeonsValikko.AddItemHandler(1, Dungeon2); |
---|
352 | dungeonsValikko.AddItemHandler(2, Dungeon3); |
---|
353 | } |
---|
354 | void Bosses() |
---|
355 | |
---|
356 | { |
---|
357 | MultiSelectWindow bossesValikko = new MultiSelectWindow("Dungeons", |
---|
358 | "Bosses lvl 1-100", "Bosses lvl 100-1000", "Bosses lvl 1000-10000"); |
---|
359 | Add(bossesValikko); |
---|
360 | bossesValikko.AddItemHandler(0, Bosses1); |
---|
361 | bossesValikko.AddItemHandler(1, Bosses2); |
---|
362 | bossesValikko.AddItemHandler(2, Bosses3); |
---|
363 | } |
---|
364 | void TutorialPlace() |
---|
365 | |
---|
366 | { |
---|
367 | ClearAll(); |
---|
368 | AloitaPeli(); |
---|
369 | } |
---|
370 | |
---|
371 | void Dungeon1() |
---|
372 | { |
---|
373 | ClearAll(); |
---|
374 | TileMap dungeon1 = TileMap.FromLevelAsset("dungeon1"); |
---|
375 | dungeon1.SetTileMethod('#', LuoPalikka); |
---|
376 | dungeon1.SetTileMethod('P', LuoPelaaja); |
---|
377 | dungeon1.SetTileMethod('W', LuoWiseGuy); |
---|
378 | dungeon1.SetTileMethod('S', LuoSkeleton); |
---|
379 | dungeon1.SetTileMethod('T', LuoTeleporter); |
---|
380 | dungeon1.SetTileMethod('K', LuoKauppias); |
---|
381 | dungeon1.Execute(50, 50); |
---|
382 | IsMouseVisible = false; |
---|
383 | IsFullScreen = true; |
---|
384 | LuoCursor(); |
---|
385 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
386 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
387 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
388 | } |
---|
389 | void Dungeon2() |
---|
390 | { |
---|
391 | ClearAll(); |
---|
392 | TileMap dungeon2 = TileMap.FromLevelAsset("marketplace"); |
---|
393 | dungeon2.SetTileMethod('#', LuoPalikka); |
---|
394 | dungeon2.SetTileMethod('P', LuoPelaaja); |
---|
395 | dungeon2.SetTileMethod('W', LuoWiseGuy); |
---|
396 | dungeon2.SetTileMethod('T', LuoTeleporter); |
---|
397 | dungeon2.SetTileMethod('K', LuoKauppias); |
---|
398 | dungeon2.Execute(50, 50); |
---|
399 | IsMouseVisible = false; |
---|
400 | IsFullScreen = true; |
---|
401 | LuoCursor(); |
---|
402 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
403 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
404 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
405 | } |
---|
406 | void Dungeon3() |
---|
407 | { |
---|
408 | ClearAll(); |
---|
409 | TileMap dungeon3 = TileMap.FromLevelAsset("marketplace"); |
---|
410 | dungeon3.SetTileMethod('#', LuoPalikka); |
---|
411 | dungeon3.SetTileMethod('P', LuoPelaaja); |
---|
412 | dungeon3.SetTileMethod('W', LuoWiseGuy); |
---|
413 | dungeon3.SetTileMethod('T', LuoTeleporter); |
---|
414 | dungeon3.SetTileMethod('K', LuoKauppias); |
---|
415 | dungeon3.Execute(50, 50); |
---|
416 | IsMouseVisible = false; |
---|
417 | IsFullScreen = true; |
---|
418 | LuoCursor(); |
---|
419 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
420 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
421 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
422 | } |
---|
423 | |
---|
424 | void Bosses1() |
---|
425 | { |
---|
426 | ClearAll(); |
---|
427 | TileMap bosses1 = TileMap.FromLevelAsset("bosses1"); |
---|
428 | bosses1.SetTileMethod('#', LuoPalikka); |
---|
429 | bosses1.SetTileMethod('P', LuoPelaaja); |
---|
430 | bosses1.SetTileMethod('W', LuoWiseGuy); |
---|
431 | bosses1.SetTileMethod('S', LuoSkeleton); |
---|
432 | bosses1.SetTileMethod('T', LuoTeleporter); |
---|
433 | bosses1.SetTileMethod('K', LuoKauppias); |
---|
434 | bosses1.SetTileMethod('B', LuoDestroyer); |
---|
435 | bosses1.Execute(50, 50); |
---|
436 | IsMouseVisible = false; |
---|
437 | IsFullScreen = true; |
---|
438 | Level.Background.Image = dungeoninlattia; |
---|
439 | Level.Background.TileToLevel(); |
