source: 2016/24/HenriH/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1.cs @ 7269

Revision 7269, 2.1 KB checked in by sieerinn, 4 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class FysiikkaPeli1 : PhysicsGame
10{
11    PhysicsObject pallo;
12    const double PALLON_MIN_NOPEUS = 500;
13
14    protected override void Update(Time time)
15    {
16        if (pallo != null && Math.Abs(pallo.Velocity.X) < PALLON_MIN_NOPEUS)
17        {
18            pallo.Velocity = new Vector(pallo.Velocity.X * 1.1, pallo.Velocity.Y);
19        }
20        base.Update(time);
21    }
22
23    public override void Begin()
24    {
25        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
26
27        LuoKentta();
28        AsetaOhjaimet();
29        AloitaPeli();
30
31    }
32    void LuoKentta()
33    {
34        pallo = new PhysicsObject(60.0, 60.0);
35
36        Add(pallo);
37        pallo.Shape = Shape.Circle;
38        pallo.X = -0.0;
39        pallo.Y = 0.0;
40
41        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
42       maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
43
44        pallo.Restitution = 1.0;
45        Level.Background.Color = Color.DarkYellowGreen;
46        Camera.ZoomToLevel();
47        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
48       
49        Level.CreateBorders(1.0, false);
50    }
51    void AloitaPeli()
52    {
53        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
54        pallo.Hit(impulssi);
55    }
56   
57    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
58    {
59        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
60        maila.Shape = Shape.Rectangle;
61        maila.X =x;
62        maila.Y = y;
63        maila.Restitution = 1.0;
64        Add(maila);
65        return maila;
66    }
67    void AsetaOhjaimet()
68    {
69       
70
71        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
72        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, LiikutaMaila1Ylos, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös");
73        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, PysaytaMaila1, null);
74    }
75    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
76    {
77        maila.Velocity = nopeus;
78    }
79}
80
81
82
83
84
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.