1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Test : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | PlatformCharacter Pelaaja1; |
---|
12 | PlatformCharacter Pelaaja2; |
---|
13 | int kenttaNro = 1; |
---|
14 | |
---|
15 | SoundEffect jungle = LoadSoundEffect("Jungle"); |
---|
16 | |
---|
17 | Image pahisKuva = LoadImage("t04_evilrat"); |
---|
18 | |
---|
19 | private Image[] Animaatio = LoadImages("Abina", "Abinaa"); |
---|
20 | private Image[] Animaatio2 = LoadImages("Pelaaja2", "Pelaaja2a"); |
---|
21 | |
---|
22 | Image kuva = LoadImage("Deagle"); |
---|
23 | Image kuva2 = LoadImage("Cannon"); |
---|
24 | |
---|
25 | |
---|
26 | public override void Begin() |
---|
27 | { |
---|
28 | SeuraavaKentta(); |
---|
29 | TaustaMusiikki(); |
---|
30 | |
---|
31 | |
---|
32 | } |
---|
33 | |
---|
34 | void LuoKentta(String kentanNimi) |
---|
35 | { |
---|
36 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset(kentanNimi); |
---|
37 | ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoPelaaja); |
---|
38 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoTaso); |
---|
39 | ruudut.SetTileMethod(Color.Blue, LuoLiekki); |
---|
40 | ruudut.SetTileMethod(Color.DarkGreen, LuoPahis); |
---|
41 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FF6A00"), LuoMaali); |
---|
42 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("B682FF"), LuoKanuunaVasen); |
---|
43 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("82FFD9"), LuoKanuunaOikea); |
---|
44 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("EE00FF"), LuoAse); |
---|
45 | //ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FFB7B5"), SpawnPoint); |
---|
46 | ruudut.Execute(40, 40); |
---|
47 | |
---|
48 | } |
---|
49 | |
---|
50 | void SeuraavaKentta() |
---|
51 | { |
---|
52 | ClearAll(); |
---|
53 | |
---|
54 | if (kenttaNro == 1) LuoKentta("Kenttä"); |
---|
55 | else if (kenttaNro == 2) LuoKentta("Kenttä2"); |
---|
56 | else if (kenttaNro > 2) Exit(); |
---|
57 | |
---|
58 | Gravity = new Vector(0, -800); |
---|
59 | |
---|
60 | AsetaOhjaimet(); |
---|
61 | |
---|
62 | Level.CreateBorders(); |
---|
63 | SmoothTextures = false; |
---|
64 | |
---|
65 | Pelaaja1.Restitution = 1.0; |
---|
66 | Pelaaja1.Restitution = 1.0; |
---|
67 | |
---|
68 | GameObject tausta = new GameObject(Level.Width, Level.Height); |
---|
69 | tausta.Image = LoadImage("Tausta"); |
---|
70 | Add(tausta, -3); |
---|
71 | |
---|
72 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
73 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
74 | |
---|
75 | Camera.Follow(Pelaaja1, Pelaaja2); |
---|
76 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
77 | Camera.FollowXMargin = 600; |
---|
78 | Camera.FollowYMargin = 200; |
---|
79 | |
---|
80 | |
---|
81 | AsetaOhjaimet(); |
---|
82 | |
---|
83 | } |
---|
84 | |
---|
85 | |
---|
86 | |
---|
87 | void AsetaOhjaimet() |
---|
88 | { |
---|
89 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, Pelaaja1, -100.0); |
---|
90 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, Pelaaja1, 100.0); |
---|
91 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Hyppää, null, Pelaaja1, 250.0); |
---|
92 | |
---|
93 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, Pelaaja2, -100.0); |
---|
94 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, Pelaaja2, 100.0); |
---|
95 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, Hyppää, null, Pelaaja2, 250.0); |
---|
96 | } |
---|
97 | |
---|
98 | void TormasiMaaliin(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject maali) |
---|
99 | { |
---|
100 | kenttaNro++; |
---|
101 | SeuraavaKentta(); |
---|
102 | } |
---|
103 | |
---|
104 | |
---|
105 | void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
106 | { |
---|
107 | Image olionKuva = LoadImage("Abina"); |
---|
108 | Image pelaaja2Kuva = LoadImage("pelaaja2"); |
---|
109 | |
---|
110 | Pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys * 0.9, korkeus * 0.9); |
---|