---|
440 | LuoCursor(); |
---|
441 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
442 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
443 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
444 | } |
---|
445 | void Bosses2() |
---|
446 | { |
---|
447 | |
---|
448 | } |
---|
449 | void Bosses3() |
---|
450 | { |
---|
451 | |
---|
452 | } |
---|
453 | |
---|
454 | void LuoSkeleton(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
455 | { |
---|
456 | Vihu skeleton = new Vihu(50, 50); |
---|
457 | skeleton.Position = paikka; |
---|
458 | skeleton.Shape = Shape.Circle; |
---|
459 | skeleton.Tag = "skeleton"; |
---|
460 | skeleton.CanRotate = false; |
---|
461 | //skeleton.AngularDamping = 0.95; |
---|
462 | //skeleton.LinearDamping = 0.7; |
---|
463 | Add(skeleton); |
---|
464 | |
---|
465 | ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(75, 15); |
---|
466 | //elamaPalkki.X = Screen.Right - 150; |
---|
467 | elamaPalkki.Y = 50; |
---|
468 | elamaPalkki.BindTo(skeleton.ElamaLaskuri); |
---|
469 | skeleton.Add(elamaPalkki); |
---|
470 | |
---|
471 | RandomMoverBrain satunnaisAivot = new RandomMoverBrain(50); |
---|
472 | // satunnaisAivot.ChangeMovementSeconds = 3;//Ominaisuuksien muokkaaminen |
---|
473 | |
---|
474 | //AddCollisionHandler(skeleton, pelaaja, LyoPelaajaa); |
---|
475 | |
---|
476 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(pelaaja); |
---|
477 | seuraajanAivot.Speed = 100; // Millä nopeudella kohdetta seurataan |
---|
478 | seuraajanAivot.DistanceFar = 200; // Etäisyys jolla aletaan seurata kohdetta |
---|
479 | seuraajanAivot.DistanceClose = 50; // Etäisyys jolloin ollaan lähellä kohdetta |
---|
480 | seuraajanAivot.StopWhenTargetClose = false; // Pysähdytään kun ollaan lähellä kohdetta |
---|
481 | seuraajanAivot.FarBrain = satunnaisAivot; // Käytetään satunnaisaivoja kun ollaan kaukana |
---|
482 | skeleton.Brain = seuraajanAivot; |
---|
483 | |
---|
484 | //seuraajanAivot.TargetClose += LyoPelaajaa; |
---|
485 | |
---|
486 | Timer lyontiajastin = new Timer(); |
---|
487 | lyontiajastin.Interval = 2.0; |
---|
488 | lyontiajastin.Timeout += delegate |
---|
489 | { |
---|
490 | if (Vector.Distance(skeleton.Position, pelaaja.Position) < 70) |
---|
491 | { |
---|
492 | LyoPelaajaa(); |
---|
493 | } |
---|
494 | }; |
---|
495 | lyontiajastin.Start(); |
---|
496 | skeleton.Destroyed += lyontiajastin.Stop; |
---|
497 | |
---|
498 | AddCollisionHandler(skeleton, "ase", VihuOttaaDamagea); |
---|
499 | AddCollisionHandler(skeleton, "ase1", VihuOttaaDamagea1); |
---|
500 | |
---|
501 | } |
---|
502 | |
---|
503 | void Lyo() |
---|
504 | { |
---|
505 | PhysicsObject ase = new PhysicsObject(60, 20); |
---|
506 | Vector suunta = (cursor.Position - pelaaja.Position).Normalize(); |
---|
507 | ase.Position = pelaaja.Position + suunta * 50; |
---|
508 | ase.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(0.1); |
---|
509 | ase.Angle = pelaaja.Angle; |
---|
510 | ase.Tag = "ase"; |
---|
511 | Add(ase); |
---|
512 | } |
---|
513 | |
---|
514 | //void LyoPelaajaa(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
515 | void LyoPelaajaa() |
---|
516 | { |
---|
517 | healthlvl.Value -= 1; |
---|
518 | |
---|
519 | healthlvl.MaxValue += 1; |
---|
520 | } |
---|
521 | |
---|
522 | void FireBall() |
---|
523 | { |
---|
524 | if (tuliskillimittari.Value == tuliskillimittari.MaxValue) |
---|
525 | { |
---|
526 | PhysicsObject fireball = new PhysicsObject(500, 100); |
---|
527 | Vector suunta = (cursor.Position - pelaaja.Position).Normalize(); |
---|
528 | fireball.Position = pelaaja.Position + suunta * 350; |
---|
529 | fireball.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(1.0); |
