source: 2016/24/EveliinaL/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 7273

Revision 7273, 4.7 KB checked in by tesatapa, 3 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 800);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -800);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21    IntMeter pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter pelaajan2Pisteet;
23    public override void Begin()
24    {
25        LuoKentta();
26        AsetaOhjaimet();
27        LisaaLaskurit();
28        AloitaPeli();
29    }
30
31    void LuoKentta()
32    {
33        pallo = new PhysicsObject(70.0, 70.0);
34        pallo.Shape = Shape.Circle;
35        pallo.X = 0.0;
36        pallo.Y = 0.0;
37        pallo.Restitution = 1.0;
38        pallo.KineticFriction = 0.0;
39        pallo.MomentOfInertia = Double.PositiveInfinity;
40        Add(pallo);
41        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
42
43        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
44        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
45
46        PhysicsObject vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
47        vasenReuna.Restitution = 1.0;
48        vasenReuna.KineticFriction = 0.0;
49        vasenReuna.IsVisible = false;
50
51        PhysicsObject oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
52        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
53        oikeaReuna.KineticFriction = 0.0;
54        oikeaReuna.IsVisible = false;
55
56        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
57        alaReuna.Restitution = 1.0;
58        alaReuna.KineticFriction = 0.0;
59        alaReuna.IsVisible = false;
60
61        PhysicsObject yläReuna = Level.CreateTopBorder();
62        yläReuna.Restitution = 1.0;
63        yläReuna.KineticFriction = 0.0;
64        yläReuna.IsVisible = false;
65
66        Level.Background.Color = Color.DarkBlue;
67
68        Camera.ZoomToLevel();
69    }
70    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
71    {
72        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
73        maila.Shape = Shape.Rectangle;
74        maila.X = x;
75        maila.Y = y;
76        maila.Restitution = 1.0;
77        Add(maila);
78        return maila;
79    }
80    void LisaaLaskurit()
81    {
82        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
83        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
84    }
85    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
86    {
87        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
88        laskuri.MaxValue = 10;
89
90        Label naytto = new Label();
91        naytto.BindTo(laskuri);
92        naytto.X = x;
93        naytto.Y = y;
94        naytto.TextColor = Color.White;
95        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
96        naytto.Color = Level.Background.Color;
97        Add(naytto);
98
99        return laskuri;
100    }
101
102
103    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
104    {
105        if (kohde == oikeaReuna)
106        {
107            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
108        }
109        else if (kohde == vasenReuna)
110        {
111            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
112        }
113    }
114    void AloitaPeli()
115    {
116        Vector impulssi = new Vector(800.0, 0.0);
117        pallo.Hit(impulssi);
118
119
120    }
121   
122    void AsetaOhjaimet()
123    {
124        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
125        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
126        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
127        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
128
129        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
130        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
131        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
132        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
133
134
135        Keyboard.Listen(Key. F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
136        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
137    }
138    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
139    {
140        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
141        {
142            maila.Velocity = Vector.Zero;
143            return;
144        }
145        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
146        {
147            maila.Velocity = Vector.Zero;
148            return;
149        }
150
151        maila.Velocity = nopeus;
152    }
153}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.