111 | Pelaaja1.Shape = Shape.Circle; |
---|
112 | Pelaaja1.Position = paikka; |
---|
113 | Pelaaja1.Image = olionKuva; |
---|
114 | Add(Pelaaja1); |
---|
115 | |
---|
116 | Pelaaja2 = new PlatformCharacter(leveys * 0.9, korkeus * 0.9); |
---|
117 | Add(Pelaaja2); |
---|
118 | Pelaaja2.Position = paikka; |
---|
119 | Pelaaja2.Shape = Shape.Circle; |
---|
120 | Pelaaja2.Image = pelaaja2Kuva; |
---|
121 | |
---|
122 | |
---|
123 | Pelaaja1.AnimWalk = new Animation(Animaatio); |
---|
124 | Pelaaja1.AnimIdle = new Animation(Animaatio[0]); |
---|
125 | |
---|
126 | Pelaaja2.AnimWalk = new Animation(Animaatio2) { FPS = 5 }; |
---|
127 | Pelaaja2.AnimIdle = new Animation(Animaatio2[0]); |
---|
128 | |
---|
129 | Pelaaja1.Animation = new Animation(Animaatio); |
---|
130 | Pelaaja2.Animation = new Animation(Animaatio2); |
---|
131 | |
---|
132 | Pelaaja1.CollisionIgnoreGroup = 100; |
---|
133 | Pelaaja2.CollisionIgnoreGroup = 100; |
---|
134 | AddCollisionHandler(Pelaaja1, "TormaaMaaliin", TormasiMaaliin); |
---|
135 | AddCollisionHandler(Pelaaja2, "TormaaMaaliin", TormasiMaaliin); |
---|
136 | |
---|
137 | AddCollisionHandler(Pelaaja1, "vihunammus", Kuolema); |
---|
138 | AddCollisionHandler(Pelaaja2, "vihunammus", Kuolema); |
---|
139 | } |
---|
140 | void Kuolema(PhysicsObject Pelaaja, PhysicsObject ammus) |
---|
141 | { |
---|
142 | Pelaaja.Destroy(); |
---|
143 | |
---|
144 | if (Pelaaja2.IsDestroying) |
---|
145 | { |
---|
146 | Camera.Follow(Pelaaja2); |
---|
147 | } |
---|
148 | if (Pelaaja1.IsDestroying) |
---|
149 | { |
---|
150 | Camera.Follow(Pelaaja1); |
---|
151 | } |
---|
152 | } |
---|
153 | |
---|
154 | |
---|
155 | void LuoTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
156 | { |
---|
157 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
158 | taso.Position = paikka; |
---|
159 | taso.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
160 | taso.Image = LoadImage("Maa"); |
---|
161 | Add(taso); |
---|
162 | |
---|
163 | } |
---|
164 | void LuoTaso2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
165 | { |
---|
166 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
167 | taso.Position = paikka; |
---|
168 | taso.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
169 | taso.Image = LoadImage("MeteoriteBrick"); |
---|
170 | |
---|
171 | |
---|
172 | |
---|
173 | |
---|
174 | } |
---|
175 | |
---|
176 | void LuoMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
177 | { |
---|
178 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys * 3, korkeus * 3); |
---|
179 | taso.Position = paikka; |
---|
180 | taso.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
181 | taso.Image = LoadImage("Maali"); |
---|
182 | taso.Tag = "TormaaMaaliin"; |
---|
183 | Add(taso); |
---|
184 | |
---|
185 | } |
---|
186 | |
---|
187 | |
---|
188 | void LiikutaPelaajaa(PlatformCharacter pelaaja, double nopeus) |
---|
189 | { |
---|
190 | pelaaja.Walk(nopeus); |
---|
191 | |
---|
192 | } |
---|
193 | |
---|
194 | void Hyppää(PlatformCharacter pelaaja, double nopeus) |
---|
195 | { |
---|
196 | pelaaja.Jump(nopeus); |
---|
197 | |
---|
198 | } |
---|
199 | |
---|
200 | |
---|
201 | void LuoLiekki(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
202 | { |
---|
203 | Flame liekki = new Flame(LoadImage("Flame")); |
---|
204 | liekki.Position = paikka; |
---|
205 | liekki.MaxLifetime = 2.5; |
---|
206 | liekki.MaxScale = 100; |
---|
207 | Add(liekki); |
---|
208 | |
---|
209 | int pMaxMaara = 500; |
---|
210 | |
---|
211 | |
---|
212 | } |
---|
213 | |
---|
214 | |
---|
215 | |
---|
216 | |
---|
217 | void LuoPahis(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
218 | { |
---|
219 | PhysicsObject Pahis = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
220 | Add(Pahis); |
---|
221 | RandomMoverBrain satunnaisAivot = new RandomMoverBrain(200); |
---|
222 | satunnaisAivot.ChangeMovementSeconds = 3; |
---|
223 | Pahis.Brain = satunnaisAivot; |
---|
224 | |
---|
225 | |
---|