---|
530 | fireball.Image = fireballinKuva; |
---|
531 | fireball.Angle = pelaaja.Angle; |
---|
532 | fireball.Tag = "ase1"; |
---|
533 | Add(fireball); |
---|
534 | |
---|
535 | tuliskillimittari.Value = 0; |
---|
536 | |
---|
537 | } |
---|
538 | } |
---|
539 | //void ElectricBolt() |
---|
540 | //{ |
---|
541 | // PhysicsObject electricbolt = new PhysicsObject(60, 20); |
---|
542 | // Vector suunta = (pelaaja.Position - destroyer.Position).Normalize(); |
---|
543 | // electricbolt.Position = pelaaja.Position + suunta * 50; |
---|
544 | // electricbolt.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(0.1); |
---|
545 | // electricbolt.Angle = pelaaja.Angle; |
---|
546 | // electricbolt.Tag = "ase"; |
---|
547 | // Add(electricbolt); |
---|
548 | //} |
---|
549 | |
---|
550 | |
---|
551 | |
---|
552 | void VihuOttaaDamagea(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
553 | { |
---|
554 | Vihu vihu = tormaaja as Vihu; |
---|
555 | |
---|
556 | vihu.ElamaLaskuri.Value -= (int)attacklvl.Value; |
---|
557 | attacklvl.Value += 1; |
---|
558 | } |
---|
559 | |
---|
560 | void VihuOttaaDamagea1(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
561 | { |
---|
562 | Vihu vihu = tormaaja as Vihu; |
---|
563 | |
---|
564 | vihu.ElamaLaskuri.Value -= (int)attacklvl.Value * 5; |
---|
565 | } |
---|
566 | |
---|
567 | void LuoDestroyer(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
568 | { |
---|
569 | PhysicsObject destroyer = new PhysicsObject(80, 80); |
---|
570 | destroyer.Position = paikka; |
---|
571 | destroyer.Shape = Shape.Circle; |
---|
572 | destroyer.Animation = new Animation(destroyerinKavely); |
---|
573 | destroyer.Animation.Start(); |
---|
574 | Add(destroyer); |
---|
575 | |
---|
576 | AddCollisionHandler(destroyer, pelaaja, Destroyertekeedamagia); |
---|
577 | |
---|
578 | RandomMoverBrain satunnaisAivotboss = new RandomMoverBrain(200); |
---|
579 | |
---|
580 | //Ominaisuuksien muokkaaminen |
---|
581 | satunnaisAivotboss.ChangeMovementSeconds = 0.5; |
---|
582 | |
---|
583 | //Aivot käyttöön oliolle |
---|
584 | destroyer.Brain = satunnaisAivotboss; |
---|
585 | |
---|
586 | satunnaisAivotboss.Speed = 800; |
---|
587 | |
---|
588 | satunnaisAivotboss.Active = true; |
---|
589 | |
---|
590 | |
---|
591 | } |
---|
592 | |
---|
593 | void Heal() |
---|
594 | { |
---|
595 | healthlvl.Value += 1; |
---|
596 | } |
---|
597 | |
---|
598 | void Destroyertekeedamagia(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
599 | { |
---|
600 | healthlvl.Value -= 1; |
---|
601 | } |
---|
602 | |
---|
603 | void LuoPaper() |
---|
604 | { |
---|
605 | GameObject paperi = new GameObject(245,400); |
---|
606 | paperi.Position = new Vector(Screen.Right - 335, Screen.Bottom + 680); |
---|
607 | paperi.Image = paperinKuva; |
---|
608 | Add(paperi); |
---|
609 | } |
---|
610 | } |
---|
611 | class Skills : PhysicsObject |
---|
612 | { |
---|
613 | public DoubleMeter Attack { get; set; } |
---|
614 | |
---|
615 | //public DoubleMeter Ranged { get; set; } |
---|
616 | |
---|
617 | public Skills(double leveys, double korkeus) |
---|
618 | : base(leveys, korkeus) |
---|
619 | { |
---|
620 | Attack = new DoubleMeter(1); |
---|
621 | } |
---|
622 | } |
---|
623 | |
---|
624 | class Vihu : PhysicsObject |
---|
625 | { |
---|
626 | private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(20, 0, 20); |
---|
627 | public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } } |
---|
628 | |
---|
629 | public Vihu(double leveys, double korkeus) |
---|
630 | : base(leveys, korkeus) |
---|
631 | { |
---|
632 | elamaLaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); }; |
---|
633 | } |
---|
634 | } |
---|