source: 2016/24/JesseH/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 7259

Revision 7259, 3.7 KB checked in by jejapehi, 4 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    IntMeter pelaajan1Pisteet;
19    IntMeter pelaajan2Pisteet;
20    public override void Begin()
21    {
22
23
24        LuoKentta();
25        AsetaOhjaimet();
26        LisaaLaskurit();
27        AloitaPeli();
28
29
30        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
31    }
32
33    void LuoKentta()
34    {
35        pallopelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
36        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
37        pallo.Shape = Shape.Circle;
38        pallo.X = -200.0;
39        pallo.Y = 0.0;
40        pallo.Restitution = 1.0;
41        Add(pallo);
42
43        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
44        maila2 = LuoMaila(Level.Right + 20.0, 0.0);
45
46
47
48        Level.CreateBorders(1.0, false);
49        Level.Background.Color = Color.Black;
50
51        Camera.ZoomToLevel();
52    }
53    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
54    {
55        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
56        maila.Shape = Shape.Rectangle;
57        maila.X = x;
58        maila.Y = y;
59        maila.Restitution = 1.0;
60        Add(maila);
61        return maila;
62    }
63    void AloitaPeli()
64    {
65        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
66        pallo.Hit(impulssi);
67    }
68
69    void AsetaOhjaimet()
70    {
71        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
72        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
73        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
74        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
75
76        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
77        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
78        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
79        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
80
81        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
82        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
83    }
84    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
85    {
86        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
87        {
88            maila.Velocity = Vector.Zero;
89            return;
90
91            if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
92            {
93                maila.Velocity = Vector.Zero;
94                return;
95
96                maila.Velocity = nopeus;
97    }
98}
99        void LisaaLaskurit()
100{
101            pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
102            pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0); 
103        }
104        IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
105{
106            IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
107            laskuri.MaxValue = 10;
108    Label naytto = new Label();
109    naytto.BindTo(laskuri);
110    naytto.X = x;
111    naytto.Y = y;
112    naytto.TextColor = Color.White;
113    naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
114    naytto.Color = Level.Background.Color;
115    Add(naytto);
116
117    return laskuri;
118
119        }
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.