1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Test : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | public override void Begin() |
---|
12 | { |
---|
13 | LuoKenttä(); |
---|
14 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
15 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
16 | |
---|
17 | //Camera.Follow(); |
---|
18 | } |
---|
19 | |
---|
20 | void LuoKenttä() |
---|
21 | { |
---|
22 | |
---|
23 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("Kenttä"); |
---|
24 | ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoPelaaja); |
---|
25 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoTaso); |
---|
26 | ruudut.Execute(40, 40); |
---|
27 | } |
---|
28 | |
---|
29 | void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
30 | { |
---|
31 | |
---|
32 | PhysicsObject Pelaaja1 = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
33 | |
---|
34 | Pelaaja1.Position = paikka; |
---|
35 | |
---|
36 | Add(Pelaaja1); |
---|
37 | Pelaaja1.Shape = Shape.Circle; |
---|
38 | Image olionKuva = LoadImage("Abina"); |
---|
39 | Pelaaja1.Image = olionKuva; |
---|
40 | |
---|
41 | PhysicsObject Pelaaja2 = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
42 | Add(Pelaaja2); |
---|
43 | Pelaaja2.Position = paikka; |
---|
44 | Pelaaja2.Shape = Shape.Circle; |
---|
45 | Pelaaja2.Image = LoadImage("pelaaja2"); |
---|
46 | |
---|
47 | |
---|
48 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, |
---|
49 | LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1000, 0), Pelaaja1); |
---|
50 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, |
---|
51 | LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1000, 0), Pelaaja1); |
---|
52 | ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, |
---|
53 | LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1000), Pelaaja1); |
---|
54 | ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, |
---|
55 | LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1000), Pelaaja1); |
---|
56 | |
---|
57 | ControllerTwo.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, |
---|
58 | LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1000, 0), Pelaaja2); |
---|
59 | ControllerTwo.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, |
---|
60 | LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1000, 0), Pelaaja2); |
---|
61 | ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, |
---|
62 | LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1000), Pelaaja2); |
---|
63 | ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, |
---|
64 | LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1000), Pelaaja2); |
---|
65 | |
---|
66 | |
---|
67 | //camera |
---|
68 | Camera.Follow(Pelaaja1, Pelaaja2); |
---|
69 | |
---|
70 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
71 | } |
---|
72 | |
---|
73 | void LuoTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
74 | { |
---|
75 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
76 | taso.Position = paikka; |
---|
77 | taso.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
78 | Add(taso); |
---|
79 | } |
---|
80 | |
---|
81 | |
---|
82 | void LiikutaPelaajaa(Vector vektori, PhysicsObject pelaaja) |
---|
83 | { |
---|
84 | pelaaja.Push(vektori); |
---|
85 | |
---|
86 | } |
---|
87 | |
---|
88 | } |
---|
89 | |
---|