source: 2016/24/JamiP/PONG/PONG/PONG/PONG.cs @ 7263

Revision 7263, 3.9 KB checked in by jotapoti, 5 years ago (diff)

Pong-peli melkein valmis.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class PONG : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 400);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -400);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    IntMeter pelaajan1Pisteet;
19    IntMeter pelaajan2Pisteet;
20
21    public override void Begin()
22    {
23        LuoKentta();
24        AloitaPeli();
25        AsetaOhjaimet();
26        LisaaLaskurit();
27
28        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
29        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
30    }
31
32    void LuoKentta()
33    {
34        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
35        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
36        Add(pallo);
37        pallo.Shape = Shape.Octagon;
38        pallo.X = -200.0;
39        pallo.Y = 0.0;
40        pallo.Restitution = 1.0;
41
42
43       maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
44       maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
45       // LuoMaila(Level.Right - 20.0, 200.0);
46
47
48        Level.CreateBorders(1.0, false);
49        Level.Background.Color = Color.Black;
50        Camera.ZoomToLevel();
51
52    }
53    void AloitaPeli()
54    {
55        Vector impulssi = new Vector(1000.0, 0.0);
56        pallo.Hit(impulssi);
57
58    }
59    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
60    {
61        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
62        maila.Shape = Shape.Rectangle;
63        maila.X = x;
64        maila.Y = y;
65        maila.Restitution = 1.0;
66        Add(maila);
67        return maila;
68    }
69
70    void AsetaOhjaimet()
71    {
72        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
73        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
74        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
75        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
76        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, LyoPalloa, null,1000);
77
78
79
80        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
81        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
82        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
83        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
84        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Pressed, LyoPalloa, null, -1000);
85
86
87
88        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
89
90
91        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
92    }
93    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
94    {
95        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
96        {
97            maila.Velocity = Vector.Zero;
98            return;
99        }
100
101        maila.Velocity = nopeus;
102
103    }
104    void LyoPalloa(int voima )
105    {
106        Vector impulssi = new Vector(voima, 10.0);
107        pallo.Hit(impulssi);
108    }
109    void LisaaLaskurit()
110    {
111        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
112        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
113    }
114    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
115    {
116        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
117        laskuri.MaxValue = 10;
118       
119        Label naytto = new Label();
120        naytto.BindTo(laskuri);
121        naytto.X = x;
122        naytto.Y = y;
123        naytto.TextColor = Color.White;
124        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
125        naytto.Color = Level.Background.Color;
126        Add(naytto);
127
128        return laskuri;
129    }
130}
131
132   
133
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.