source: 2016/24/EemeliN/Test/Test/Test/Test.cs @ 7252

Revision 7252, 2.8 KB checked in by eeonilni, 3 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Test : PhysicsGame
10{
11    public override void Begin()
12    {
13        LuoKenttä();
14        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
15        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
16
17        //Camera.Follow();
18    }
19
20    void LuoKenttä()
21    {
22
23        ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("Kenttä");
24        ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoPelaaja);
25        ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoTaso);
26        ruudut.Execute(40, 40);
27    }
28
29    void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
30    {
31
32        PhysicsObject Pelaaja1 = new PhysicsObject(leveys, korkeus);
33
34        Pelaaja1.Position = paikka;
35
36        Add(Pelaaja1);
37        Pelaaja1.Shape = Shape.Circle;
38        Image olionKuva = LoadImage("Abina");
39        Pelaaja1.Image = olionKuva;
40
41        PhysicsObject Pelaaja2 = new PhysicsObject(leveys, korkeus);
42        Add(Pelaaja2);
43        Pelaaja2.Position = paikka;
44        Pelaaja2.Shape = Shape.Circle;
45        Pelaaja2.Image = LoadImage("pelaaja2");
46
47
48        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down,
49         LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1000, 0), Pelaaja1);
50        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down,
51          LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1000, 0), Pelaaja1);
52        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down,
53          LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1000), Pelaaja1);
54        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down,
55          LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1000), Pelaaja1);
56
57        ControllerTwo.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down,
58         LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1000, 0), Pelaaja2);
59        ControllerTwo.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down,
60          LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1000, 0), Pelaaja2);
61        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down,
62           LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1000), Pelaaja2);
63        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down,
64          LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1000), Pelaaja2);
65
66
67        //camera
68        Camera.Follow(Pelaaja1, Pelaaja2);
69       
70        Camera.StayInLevel = true;
71    }
72
73    void LuoTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
74    {
75        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
76        taso.Position = paikka;
77        taso.CollisionIgnoreGroup = 1;
78        Add(taso);
79    }
80
81       
82    void LiikutaPelaajaa(Vector vektori, PhysicsObject pelaaja)
83    {
84        pelaaja.Push(vektori);
85
86    }
87
88}
89
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.