source: 2016/24/JamiP/PONG/PONG/PONG/PONG.cs @ 10337

Revision 7288, 4.8 KB checked in by koannak, 5 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class PONG : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 400);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -400);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21    IntMeter pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter pelaajan2Pisteet;
23
24    public override void Begin()
25    {
26        LuoKentta();
27        AloitaPeli();
28        AsetaOhjaimet();
29        LisaaLaskurit();
30        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
31
32        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
33        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
34    }
35
36    void LuoKentta()
37    {
38        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
39        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
40        Add(pallo);
41        pallo.Shape = Shape.Triangle;
42        pallo.X = -200.0;
43        pallo.Y = 0.0;
44        pallo.Restitution = 1.0;
45
46
47        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
48        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
49        // LuoMaila(Level.Right - 20.0, 200.0);
50
51        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
52        vasenReuna.Restitution = 1.0;
53        vasenReuna.IsVisible = false;
54
55        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
56        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
57        oikeaReuna.IsVisible = false;
58
59        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
60        ylaReuna.Restitution = 1.0;
61        ylaReuna.IsVisible = false;
62
63        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
64        alaReuna.Restitution = 1.0;
65        alaReuna.IsVisible = false;
66
67        Level.Background.Color = Color.Black;
68        Camera.ZoomToLevel();
69
70    }
71    void AloitaPeli()
72    {
73        Vector impulssi = new Vector(1000.0, 0.0);
74        pallo.Hit(impulssi);
75
76    }
77    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
78    {
79        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
80        maila.Shape = Shape.Rectangle;
81        maila.X = x;
82        maila.Y = y;
83        maila.Restitution = 1.0;
84        Add(maila);
85        return maila;
86    }
87
88    void AsetaOhjaimet()
89    {
90        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
91        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
92        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
93        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
94        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, LyoPalloa, null, 1000);
95
96
97
98        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
99        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
100        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
101        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
102        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Pressed, LyoPalloa, null, -1000);
103
104
105
106        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
107
108
109        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
110    }
111    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
112    {
113        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
114        {
115            maila.Velocity = Vector.Zero;
116            return;
117        }
118
119        maila.Velocity = nopeus;
120
121    }
122    void LyoPalloa(int voima)
123    {
124        Vector impulssi = new Vector(voima, 10.0);
125        pallo.Hit(impulssi);
126    }
127    void LisaaLaskurit()
128    {
129        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
130        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
131    }
132    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
133    {
134        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
135        laskuri.MaxValue = 10;
136
137        Label naytto = new Label();
138        naytto.BindTo(laskuri);
139        naytto.X = x;
140        naytto.Y = y;
141        naytto.TextColor = Color.White;
142        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
143        naytto.Color = Level.Background.Color;
144        Add(naytto);
145
146        return laskuri;
147    }
148    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
149    {
150        if (kohde == oikeaReuna)
151        {
152            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
153        }
154        else if (kohde == vasenReuna)
155        {
156            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
157
158        }
159    }
160} 
161
162
163
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.