226 | Pahis.Image = pahisKuva; |
---|
227 | } |
---|
228 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
229 | { |
---|
230 | |
---|
231 | //AddCollisionHandler(Pelaaja1, ammus, KohteetTormaavat); |
---|
232 | ammus.Destroy(); |
---|
233 | Pelaaja1.Destroy(); |
---|
234 | Pelaaja2.Destroy(); |
---|
235 | } |
---|
236 | |
---|
237 | PhysicsObject LuoKanuuna(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
238 | { |
---|
239 | PhysicsObject tykkiTorni = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
240 | tykkiTorni.Position = paikka; |
---|
241 | tykkiTorni.IsVisible = false; |
---|
242 | tykkiTorni.MakeStatic(); |
---|
243 | Add(tykkiTorni); |
---|
244 | |
---|
245 | |
---|
246 | Vector koko = new Vector(kuva.Width, kuva.Height) * 0.2; |
---|
247 | |
---|
248 | AssaultRifle tykki = new AssaultRifle(koko.X, koko.Y); |
---|
249 | tykki.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
250 | tykki.Power.Value = 50; |
---|
251 | tykki.Power.DefaultValue = 50; |
---|
252 | tykki.FireRate = 5.0; |
---|
253 | tykki.AmmoIgnoresGravity = true; |
---|
254 | tykki.CanHitOwner = false; |
---|
255 | tykki.AttackSound = null; |
---|
256 | tykki.InfiniteAmmo = true; |
---|
257 | tykki.MaxAmmoLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2); |
---|
258 | tykki.ProjectileCollision = TykkiAmmusOsui; |
---|
259 | tykki.Image = kuva; |
---|
260 | |
---|
261 | tykkiTorni.Add(tykki); |
---|
262 | |
---|
263 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
264 | ajastin.Interval = 1.5; |
---|
265 | ajastin.Timeout += delegate |
---|
266 | { |
---|
267 | PhysicsObject kuula = tykki.Shoot(); |
---|
268 | if (kuula != null) |
---|
269 | { |
---|
270 | kuula.Image = LoadImage("t04_evilrat"); |
---|
271 | kuula.Size *= 3; |
---|
272 | kuula.Tag = "vihunammus"; |
---|
273 | //boostaa ylös päälläseisottaessa jos kuulan koko = 130=D |
---|
274 | //.CollisionIgnoreGroup = 30; |
---|
275 | } |
---|
276 | }; |
---|
277 | ajastin.Start(); |
---|
278 | return tykkiTorni; |
---|
279 | } |
---|
280 | |
---|
281 | void LuoKanuunaVasen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
282 | { |
---|
283 | PhysicsObject tykki = LuoKanuuna(paikka, leveys, korkeus); |
---|
284 | tykki.Angle = Angle.FromDegrees(180); |
---|
285 | } |
---|
286 | |
---|
287 | void LuoKanuunaOikea(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
288 | { |
---|
289 | LuoKanuuna(paikka, leveys, korkeus); |
---|
290 | } |
---|
291 | |
---|
292 | void TykkiAmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
293 | { |
---|
294 | ammus.Destroy(); |
---|
295 | ammus.CollisionIgnoreGroup = 30; |
---|
296 | } |
---|
297 | |
---|
298 | |
---|
299 | void LuoAse(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
300 | { |
---|
301 | PhysicsObject Ase = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
302 | Ase.Image = null; |
---|
303 | Ase.Position = paikka; |
---|
304 | Ase.MakeStatic(); |
---|
305 | Cannon tykki = new Cannon(50, 10); |
---|
306 | //tykki.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
307 | tykki.Ammo.Value = 500; |
---|
308 | tykki.InfiniteAmmo = true; |
---|
309 | tykki.Power.Value = 2000; |
---|
310 | tykki.Power.DefaultValue = 2000; |
---|
311 | tykki.FireRate = 5.0; |
---|
312 | //Ase.AmmoIgnoresGravity = true; |
---|
313 | tykki.AmmoIgnoresGravity = false; |
---|
314 | tykki.MaxAmmoLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2); |
---|
315 | tykki.AttackSound = null; |
---|
316 | tykki.Image = kuva2; |
---|
317 | Ase.X = 10.0; |
---|
318 | Ase.Y = -5.0; |
---|
319 | Add(Ase); |
---|
320 | } |
---|
321 | |
---|
322 | void TaustaMusiikki() |
---|
323 | { |
---|
324 | |
---|
325 | |
---|
326 | MediaPlayer.Play("jungle"); |
---|
327 | MediaPlayer.Volume = 10.0; |
---|
328 | } |
---|
329 | |
---|
330 | void KohteetTormaavat(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
331 | { |
---|
332 | MessageDisplay.Add("Bump!"); |
---|
333 | } |
---|
334 | |
---|
335 | } |
---|
336 | |
---|
337 | |
---|